

Od 1. 1. 2015 budete moci na Českou správu sociálního zabezpečení dál zasílat papírové tiskopisy. Elektronická komunikace mezi úřadem a zaměstnavateli, osobami samostatně výdělečně činnými a lékaři se stane dobrovolnou, nikoli povinnou.
Důležitým nástrojem pro zajištění průkaznosti účetnictví je inventarizace majetku a závazků, řada účetních jednotek má však tendence její důležitost podceňovat. Dnes se budeme věnovat hlavně praktickým problémům spojeným s prováděním inventarizací.
Může si firma uplatnit vánoční dárky do daňových výdajů? Musí se časově rozlišovat nákup a zasílání novoročenek do následujícího roku? Jaké jsou podmínky pro daňovou uznatelnost? Vše se dozvíte v tomto článku.
Považuje se podnikání při rodičovské dovolené vždy za vedlejší činnost? Je výhodnější „natáhnout“ si kvůli samostatné výdělečné činnosti rodičovský příspěvek až do čtyř let věku dítěte? Odpovídáme na další z vašich dotazů z online poradny.
Novela zákona o daních z příjmů přináší pro rok 2015 mimo jiné také změny týkající se finančního leasingu. Nejde však o novinky, které se týkají bezprostředně oblasti zdaňování. Zásadní změnou je nová definice finančního leasingu.
Jak správně provést krácení DPH? Přijdete jako spolupracující osoba o daňové výhody? Jak účtovat pronájem aut zaměstnancům pro soukromé účely? Na vaše dotazy odpovídají naši odborníci na daně, účetnictví a pracovní právo.