

V dnešním článku se budeme zabývat jednou z mnoha povinností zaměstnavatele, kterou musí plnit, pokud přijímá zaměstnance do pracovního poměru nebo na „dohodu“. A to zákonným pojištěním odpovědnosti za pracovní úrazy.
Svět podnikání není ideální, a proto nám někdy nezbude nic jiného než naše pohledávky odepsat. Pojďme se podívat, jak na to, abychom jednak postupovali dle platné legislativy a zároveň si nastavili správný proces řízení pohledávek.
Příjmy fyzických osob ze zahraničí jsou v dnešní době poměrně běžnou záležitostí a mají mnoho podob. Jak s daným příjmem naložit z pohledu daně z příjmů fyzických osob, se dozvíte v následujícím článku.
Poplatníci daně z nemovitých věcí, kteří mají zřízenu datovou schránku fyzické osoby nebo datovou schránku fyzické osoby podnikající a nejsou přihlášeni k jiné službě (SIPO či zasílání údajů na e-mail), dostávají každý rok do datové schránky informaci ohledně placení daně z nemovitých věcí. V případě, že mají zřízeny oba typy datové schránky, putuje tato informace do datovky fyzické osoby. Jestliže si nepřejete informaci zasílat do datové schránky, můžete nejpozději do 31. 1. (u SIPO) nebo do 15. 3. (u ostatních služeb) daného zdaňovacího období požádat správce daně o zasílání informace pro placení daně z nemovitých věcí jiným způsobem.
Jednoduché řešení, které je pracnější a může mít výhodná daňová specifika. To je v kostce také cesta, jak převést podnikání OSVČ na s. r. o. A to jedním „vrzem“ a nezvykle s obchodními dluhy i zaměstnanci. Posvítíme si na prodej (části) závodu.
Škody a manka rozhodně nejsou v podnikatelském světě příjemnou záležitostí. V tomto článku se dozvíte, jak se postavit ke škodám z pohledu účtování i z pohledu posouzení daňové uznatelnosti. Nebudou chybět ani výjimky, které se v dané oblasti často objevují.