Využíváme cookies pro zajištění snadnějšího použití našich webových stránek. Pokračováním v prohlížení webu předpokládáme, že s tím souhlasíte. Rozumím Více informací

Je možné mít dvě či více zaměstnání současně?


Dagmar Tylčerová
29. 11. 2012
Vytisknout článek Odeslat článek mailem Diskuse k článku

Pokud si lidé potřebují přivydělat a chtějí si najít další zaměstnání, nic jim v tom nebrání. Dokonce to ani nemusí hlásit svému stávajícímu zaměstnavateli.

Foto: Fotolia.eu

 

Mnoho lidí si chce ke svému platu přivydělat ještě nějakou korunu navíc a obohatit tak rodinný rozpočet. Je vůbec možné mít dvě či více zaměstnání naráz? A musí se tato skutečnost hlásit stávajícímu zaměstnavateli?


 
Základními pracovněprávními vztahy jsou pracovní poměr a právní vztahy založené dohodami o pracích konaných mimo pracovní poměr. Dnes již zákoník práce (ZP) nerozlišuje, zda se jedná o hlavní či vedlejší pracovní poměr. Každý pracovní poměr musí být ale sjednán písemně na základě pracovní smlouvy.
 
Náležitosti pracovní smlouvy uvádí § 34 zákoníku práce.
 
Z každého pracovního poměru, ať je sjednán na zkrácený či plný úvazek, se odvádí sociální i zdravotní pojištění. U jednoho zaměstnavatele, zpravidla tam, kde je vyšší výdělek, podepíše zaměstnanec tzv. růžové prohlášení k dani z příjmu, kde uvede, jaké odpočitatelné položky uplatňuje.
 
Tyto odčitatelné položky nemůže už u dalšího zaměstnavatele (či dalších zaměstnavatelů) uplatnit. Takže např. sleva na poplatníka (v roce 2012 ve výši 2 070 korun za měsíc) se ve výplatě může promítnout jenom u jednoho zaměstnavatele, druhý mu tuto slevu uplatnit už nemůže.
 
Je potřeba také upozornit na odvod zdravotního pojištění, které musí být alespoň z minimálního vyměřovacího základu, což je 8 000 korun. Proto musí pracovník přinést zaměstnavateli, u kterého nedosáhne minimálního vyměřovacího základu, potvrzení o sražené výši zdravotního pojištění od druhého zaměstnavatele.
 
Dalšími pracovněprávními vztahy jsou dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr. Jsou to:
  • dohoda o pracovní činnosti
  • dohoda o provedení práce

Dohoda o pracovní činnosti (§ 76 ZP)

Na základě dohody o pracovní činnosti není možné vykonávat práci v rozsahu překračujícím v průměru polovinu stanovené týdenní pracovní doby. To znamená, že lidé nesmí odpracovat více než 20 hodin týdně (resp. 4 hodiny denně).
 
Z dohody o pracovní činnosti je odváděno sociální i zdravotní pojištění jako z pracovního poměru, pokud se nejedná o tzv. zaměstnání malého rozsahu.

Dohoda o provedení práce (§ 75 ZP)

Rozsah práce, na který se dohoda o provedení práce uzavírá, nesmí být větší než 300 hodin v kalendářním roce. Do rozsahu práce se započítává také doba práce konaná zaměstnancem pro téhož zaměstnavatele v témže kalendářním roce na základě jiné dohody o provedení práce. V dohodě o provedení práce musí být uvedena doba, na kterou se tato dohoda uzavírá.

Od 1. 1. 2012 platí pro dohody o provedení práce zvláštní úprava – pokud odměna z této dohody za kalendářní měsíc přesáhne částku 10 000 korun, podléhá tato odměna odvodům sociálního a zdravotního pojištění. Zaměstnavatel má také v tomto případě povinnost přihlásit zaměstnance k pojištění.
 
U obou dohod se daň z příjmu řídí tím, zda je či není podepsáno „Prohlášení k dani z příjmů“. Pokud má pracovník více takovýchto poměrů či dohod, musí sám podávat Přiznání k dani z příjmů fyzických osob.

Zaměstnání malého rozsahu

Pro posouzení, zda se jedná o zaměstnání malého rozsahu, je rozhodující, zda je sjednaná částka započitatelného příjmu nižší, než rozhodný příjem (viz zákon č. 187/2006 Sb., o nemocenském pojištění, § 7 odst. 1). Rozhodný příjem pro rok 2012 je 2 500 korun.
 
Zaměstnanec se přihlašuje k pojištění v okamžiku, kdy jeho příjem v měsíci dosáhne částky započitatelného příjmu aspoň ve výši částky rozhodného příjmu (zákon č. 187/2006 Sb., o nemocenském pojištění, § 7 odst. 2), ale s tím, že se jedná o zaměstnání malého rozsahu, protože sjednaná (nikoli vyplacená) částka příjmu odpovídala zaměstnání malého rozsahu.
 
