

Práce z domu je dnes již téměř běžným standardem u zaměstnání, která to umožňují. Jak se ale pracuje z domu účetním, kteří využívají ke své práci program POHODA? Co vše je třeba vzít v potaz a zařídit, než na home office s Pohodou přejdeme?
Jak vystavit doklad na opravu základu daně v případě nedobytné pohledávky v programu POHODA? Jaké povinnosti vzniknou podnikateli, pokud zaměstná na praxi učně? Opět přinášíme odpovědi na některé z vašich dotazů, které jste nám zaslali do poradny.
V polovině října vyprší termín splatnosti zálohy na silniční daň. Týká se to i odpuštěných záloh za duben a červenec. Pokud by podnikatel v říjnu neuhradil zároveň tyto minulé zálohy, budou mu napočítány úroky od původního termínu.
Evidenční listy důchodového pojištění vedou zaměstnavatelé pro účely důchodového pojištění zaměstnanců. V jaké formě a dokdy je musí zaměstnavatelé odevzdat? A jak na jejich vyplňování? To vám poradíme v následujícím článku.
Česká firma, která má provozovny v zahraničí, je dnes běžnou záležitostí. To však nemění nic na složitějším daňovém řešení. Jak se předchází dvojímu zdanění? Jak správně vyplnit daňové přiznání, pokud nemáme příjmy pouze z tuzemska?
Vláda schválila pravidla pro fungování kurzarbeitu, který má zaměstnavatelům pomoci tak, že stát převezme část jejich nákladů na zaměstnance v případě překážek v práci, které činí 20–80 % pracovní doby (tj. 1 až 4 dny v týdnu) u každého podpořeného zaměstnance po dobu maximálně 12 měsíců. Zaměstnancům bude finanční prostředky poskytovat Úřad práce prostřednictvím zaměstnavatele. Příspěvek státu za dobu nepřidělování práce činí 70 % předchozí čisté mzdy. Zaměstnavatel hradí za dobu nepřidělování práce pojistné na zdravotní pojištění v plné výši. Pojistné na sociální pojištění platí z částky odpovídající 70 % čisté mzdy.