

Jak a kdy přiznávat DPH z přijatých záloh? A jak si správně z vydaných záloh DPH uplatnit? V praxi dělají zálohy z hlediska daně z přidané hodnoty často problémy. Pojďme se tedy podívat na tuto oblast podrobněji.
Mělo by dojít ke zvýšení daňového zvýhodnění na druhé, třetí a každé další dítě. Na druhé dítě se částka zvýší na 22 320 Kč za rok (1 860 Kč za měsíc) a na třetí a každé další dítě potom na 27 840 Kč za rok (2 320 Kč za měsíc). Na jedno dítě se částka nemění a zůstane stále ročně 15 204 Kč (1 267 Kč měsíčně). Změny částek posvětil Senát v rámci novely zákona o státní sociální podpoře. Zatím ale není jasné, zda zvýšení bude platit již od 1. července, nebo by se projevilo až v ročním zúčtování za rok 2021, jednat o tom budou ještě poslanci. Novela ruší také omezení měsíčního daňového bonusu ve výši 5 025 Kč.
Rozeznat daňově uznatelné a neuznatelné náklady není někdy úplně jednoduché. Které účty dělají podnikatelům nejčastěji problémy a v čem chybují? A které náklady jsou vždy daňově neúčinné?
Změny pravidel DPH v oblasti e-commerce a jejich zjednodušení pro odvod DPH v rámci zvláštního režimu (One Stop Shop) se od 1. července 2021 dotknou hlavně prodejců zboží uskutečňujících přeshraniční prodeje koncovým spotřebitelům (např. e-shopy), digitálních platforem nebo dovozců zboží z třetí země. Aby mohl nový uživatel používat OSS, musí pro konkrétní režim vyplnit žádost o registraci. Žádost musí být autentizována na daňovém portálu a následně z něj i odeslána. Návod na registraci do režimu EU v rámci One Stop Shop najdete na webu Finanční správy. Pokud už máte registraci v rámci zvláštního režimu jednoho správního místa dle současné právní úpravy (tzv. MOSS), nemusíte o novou registraci žádat, bude převedena automaticky do nového režimu OSS.
Autorské honoráře nelze zahrnout do ostatních příjmů, i kdyby se jednalo o nahodilý či jednorázový přivýdělek. Jak honoráře správně zdaňovat a na co nezapomenout, vám poradíme v následujícím článku.
ISDOC je standard pro elektronickou komunikaci sjednocující různé formáty a umožňující výměnu faktur i jiných dokladů a jejich rychlé zpracování. U podnikatelů a účetních se tak stal velmi oblíbeným nástrojem, na který nedají dopustit.