Pojistné na zdravotní pojištění se odvádí bez ohledu na krátkodobé zaměstnání nebo zaměstnání malého rozsahu. V případě pracovního poměru uzavřeného na základě pracovní smlouvy není výše sjednaného nebo skutečného příjmu rozhodující.
 
Jiné je to v případě uzavřených dohod o pracovní činnosti. V roce 2012 se za zaměstnance pro účely zdravotního pojištění v roce 2012 nepovažuje osoba činná na základě dohody o pracovní činnosti, která nedosáhla v kalendářním měsíci započitatelného příjmu. A to 2 499 korun. Účast na zdravotním pojištění v roce 2012 vzniká při dosažení měsíční odměny ve výši 2 500 korun.
 
Z výše uvedeného vyplývá, že můžeme mít pracovních poměrů více, včetně dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr. A ani nemusíme zaměstnavatelům tuto skutečnost hlásit.


Související články:
Zaměstnávání na základě DPČ a DPP
Vznik pracovního poměru
Vzor dohody o pracovní činnosti
Vzor dohody o provedení práce


Zdroj: zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce (§ 75 a § 76); zákon č. 187/2006 Sb., o nemocenském pojištění (§ 7)
Vytisknout článek Odeslat článek mailem

Diskuse k článku

dorothea
8. 2. 2019 8:52:52
Od 1.2.2019 mám 2 prac.poměry na 4 hod.úvazek na klasickou pr.smlouvu.u 2 zaměstnavatelů.U jednoho jsem podepsala tzv.růžový papír.Druhý zaměstnavatel mi v pr.smlouvě určil čistý výdělek 8000Kč, hrubý neuvedl.Kolik by činila hrubá mzda u tohoto zaměstnavatele, kde neuplatňuji slevu na poplatníka tak, aby čistý výdělek odpovídal slíbeným 8000Kč?dĚKUJI,Dorka.
Hlášení závadného obsahu

Veru
18. 1. 2018 12:27:17
Dobrý den, od ledna do 20.2.2017 jsem měla jako hlavní činnost živnost, od 20.2. jsem již zaměstnaná a osvč jsem ukončila 31.3.2017 kdo přiznává daň ? Zaměstnavatel nebo já? Částka ani za ty tři měsíce nepřekročila 6000,-. děkuji
Hlášení závadného obsahu

Eliška M
17. 1. 2018 12:33:40
Dobrý den, chtěla bych se zeptat jestli je možné mít dva pracovní poměry ve 2 státech. konkrétně UK v něm HPP a zde cokoliv, aby mi zde platilo zdravotní pojištění a já mohla jít na plánovanou operaci? Nebo jak se to řeší? termín je domluven za dlouho a mám nstoupit do UK, tím se ale pojišťovna změní a lékař mě odmítne, ne?
Děkuji
Hlášení závadného obsahu

salexa
2. 8. 2017 13:43:05
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak je to při čerpání rodičovské dovolené u hlavního zaměstnavatele. Mohu ještě během jejího čerpání nastoupit na HPP u jiného zaměstnavatele? Jak by to potom bylo se sociálním a zdravotním pojištěním a "prohlášením k dani z příjmu" ??? Děkuji
Hlášení závadného obsahu

Veronica
3. 7. 2017 20:19:06
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat. Od 1. srpna bych měla nastoupit na zkrácený úvazek jako učitelka na I. stupni ZŠ. Jelikož je to zkrácený úvazek a měla bych za týden odpracovat asi 14 hodin, chtěla bych svůj volný čas vyzužít a pracovat ještě někde jinde. Lze to? A co všechno musím splnit? A lze mít dva zkrácené úvazky? Nebo mohu být pouze jako brigádník?
Děkuji za odpověď,
J.V.
Hlášení závadného obsahu

Denisa
15. 6. 2017 14:59:16
Dobrý den,
měla bych na Vás dotaz.
Jsem studentkou prezenční formy studia na VŠ. Přes prázdniny budu mít 2 brigády. Obě na DPČ. U jednoho zamněstnavatele musím podepsat "růžový papír" a tím pádem u druhého nesmím. Musím tomu druhému zaměstnavateli přinést nějaký papír, když jsem u něj nepodepsala to daňové přiznání? A další dotaz. Mohu mít vůbec jako studentka 2 práce na DPČ současně? A jak je to s ročním zúčtováním? Ke kterému zaměstnavateli zajít nebo musím podat daňové přiznání?
Děkuji za odpověď.
Hlášení závadného obsahu

