Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90



  • Přehled o příjmech a výdajích za rok 2012

    Přehled o příjmech a výdajích za rok 2012

    • 19. 03. 2013

    Nejzazší termín pro podání Přehledu o příjmech a výdajích osob samostatně výdělečně činných za rok 2012 je 2. květen 2013. Povinnost podat Přehled platí i pro ty OSVČ, které samostatnou výdělečnou činnost vykonávaly jen po část roku 2012.

  • Opravné položky účetně i daňově

    Opravné položky účetně i daňově

    • 18. 03. 2013

    Opravné položky se používají pro zachycení přechodného snížení hodnoty majetku na rozvahových účtech. Mohou postihnout veškeré složky majetku – jak dlouhodobého hmotného či nehmotného, tak oběžného ve formě zásob či pohledávek.

  • Inventarizace v programu POHODA

    Inventarizace v programu POHODA

    • 15. 03. 2013

    Účetní závěrce předchází provedení inventarizace. Smyslem inventarizace je ověřit, zda účetní stav, tedy to, co máme zaúčtováno na jednotlivých rozvahových účtech, odpovídá skutečnosti. Jak provádět inventarizaci v POHODĚ?

  • Když si zaměstnanci ponechávají firemní data

    Když si zaměstnanci ponechávají firemní data

    • 14. 03. 2013

    Bývalí zaměstnanci si často ponechávají citlivá firemní data a nevidí na tom vůbec nic špatného. Aby si zaměstnanci uvědomili, že zcizení duševního vlastnictví je trestným činem, je třeba, aby je společnosti v této oblasti vzdělávaly.

  • Odpočet daně při registraci k DPH a jejím zrušení

    • 13. 03. 2013

    Pokud podnikatel nezačíná svoji činnost již od počátku jako plátce DPH, ale zaregistruje se až v jejím průběhu, nastává problém. Přechod z neplátce na plátce v zájmu daňové spravedlnosti přímo „volá“ po speciální právní úpravě.

  • Správné načasování

    Správné načasování

    • 12. 03. 2013

    Dělat věci na poslední chvíli může být dost stresující záležitost. O tom, jak důležité je správné načasování, se můžete přesvědčit v další historce ze života daňové poradkyně.

Rychlé zprávy

  • Platba daně z nemovitostí: Kdy dorazí složenky?

    |

    Finanční správa rozesílá informace k platbě daně z nemovitých věcí a nejpozději do 23. května je obdrží všichni poplatníci. Pokud máte datovou schránku nebo jste požádali o doručení e-mailem, podklady obdržíte touto cestou. Jinak vám složenka přijde poštou. Přes dva miliony poplatníků dostanou pokyny elektronicky, poštou pak dorazí složenky zhruba 1,8 milionu lidem. Asi 50 tisíc osob hradí daň prostřednictvím SIPO. Platbu je třeba provést do 2. června, přičemž částky do 5 000 Kč se platí najednou, vyšší částky je možné rozdělit na dvě splátky s druhým termínem do 1. prosince. Platební pokyny obsahují číslo účtu, variabilní symbol a QR kód pro snadnou platbu.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty

4 tisíce sledujících