

Až čtvrt miliardy korun ušetří podnikatelům změny v živnostenském zákoně. Novela zjednoduší od července letošního roku řadu povinností spojených s administrativou, některé dokonce čeká úplné zrušení.
Od 1. ledna 2012 se do zákoníku práce vrátila možnost dočasně přidělit zaměstnance k jinému zaměstnavateli. Zákon tak zaměstnavatelům umožňuje překlenout nelehké období, když je zrovna nedostatek práce, a předejít tak propouštění svých zaměstnanců.
Potvrzení o zaměstnání náleží nově také lidem, kterým skončí u zaměstnavatele dohoda o provedení práce. Zaměstnavatelé musí také myslet na to, že pokud je zaměstnanec požádá o vypracování pracovního posudku, musí mu ze zákona do 15 dnů vyhovět.
Může být dálkové studium zaměstnance na vysoké škole pro podnik daňovým výdajem? A co v případě, že zaměstnavatel vyšle pracovníka na školení, aby si zvýšil svoji kvalifikaci? V následujícím příspěvku se dozvíte, v jakých případech může firma považovat vzdělávání svých zaměstnanců za daňově uznatelný náklad.
Každá firma musí povinně ze zákona archivovat některé dokumenty. Jak dlouho musíte uschovávat například účetní závěrku, účetní a daňové doklady nebo třeba mzdové listy? A co dělat s dokumenty v případě, že vám skončí jejich zákonná archivační povinnost? To vám poradí následující příspěvek.
Od 1. ledna letošního roku nemusí být pachatelem trestného činu pouze fyzická osoba. Trestně stíhána může být podle zákona č. 418/2011 Sb., o trestní odpovědnosti právnických osob a řízení proti nim, také právnická osoba. Pravomocně odsouzené PO se objeví ve veřejně přístupném Rejstříku trestů právnických osob a údaje v něm budou uchovávané po dobu sta let.