Adam
13. 4. 2017 14:52:39
Veronika Lípová: Zaměstnavatelům počet brigád hlásit nemusíte. U DPP do 10 000 Kč měsíčně se neplatí zdravotní ani sociální pojištění. U jednoho zaměstnavatele můžete podepsat "růžový papír" - z této DPP se bude strhávat zálohová daň, kterou ale pokryje sleva na poplatníka, takže to co dostanete v hrubém Vám zůstane celé (např. budete mít 10 000 Kč v hrubém a k výplatě dostanete těch celých 10 000 Kč). Z druhé DPP ale zaplatíte normálně 15% srážkovou daň (slevu na poplatníka totiž můžete uplatnit pouze u jednoho zaměstnavatele).
Hlášení závadného obsahu

Veronika Lípová
11. 4. 2017 16:24:16
Dobrý den, jsem studentka a chci se zeptat. Když bych měla dvě práce na DPP ( do 10tis měsíčně a 100/h měsíčně) u dvou různých zaměstnavatelů, bude se mi ze mzdy něco strhávat a musím navzájem zaměstnavatelům o druhé DPP říci?
2. dotaz- Když bych měla jednu DPP (do 10 000 kč měsíčně a 100h měsíčně) a k tomu DPČ (DO 2500kč za měsíc), bude se mi něco strhávat a musím zaměstnavatelům navzájem brigádu přiznat?
Děkuji a odpověď
Hlášení závadného obsahu

Michal05
20. 3. 2017 6:32:24
Dobrý den,
chci se zeptat zda je možné mít pracovní poměr v německu a zároveň v Česku? V Německu se jedná o klasický pracovní poměr, kde odvádím zdravotní a sociální. Chci si najít i práci v česku a mít tyto dva závazky současně. Musím to hlásit v německu, že mám poměr i tady v Česku? Podle diskuze jsem pochopil, že v Česku můžu mít pracovních poměru kolik stihnu.
Děkuji za odpověď
Hlášení závadného obsahu

Karin
13. 2. 2017 16:24:07
Dd, chtěla bych se zeptat pokud má pracovník podepsanou DDP a je jednatel, za což bere odměnu jako za zaměstnání malho rozsahu, u téhož zaměstnavatele a jeho příjem dohromady nepřesáhne 10000 může uplatnit slevu na poplatníka dohromnady na oba příjmy nebo musí jeden zdanit a pak si nechat daň vrátit při ročním zúčtování?
Hlášení závadného obsahu

Sylva
28. 1. 2017 23:14:44
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda je správné, když mi zaměstnavatel dává pouze jeden výplatní lístek, kde jsou dohromady platy ze dvou pracovních smluv u téhož zaměstnavatele, nebo mi má ke každé pracovní smlouvě vydat jeden výplatní lístek? Děkuji za odpověď a jsem s pozdravem.
Hlášení závadného obsahu

Blanka
18. 1. 2017 8:19:53
Zuzana S.:
K dotazu 1. - určitě to jde. Můžete u zaměstnavatele mít klasickou smlouvu a k tomu zároveň třeba DPP.

K dotazu 2. si nejsem jistá, ale řekla bych, že by to taky mělo jít. V Zákoníku práce je uvedeno, že by měl zaměstnavatel zaměstnankyni-matce pečující o dítě mladší 15 let vyjít vstříc, pokud to neohrozí jeho provoz (§241 odstavec 2 Zákoník práce).
Hlášení závadného obsahu

Zuzana S.
12. 1. 2017 21:15:02
Dobrý den,
obracím se na Vás s prosbou o radu.
Jsem na rodičovské dovolené a rodičovský příspěvek mi bude vyplácen do srpna 2017. U zaměstnavatele mám nyní slmouvu na dobu neurčitou na plný úvazek. Zaměstnavatel mi nabídl možnost práce na zkrácený úvazek. Ale stávající smlouvu mi chce ukončit s tím, není možné mít u zaměstnavatele dvě pracovní smlouvy. Nabízí mi pouze dohodu o provedení práce.
1. Chtěla bych se zeptat, jestli je to skutečně pravda, že není možné mít dvě smlouvy u jednoho zaměstnavatele? Není možné stávající smlouvu zachovat a mít u toho Dohodu o provedení práce, ale s obsahem jinépracovní náplně než je u pracovní smlouvy?
2. Je možné nastoupit na původní pracovní smouvu, ale na zkrácený úvazek? A zdravotní a sociální by mi do srpna 2017 hradil v tomto případě zaměstnavatel nebo ještě stát.

