Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90



  • Zaokrouhlení celkové částky daňového dokladu a vliv na rekapitulaci DPH

    • 14. 11. 2012

    Zaokrouhlování může být mnohdy velký problém. Ať už se jedná o zaokrouhlování daně, základu daně, nebo celkové částky dokladu. Zda zaokrouhlovat budeme nebo ne, záleží pouze na nás, respektive na tom, kdo daňový doklad vystavuje.

  • Malá škola základů účetnictví pro Společenství vlastníků jednotek – I. část

    • 12. 11. 2012

    Vlastníte byt v některém z bytových nebo panelových domů? Pak jste jistě členy Společenství vlastníků jednotek (SVJ). Pravděpodobně vaše SVJ spravuje některá firma nebo samostatná účetní zabývající se správou domu a vedením účetnictví. Bohužel tohle je ta poslední informace, která většinu jednotlivých vlastníků zajímá.

  • Správné daňové doklady z hlediska DPH

    • 09. 11. 2012

    Jak mít správně daňové doklady z hlediska daně z přidané hodnoty? V tomto článku se zaměříme na daňové doklady, kterým je v zákoně č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, věnován Díl 5. A jaké změny se připravují v této oblasti od roku 2013?

  • Účtování firemních benefitů

    • 07. 11. 2012

    Zaměstnavatelé mohou přispívat svým zaměstnancům takzvanými benefity ke mzdě. V tomto článku si upřesníme, o které jde, jejich specifikaci a účtování. Avšak ne všechny benefity od zaměstnavatele jsou jeho daňovými výdaji.

  • Jak na problémový reverse charge?

    • 05. 11. 2012

    Začátek letošního roku byl více než štědrý na změny v oblasti daní. Jedním z největších a značně nejasných témat je stále reverse charge. Přečtěte si odpovědi k nejčastějším otázkám a ujasněte si nesrovnalosti ohledně režimu přenesení daňové povinnosti.

  • Odpočet DPH v poměrné výši

    • 02. 11. 2012

    Zákon o dani z přidané hodnoty rozeznává dva způsoby uplatnění částečného nároku na odpočet daně – nárok na odpočet v poměrné výši a nárok na odpočet v krácené výši. V tomto článku se zaměříme na první variantu, kterou upravuje § 75.

Rychlé zprávy

  • Jednotné hlášení zaměstnavatelů schváleno

    |

    Vláda schválila návrh zákona o Jednotném měsíčním hlášení zaměstnavatele (JMHZ), který od ledna 2026 výrazně sníží administrativní zátěž firem. Zaměstnavatelé budou místo až 25 různých formulářů podávat jediné elektronické hlášení měsíčně, které ministerstvo práce následně sdílí s dalšími institucemi. Nový systém zefektivní digitalizaci státní správy, odstraní duplicitní vykazování a přinese výhody i zaměstnancům, například v podobě předvyplněného daňového přiznání. Projekt je prvním krokem k vytvoření Jednotného inkasního místa.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty

4 tisíce sledujících