

Účetní závěrce předchází provedení inventarizace. Smyslem inventarizace je ověřit, zda účetní stav, tedy to, co máme zaúčtováno na jednotlivých rozvahových účtech, odpovídá skutečnosti. Jak provádět inventarizaci v POHODĚ?
Bývalí zaměstnanci si často ponechávají citlivá firemní data a nevidí na tom vůbec nic špatného. Aby si zaměstnanci uvědomili, že zcizení duševního vlastnictví je trestným činem, je třeba, aby je společnosti v této oblasti vzdělávaly.
Pokud podnikatel nezačíná svoji činnost již od počátku jako plátce DPH, ale zaregistruje se až v jejím průběhu, nastává problém. Přechod z neplátce na plátce v zájmu daňové spravedlnosti přímo „volá“ po speciální právní úpravě.
Dělat věci na poslední chvíli může být dost stresující záležitost. O tom, jak důležité je správné načasování, se můžete přesvědčit v další historce ze života daňové poradkyně.
Směnečný a šekový zákon rozlišuje mezi směnkami podle jejich způsobu vystavení, a to na vlastní a cizí. V praxi se lze také setkat s tříděním směnek dle jejich funkce – na směnky platební a zajišťovací. Jak takovou směnku správně zaúčtovat?
Chcete začít podnikat? Potom si přečtěte, na co není radno zapomenout při rozjezdu této činnosti. Co musíte udělat pro získání živnostenského oprávnění? Jaké máte oznamovací povinnosti? A jaké zákony by neměly uniknout vaší pozornosti?