Můžete mi prosím poradit? Předem děkuji. S pozdravem Zuzana S.
Hlášení závadného obsahu

Danka
19. 12. 2016 8:35:56
Hanka M.: V takovém případě se z DPP bude odvádět srážková daň. Zdravotní a sociální pojištění ne. Slevy na dani si uplatníte na HPP (u kterého máte nejspíš podepsané to prohlášení).
Hlášení závadného obsahu

Hanka M.
15. 12. 2016 15:04:46
Dobrý den, prosím o informaci, jak to je, pokud mám u jednoho zaměstnavatele podepsané prohlášení a k HPP zároveň ještě DPP do 10tis. měsíčně. Jestli se z DPP nebude odvádět ani srážková daň 15%? Děkuji za odpověď.
Hlášení závadného obsahu

Síma
12. 12. 2016 7:47:24
pro Martina a Janu: Pokud máte DPP do 10.000 Kč neplatíte SP ani ZP. Odvádíte pouze srážkovou daň 15%.
Hlášení závadného obsahu

Jana
11. 12. 2016 14:04:09
Dobrý den, mám stejnou otázku jako Martin - Dobry den, pokud mam HPP a k tomu budu pracovat na DPP (do 10,000), budu z toho DPP odvadet dan, SP, ZP?
Hlášení závadného obsahu

Martin
10. 12. 2016 7:49:48
Dobry den, pokud mam HPP a k tomu budu pracovat na DPP (do 10,000), budu z toho DPP odvadet dan, SP, ZP?

Dekuji mockrat Martin
Hlášení závadného obsahu

Naďa
12. 9. 2016 12:32:17
bára: DPP se bude danit srážkovou daní (15%). Zdravotní ani sociální se odvádět nebude.
Hlášení závadného obsahu

bára
7. 9. 2016 14:44:08
Dobrý den, opravdu se v tom nevyznám. Pokud mám DPČ (s podepsaným prohlášením a i DPP, DPP se mi bude nějak danit, pokud budu mít příjem menší než 10000,-? Děkuji
Hlášení závadného obsahu

Kristýna
31. 8. 2016 10:39:21
Dobrý den, přítel pracuje v Německu. Může si v ČR přivydělat na DPP? A podepsat růžové prohlášení, aby se mu to nedanilo? Děkuji
Hlášení závadného obsahu

Elis
16. 8. 2016 12:41:41
Vojtěch: Pokud příjem z DPP u jednoho zaměstnavatele překročí částku 10.000 Kč měsíčně, platí se zdravotní i sociální pojištění. Pokud máte dvě DPP u jednoho zaměstnavatele, tak se pro účely pojištění měsíčně sčítají.
Hlášení závadného obsahu

Vojtěch
12. 8. 2016 11:56:03
Dobrý den, chtěl bych se zeptat na situaci,kdy si zaměstnanec sežene ve volném čase 2. práci na DPP, kde mu 2. zaměstnavatel napíše 2 DPP a do nich rozdělí částky tak, aby v jedné PDD nepřekročila částku 10 000 ale obě DPP jí dohromady překročí. Musí tento člověk platit nějaké odvody?
Hlášení závadného obsahu

Petr
28. 6. 2016 23:35:31
Dobrý den, pokud mám dvě zaměstnání, nebo dva jakékoliv souběžné příjmy, z nichž se odvádí sociální pojištění, započítává se do starobního důchodu jako odpracovaná doba 2x 31 dní za každý odpracovaný měsíc (kdy jsem byl pojištěn)?
Tzn. pokud platím 2x sociální pojištění z každého příjmu, během 1 měsíce, tak jestli do minimální doby 35 let se počítá 31 dní, nebo 62 dní.
Ptám se proto, že v Informativním osobním listu důchodového pojištění jsou uvedeny oba tyto příjmy = obě tyto doby zvlášť, čili to vypadá, jako by se započítalo 62 dní a ne "kalendářních" 31 dní.
Děkuji za odpověď.
Hlášení závadného obsahu

martina
8. 6. 2016 13:15:39
ano, to vím, ale nesčítá se dohoda s HPP? Protože třeba dvě DPP u jednoho zaměstnavatele se sečtou a pokud přesáhnou 10000 Kč, pak se platí odvody
Hlášení závadného obsahu

patty
8. 6. 2016 13:01:16
martina: Z DPP se do 10 000 Kč neplatí zdravotní ani sociální.
Hlášení závadného obsahu

martina
7. 6. 2016 14:32:08
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat jak je to s odvody, když máte HPP a DPP u jednoho zaměstnavatele. Platí se z dohody sociální a zdravotní pojištění? Dohoda bude do 10 000 Kč.
Hlášení závadného obsahu

Clara
1. 6. 2016 9:25:51
Hana: U druhé DPP už slevu na studenta nemůžete uplatnit. Pokud je výše DPP do 10 000 Kč hrubého, neplatíte z ní zdravotní ani sociální pojištění. Daň se platí buď zálohová, nebo srážková (záleží, jaké výše DPP dosahuje).
Hlášení závadného obsahu

