Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90



  • Co vše lze najít v krabici daňového poplatníka?

    • 15. 11. 2012

    Práce účetních a daňových poradců nemusí být tak nudná, jak se na první pohled může zdát. I v této profesi lidé zažijí nejedno překvapení nebo úsměvnou historku. Přesvědčte se sami.

  • Zaokrouhlení celkové částky daňového dokladu a vliv na rekapitulaci DPH

    • 14. 11. 2012

    Zaokrouhlování může být mnohdy velký problém. Ať už se jedná o zaokrouhlování daně, základu daně, nebo celkové částky dokladu. Zda zaokrouhlovat budeme nebo ne, záleží pouze na nás, respektive na tom, kdo daňový doklad vystavuje.

  • Malá škola základů účetnictví pro Společenství vlastníků jednotek – I. část

    • 12. 11. 2012

    Vlastníte byt v některém z bytových nebo panelových domů? Pak jste jistě členy Společenství vlastníků jednotek (SVJ). Pravděpodobně vaše SVJ spravuje některá firma nebo samostatná účetní zabývající se správou domu a vedením účetnictví. Bohužel tohle je ta poslední informace, která většinu jednotlivých vlastníků zajímá.

  • Správné daňové doklady z hlediska DPH

    • 09. 11. 2012

    Jak mít správně daňové doklady z hlediska daně z přidané hodnoty? V tomto článku se zaměříme na daňové doklady, kterým je v zákoně č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, věnován Díl 5. A jaké změny se připravují v této oblasti od roku 2013?

  • Účtování firemních benefitů

    • 07. 11. 2012

    Zaměstnavatelé mohou přispívat svým zaměstnancům takzvanými benefity ke mzdě. V tomto článku si upřesníme, o které jde, jejich specifikaci a účtování. Avšak ne všechny benefity od zaměstnavatele jsou jeho daňovými výdaji.

  • Jak na problémový reverse charge?

    • 05. 11. 2012

    Začátek letošního roku byl více než štědrý na změny v oblasti daní. Jedním z největších a značně nejasných témat je stále reverse charge. Přečtěte si odpovědi k nejčastějším otázkám a ujasněte si nesrovnalosti ohledně režimu přenesení daňové povinnosti.

Rychlé zprávy

  • Platba daně z nemovitostí: Kdy dorazí složenky?

    |

    Finanční správa rozesílá informace k platbě daně z nemovitých věcí a nejpozději do 23. května je obdrží všichni poplatníci. Pokud máte datovou schránku nebo jste požádali o doručení e-mailem, podklady obdržíte touto cestou. Jinak vám složenka přijde poštou. Přes dva miliony poplatníků dostanou pokyny elektronicky, poštou pak dorazí složenky zhruba 1,8 milionu lidem. Asi 50 tisíc osob hradí daň prostřednictvím SIPO. Platbu je třeba provést do 2. června, přičemž částky do 5 000 Kč se platí najednou, vyšší částky je možné rozdělit na dvě splátky s druhým termínem do 1. prosince. Platební pokyny obsahují číslo účtu, variabilní symbol a QR kód pro snadnou platbu.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty

4 tisíce sledujících