

V případě, že se daňový subjekt ocitne v tíživé finanční situaci, má možnost požádat o více času na úhradu případného nedoplatku daně. Dnes se společně podíváme na podrobnosti a podmínky, které je třeba splnit.
Od 1. ledna 2025 se zvýší všechny důchody díky pravidelné valorizaci. Základní výměra vzroste o 260 Kč (nově na 4 660 Kč) a procentní výměra o 0,6 %. Starobní důchody se tak zvýší v průměru o 358 Kč. Důchodci, kteří dosáhnou 85 let, obdrží navíc 1 000 Kč. Poprvé bude navýšeno i výchovné na 503 Kč za jedno dítě. ČSSZ provede zvýšení automaticky, není tedy třeba žádat. Valorizační doplatek bude vyplacen s lednovou splátkou důchodu. Více informací v tiskové zprávě ČSSZ.
Dnes se opět vracíme v čase do dob, kdy se podvojné účetnictví teprve formovalo a zdokonalovalo – podíváme se i na různé pokusy o inovace a zlepšení tohoto systému. Nakonec zavítáme do Číny, kde probíhal vývoj účetnictví samostatně.
Ministerstvo práce a sociálních věcí plánuje v roce 2025 poskytnout rekordních 28,5 miliard korun na dotace pro financování sociálních služeb. Rostoucí tendence této částky odráží zvyšující se náklady na jejich provoz. Většina prostředků je alokována krajům, které je následně přerozdělují jednotlivým poskytovatelům. Dotace ze státního rozpočtu dlouhodobě pokrývají cca 40 % celkových nákladů financování sociálních služeb, další financování mohou poskytovatelé získávat např. z evropských fondů. Více informací najdete v tiskové zprávě MPSV.
V pokračování článku o místu plnění DPH u služeb se detailně probereme paragrafy 10e-i zákona o DPH a na konkrétních situacích si ujasníme, na jaké řádky přiznání k DPH se má daná situace zanést a v jakých případech transakce spadá do kontrolního či souhrnného hlášení. Součástí je i praktické cvičení. Veškeré informace jsou čerpány z knihy DPH 2024.
Autoři, kteří tvoří obsah za účelem zisku, musí nově registrovat své aktivity u Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Povinnost vyplývá z evropské směrnice, jejímž cílem je ochrana dětí a spotřebitelů. Registrace je bezplatná a platí pro ty, kdo svým obsahem oslovují širokou veřejnost, mají redakční kontrolu nad tvorbou a podnikají na území ČR. Tvůrci budou muset dodržovat pravidla, jako je označování reklamy, ochrana nezletilých a zajištění přístupnosti obsahu.