Hana
31. 5. 2016 17:47:39
Prohlašení na poplatníka mám podepsané u jednoho zaměstnavatele, kde také uplatňuji slevu na studenta u DPP, ale co tedy má druhá DPP? 90Kč/ hod
Hlášení závadného obsahu

Clara
31. 5. 2016 10:19:01
Hana: To se pletete - škola (stát) za Vás platí pouze zdravotní pojištění. Ohledně daně a zdravotního a sociálního pojištění z DPP záleží na tom, jaké výše výdělek z DPP dosahuje a zda máte podepsané prohlášení poplatníka. Od toho se vše odvíjí.
Hlášení závadného obsahu

Hana
30. 5. 2016 13:58:15
Dobrý den, pokud mám dvě brigady na DPP jako studentka, tak davam potvrzeni o studiu u jednoho zamestnavatele, socialni a zdravotni za me plati skola - a jako daň a kolik % mi strhava ze mzdy zaměstnavatel u kterého potvrzení nemám? Vrací něco další rok?
Hlášení závadného obsahu

Marcela
9. 5. 2016 11:49:13
Dobrý den.
Pokud již pracuji na HPP ve státním sektoru, je možné druhou práci mít na OSVČ? Jake jsou poté podmínky? Co se vše platí? Děkuji
Hlášení závadného obsahu

kristyna
6. 5. 2016 11:07:10
Dobrý den, mám trochu náročnější dotaz. Pokud bych chtěla založit s.r.o., ve kterém bych si vyplácela část ze zisku a zároveň na HPP pracovala u jiného zaměstnavatele, jak je to prosím s odvodem SP,ZP a daní? U HPP - zaplatím ZP,SP i daň (podepíšu růžové prohlášení), ale nevím, jak je to s vyplácením zisku u s.r.o. jako příjem pro majitele? Moc děkuji za odpověď.
Hlášení závadného obsahu

Domča
6. 5. 2016 8:55:26
Hana: Jde to jen 1x (stejně jako třeba sleva na poplatníka)
Hlášení závadného obsahu

Hana
5. 5. 2016 13:41:00
Dobrý den, pokud mám DPP u dvou zaměstnavatelů mohu u obou uplatnit potvrzení o studiu?
Hlášení závadného obsahu

Stanislava
5. 5. 2016 8:05:50
Stako - U DPP do 10 000 Kč neodvádí SP a ZP zaměstnanec ani zaměstnavatel. Daň budete odvádět srážkovou 15% pokud máte podepsaný "růžový papír" u zaměstnavatele na HPP.
Hlášení závadného obsahu

Stako
4. 5. 2016 10:03:34
Dobry den, pokud mam HPP a k tomu budu pracovat na DPP (do 10,000), budu z toho DPP odvadet dan, SP, ZP?

Dekuji mockrat,

Stako
Hlášení závadného obsahu

Iva
26. 4. 2016 12:21:58
Hana: Dvě brigády u různých zaměstnavatelů mít můžete. Pokud je Vám do 26 let, zdravotní za Vás odvádí škola, sociální si můžete platit dobrovolně, není to povinné. Z DPP do 10 000 Kč měsíčně se neodvádí ZP ani SP, z DPP nad 10 000 Kč měsíčně odvádíte ZP a SP Vy i zaměstnavatel.
Hlášení závadného obsahu

Hana
25. 4. 2016 18:02:49
Dobrý den, chci se zeptat, když jsem student na denním studiu VŠ, mohu mít dvě brigády (u různých zaměstnavatelů) na DPP (300h)? Kdo za mě odvádí SP a SZ? Podávám daňové prohlášení příští rok sama?
Hlášení závadného obsahu

Kája
15. 4. 2016 8:16:42
Michal: Pokud s Vámi syn žije ve společné domácnosti a studuje VŠ tak si na něj zvýhodnění na dítě uplatnit můžete.
Hlášení závadného obsahu

Michal
11. 4. 2016 19:47:13
Dobrý den, syn studuje a zároveň bude mít zaměstnání na smlouvu (ne DPP ani DPČ).Bude platit sociální a zdravotní pojištění a zřejmě mu budou odečítat i odecitstelnou položku na poplatníka.Kdyz je mu 20 let a studuje, mohu si má něj jako rodič odečítat odecitatelnou položku na vyživovane dítě? Dekuji
Hlášení závadného obsahu

