

Režim One Stop Shop (OSS) je určen především pro podnikatele, kteří v rámci provozování e-shopu prodávají zboží či nabízejí služby koncovým spotřebitelům v jiných členských státech Evropské unie. Jak je to s DPH u tohoto režimu?
Od ledna 2025 se zvýšila spotřební daň z tabákových výrobků, zahřívaného tabáku i e-cigaret. U cigaret a tabáku ke kouření vzrostla sazba o 5 % a stejný nárůst se očekává i v letech 2026 a 2027. U zahřívaného tabáku je růst vyšší – o 15 % ročně. Nově se zdaňují také náplně do e-cigaret (5 Kč/ml) a nikotinové sáčky (0,8 Kč/g). U lihu se sazba v roce 2025 zvýšila o 10 %, přičemž u domácího pěstitelského pálení zůstává zachována poloviční sazba. Malé pivovary s roční produkcí do 200 000 hl mohou nově uplatnit sníženou sazbu daně na pivo. Administrativní procesy se zjednodušují – registrace ke spotřební dani se ruší, zůstává jen povolovací řízení. Zemědělci mohou nově žádat o vratku spotřební daně ze zelené nafty dvakrát ročně, pokud žádají o částku nad 50 000 Kč.
V roce 2025 dojde k dalším úpravám pravidel týkajících se exekučních a insolvenčních srážek ze mzdy. Ty ovlivní nejen zaměstnance, kterým jsou srážky prováděny, ale také zaměstnavatele, kteří mají povinnost je správně vypočítat a odvádět. Co přesně se mění a jaká jsou aktuální pravidla pro výpočet srážek?
Očekávání miminka je pro každou maminku krásným, ale zároveň i administrativně náročným obdobím. Jedním z klíčových kroků je žádost o peněžitou pomoc v mateřství (PPM), která pomáhá finančně překlenout období před porodem i po něm. Pro její získání je však nutné splnit určité podmínky a dodržet správný postup podání. Jak tedy postupovat a na co si dát pozor?
Chyby jsou přirozenou součástí práce. Způsob, jakým s nimi zacházíme, však rozhoduje o tom, zda se v týmu rozvine strach a stagnace, nebo otevřenost a inovace. Jak tedy pracovat s chybou tak, aby podpořila psychologickou bezpečnost? A na jaké nejčastější chyby si dát pozor? Podívejme se na to pohledem řadového pracovníka, manažera i majitele nebo CEO.
Přechodné období pro hlášení kontaktní osoby bylo prodlouženo z původního termínu 3. 3. 2025 na 10. 3. 2025. Od 30. 12. 2024 je účinné novelizované znění § 22 AML zákona, které rozšiřuje okruh povinných osob, zpřesňuje požadované informace a zavádí povinnost podání výhradně ve stanoveném formátu přes datovou schránku. Vyhláška č. 420/2024 Sb. specifikuje formát podání a interaktivní formulář dostupný od 1. 2. 2025 na FAÚ. Formulář lze odeslat přímo nebo ručně přes datovou schránku FAÚ. Nezapomeňte splnit novou oznamovací povinnost ve lhůtě do 10. 3. 2025.