Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90



  • Odpovědi na dotazy z online poradny – 29. díl

    Odpovědi na dotazy z online poradny – 29. díl

    • 28. 04. 2015

    Jak naložit s tím, když jednatel vybírá z pokladny větší hotovost na osobní spotřebu? Musí mít „eseróčko“ alespoň jednoho zaměstnance? Jak postupovat při nepřednostní exekuci? Na vaše dotazy odpovídají odborníci na oblast daní, účetnictví a práva.

  • Odměna jednatele – pravidla a zdanění

    Odměna jednatele – pravidla a zdanění

    • 27. 04. 2015

    Obchodní vedení společnosti je ideální od roku 2014 provádět na základě smlouvy o výkonu funkce. Příjem jednatele se zdaňuje podle § 6 zákona o daních z příjmů a podléhá zdravotnímu a sociálnímu pojištění jako mzdy zaměstnanců.

  • Jak změnit nebo zrušit registraci na finančním úřadě?

    Jak změnit nebo zrušit registraci na finančním úřadě?

    • 24. 04. 2015

    V životě podnikatelů dochází čas od času ke změnám. Jaké změny musíte jako OSVČ hlásit finančnímu úřadu? Jaké formuláře k tomu využít a jak je správně vyplnit? S tím vám poradí tento článek.

  • Nejčastější dotazy k pravidlům fakturace

    Nejčastější dotazy k pravidlům fakturace

    • 23. 04. 2015

    Může být originální daňový doklad dodatečně opatřen razítky či dalšími informacemi? Lze uchovávat mimo tuzemsko daňové doklady také v listinné podobě? Vše, co vás zajímá ohledně pravidel fakturace, naleznete v tomto článku.

  • Úrazové pojištění z daňového a účetního hlediska

    Úrazové pojištění z daňového a účetního hlediska

    • 22. 04. 2015

    K úrazovému pojištění je ze zákona povinný přihlásit se každý zaměstnavatel, pokud zaměstnává alespoň jednoho zaměstnance. Pojištění vzniká ze zákona, proto se jedná o daňový náklad zaměstnavatele.

  • Půjčování peněz mezi právnickými osobami

    • 21. 04. 2015

    Jaká platí pravidla pro půjčování peněz mezi právnickými osobami? V článku se zaměříme podrobněji na to, jak si daňově počínat při bezúročné zápůjčce a při půjčce mezi spojenými osobami.

Rychlé zprávy

  • Jednotné hlášení zaměstnavatelů schváleno

    |

    Vláda schválila návrh zákona o Jednotném měsíčním hlášení zaměstnavatele (JMHZ), který od ledna 2026 výrazně sníží administrativní zátěž firem. Zaměstnavatelé budou místo až 25 různých formulářů podávat jediné elektronické hlášení měsíčně, které ministerstvo práce následně sdílí s dalšími institucemi. Nový systém zefektivní digitalizaci státní správy, odstraní duplicitní vykazování a přinese výhody i zaměstnancům, například v podobě předvyplněného daňového přiznání. Projekt je prvním krokem k vytvoření Jednotného inkasního místa.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty

4 tisíce sledujících