Denulka
9. 4. 2016 15:33:48
Dobrý den, mohu mít dvě smlouvy na DPP? A jak by to bylo s placením sociálním a zdravotním? Když z obou dohromady nepřesáhnu 10 000 Kč, tak to bude platit stát? A když přesáhnu tak si to budu platit sama? Moc tomu nerozumím, tak budu ráda za odpověd :) Ještě tu jednu nemám jistou, ale jednu ano, a to budu mít kolem 3-4 tisíc měsíčně, když bych měla jen jednu brigádu na DPP tak to bude za mě platit stát? Děkuji moc :)
Hlášení závadného obsahu

Wendik
7. 4. 2016 8:01:01
Jano, pokud budete zaměstnána v klasickém pracovním poměru, tak platit sociální a zdravotní pojištění musíte (i když jste důchodkyně).
Hlášení závadného obsahu

Jana
6. 4. 2016 11:43:26
Dobry den mam duchod a jsem zamestnana na DPP.nuti me na HPP musim platit socialni a zdravotni pojisteni?
Hlášení závadného obsahu

Maru
15. 3. 2016 23:12:49
Dobrý den, je možné být zaměstnancem v zahraničí a zároveň vykonávat vedlejší pracovní činnost na ŽL v Čechách? Předem děkuji za odpověď.
Hlášení závadného obsahu

Maksenka
15. 3. 2016 17:26:59
Dobrý den, dala jsem výpověď k 30.4.2016, protože můj současný zaměstnavatel mi nebyl schopný říct, kdy dříve bychom mohli podepsat dohodu. Abych tedy měla v ruce alespoň nějaký papír, napsala jsem si výpověď sama. Mezitím jsem si našla nové místo, kde ale chtějí, abych nastoupila 1.4.2016. Je mi to trapné, ale jediný způsob, abych nepřišla o nové místo, vidím v tom, že u současného zaměstnavatele v dubnu nahlásím pracovní neschopnost a nastoupím jinde. Růžovku u nového zaměstnavatele podepíšu až k 1.5.2016. Nicméně zajímá mě, jaké mi hrozí postihy, pokud můj současný zaměstnavatel zjistí, že jsem v pracovní neschopnosti nastoupila jinde. Vím, že neschopenku mám odevzdat neprodleně (nicméně zákon tento termín nijak blíže nespecifikuje, jak jsem se dozvěděla od právníka), ale pokud jí odevzdám na konci měsíce, nebude možné zrealizovat kontrolu dodržování léčebného režimu. Tyto všechny skutečnosti jsem si zjistila a ověřila. Přesto potřebuji vědět, co by mohlo hrozit jiného, než že bych měla neomluvenou absenci a případnou výpověď za hrubé porušení pracovní kázně. Předem moc děkuji za Vaší odpověď.
Hlášení závadného obsahu

Anet
8. 3. 2016 16:04:54
Dobrý den, potřebuji Vaši radu. Byla jsem vedena na ÚP a pracovala na dohodu, kde jsem si nejvíc mohla vydělat zhruba 4500 Kč a musela jsem na ÚP posílat potvrzení, že jsem částku nepřekročila. Práci na dohodu jsem vykonávala do konce února a hned 1. března jsem nastoupila do zaměstnání a odhlásila se z ÚP. Na úřadě po mě chtějí ještě poslední potvrzení o výdělku, ovšem výdělek, který mám dostat je zhruba třikrát tak větší než smí být. Domlouvalla jsem se z paní z pracáku jak to s penězi bude až do nové práce nastoupím a ta mi řekla, že když se odhlásim z pracáku tak že už nikdo nehlídá kolik si kde vydělám. Tudíž mi z té minulé práce chtejí vyplatit všechny zbylé peníze a já ted nevím co mám dělat. Nedostal se někdo do podobné situace nebo nevíte kolik se platí pokuta nebo co všechno budu muset platit? .. předem moc děkuji za odpověd.
Hlášení závadného obsahu

Romana
14. 1. 2016 13:22:30
pro PANÍ
Z tohoto důvodu Vám úvazek zaměstnavatel snížit určitě nemůže. Zákoník práce nic takového nezakazuje - chtěla bych po zaměstnavateli vědět z jakého konkrétního § vychází...
Hlášení závadného obsahu

PANÍ
14. 1. 2016 8:01:32
Mám hlavní zaměstnání a k tomu jsem si sjednala vedlejší na 0,2 úvazku, které vykonávám ve svém volném čase. Když se to dozvěděl hlavní zaměstnavatel, tak mi snížil úvazek na 0,8, nechce mi dovolit nový úvazek jinde nad ráme sta procent úvazku. Má na to právo? Potřebovala bych konkrétní paragrafy, které se k tomu vztahují. Děkuji
K hlavnímu zaměstnání jsem si od nového roku zjednala vedlejší na 0,2 úvazku, které vykonávám ve svém volném čase. Když se to dozvěděl zaměstnavatel, tak mi snížil můj dosavadní úvazek ze sta na 0,8 úvazku s tím, že mi nemůže dovolit mít vyšší než stoprocentní úvazek. Navíc mi neoznámil, které konkrétní činnosti mám přestat dělat, tak aby to odpovídalo dvacetiprocentnímu snížení úvazku. Potřebuji znát konkrétní paragrafy. Děkuji
Hlášení závadného obsahu

Alča
11. 1. 2016 10:38:09
anet: Jde to. :-)
Hlášení závadného obsahu

anet
10. 1. 2016 21:22:48
Dobrý den, chci se zeptat zda můžu mít dohodu o provedení práce a pracovní smlouvu současně od rozdílných zaměstnavatelů popřípadě dvě dohody. Předem děkuji za odpověď.
Hlášení závadného obsahu

Lenka Nosková
6. 1. 2016 15:47:32
Dobrý den, chtěla bych poradit, zda je možné mít 2. smlouvu na 3 měsíce a zároveň u prvního zaměstnavatele neplacené volno a zároveň, pokud to možné je, kdo po tuto dobu platí zdravotní a sociální pojištění. Předem děkuji za odpověď. Lenka
Hlášení závadného obsahu

Zdeňka
27. 11. 2015 8:28:57
Petr Janes:
1) DPČ nad 2500 Kč nebo DPP nad 10000 Kč (je nutné aby bylo odváděno sociální pojištění).
2) Nechápu co by se mělo změnit, budete mít vyšší výplatu a tím pádem i vyšší odvody. :-)
3) O tom jsem nikdy neslyšela. Počítají se odpracované roky a doba pojištění.

Klidně se zajděte poradit na okresní správu sociálního zabezpečení ohledně důchodu a toho co by pro Vás bylo výhodné.
Hlášení závadného obsahu

Petr Janes
26. 11. 2015 18:46:29
Dobrý den.

Zaměstnavatel mně zkrátil pracovní poměr na 4 hodiny denně, a tím pádem se mně zkrátila na polovinu i výplata (zaměstnavatel za mě nadále odvádí sociální i zdravotní pojištění a podepisuji u něho i prohlášení k dani). Protože mám 5 let do důchodu, chci si přivydělat buď DPP nebo DPČ. Nepředpokládám ale, že bych si přivydělal více jak 5000,- Kč/měsíc.
1) Který poměr (DPP nebo DPČ) bude pro mě výhodnější, vzhledem k tomu, aby se mně jeho výše započítávala do důchodu?
2) Změnilo by se něco, kdybych si přivydělal více jak 5000,-Kč/měsíc.
3) pokud bych až do důchodu pracoval pouze čtyři hodiny denně, prodlouží se mně věková hranice odchodu do důchodu?

Děkuji. Petr
Hlášení závadného obsahu

Monka
15. 10. 2015 13:11:25
Dobrý den, chtěla bych se poradit, zda mohu mít dvě zaměstnání na plný úvazek, každý u jiného zaměstnavatele a u každého z nich podepsanou platnou smlouvou, s tím, že slevu na poplatníka bych uplatnila u jednoho zaměstnavatele. A zda bych si měla nějak ošetřit u druhého zaměstnavatele do budoucnosti, pokud bych skončila u prvního zaměstnavatele, abych mohla později u něj uplatnit slevu? Děkuji a přeji pěkný den!
Hlášení závadného obsahu

Silva
8. 10. 2015 14:30:58
S.a.b.
Ano jde to.
Hlášení závadného obsahu

S.a.b.
8. 10. 2015 10:59:30
Dobrý den,chci se zeptat.Mohu vykonávat dvě brigády,když studuji.? Respektive,mít podepsanou jednu smlouvu dpč u jednoho zaměstnavatele a druhou smlouvu dpč u druhého.? .Jde to? nebo ne? Díky
Hlášení závadného obsahu

Michala
20. 8. 2015 13:01:18
Dobrý den,
chtěla jsem se zeptat zda mohu provozovat vedlejší pracovní činnost OSVČ se stejným předmětem podnikání jako má můj zaměstnavatel a zároveň mu i za některé práce se stejným předmětem podnikání fakturovat?
Hlášení závadného obsahu

Nela
12. 8. 2015 23:21:23
Dobrý den,mám zaměstnání na plný úvazek, ale ukončila jsem pracovní poměr s tím, že mi dali dvouměsíční výpovědní lhůtu i přesto, že jsem se snažila s firmou ukončit smlouvu na dohodu (odešla jsem z důvodu hrozného kolektivu,kde mě komandovali a tak jsme jim oznámila, že už zde pracovat nebudu).Nyní mám neschopenku a chci se zeptat, zda je možné v této době chodit na brigádu nebo pracovat na zkrácený úvazek nebo musím neschopenku ukončit a teprve potom pracovat jinde, než mi skončí výpovědní lhůta.Vyhnout se jí asi nijak nemůžu, ale pracovat už tam nechci.Nemáte nějakou radu, jak v této situaci postupovat?Potřebuji vydělávat,ale nevím si s tímto rady. Snad jsem to napsala nějak smysluplně :) Děkuji.
Hlášení závadného obsahu

juraj
6. 8. 2015 15:17:42
Dobrý den. Chci se zúčastnit (drahého) kurzu prohlubujícího mé vzdělání, na který získala pro letošní rok daná organizace dotace z fondů EU, tedy je letos zdarma. Přihlásil jsem se, ale odbyli mne s tím, že můj "hlavní zaměstnavatel" je z Prahy, která jakož to bohatý evropský region na dotace nárok. Krom tohoto zaměstnavatele ale pracuji ještě na DPČ v mimopražské firmě. Z vašeho článku vyplývá, že nic jako hlavní a vedlejší pracovní poměr neexistuje. Přesto mne kurz z dotací proplatit nechtějí s odůvodněním právě hlavního pracovního poměru v Praze. Mají na to právo? Můžu legálně udat jako zaměstnavatele právě toho mimopražského i když i něj mám jenom DPČ a odpracuji pro něj minimum do roka? Děkuji za odpověď
Hlášení závadného obsahu

Dominika
27. 7. 2015 8:25:42
Dobrý den, chtěla bych poprosit o radu. Jsem studentka. Od září budu podepisovat u jednoho zaměstnavatele DPČ (výdělek okolo 6 tis./měsíc) a u druhého DPP (výdělek okolo 3 tis./měsíc). Když podepíšu růžové prohlášení u DPČ, jelikož tam budu mít příjem vyšší, ovlivní to nějak výdělek, když mi stejně bude strhávána daň? Nebo mám růžové prohlášení podepsat u DPP? A druhá otázka - je v mém případě nějaká možnost vrácení zdaněné částky? Snad jsem se dobře vyjádřila. Děkuji moc za radu. S pozdravem, D.
Hlášení závadného obsahu

Lenka
10. 6. 2015 11:04:50
Dobrý den,
mám dotaz, mohu mít podepsaná souběžně dvě růžová prohlášení, pokud budu upatňovat slevu pouze u jednoho zaměstnavatele? Příklad: pracuji ve školství růžové prohlášení mám podepsáno na celý rok a uplatňují slevu, ale přes prázdniny nemám žádný příjem u toho zaměstnavatele. Mohu tak slevu uplatnit u jiného a mít současně podepsané dva růžové papíry? Když slevu uplatňuji pouze u jednoho?
Hlášení závadného obsahu

Simča
25. 5. 2015 9:21:45
Svokal: Řešením je DPČ do 2.500 Kč za měsíc nebo DPP do 10.000 Kč za měsíc.
Hlášení závadného obsahu

Svokal
24. 5. 2015 18:39:21
Dobrý den, měl bych dotaz ohledně pracovní smlouvy a brigády na dpč. Mám pracovní smlouvu, odpracuji tedy více jak 160h/měsíc a k tomu si chci přivydělat brigádou, bohužel nabízejí pouze dohodu o pracovní činnosti i přesto, že člověk 2500 Kč přesáhne, rád bych se tedy zeptal ohledně odvodu zdravotní a sociální pojištění? Že mi bude strženo 15% daň, z důvodu nepodepsání u brigády prohlášení(mám podepsáno u prac.smlouvy), to je v pořádku, ale je nějaká možnost, aby mi nebylo strženo zdravotní a sociální dvakrát? Aby mi bylo strženo pouze z klasicky z pracovní smlouvy a u brigády DPČ mi veškeré peníze(kromě té daně) jinak nechali? Velice děkuji za odpověď. Karel
Hlášení závadného obsahu

Mája
5. 5. 2015 8:59:30
Lucie Novotná: Problém s odváděním SP a ZP u obou prací není.

Monika: Pokud bude výdělek do 10 000 Kč, vyplatí se spíše DPP (neodvádí se z ní SP a ZP). DPP můžete mít kolik chcete, ale musíte si dát pozor - Rozsah práce, na který se DPP uzavírá, nesmí být větší než 300 hodin v kalendářním roce. Do rozsahu práce se započítává také doba práce konaná zaměstnancem pro zaměstnavatele v témže kalendářním roce na základě jiné DPP (§75 zákoník práce).
Hlášení závadného obsahu

Monika
3. 5. 2015 14:14:24
Dobrý den,
ráda bych poprosila o radu. Mám DPP na rok (hodin je to cca 100 na rok a 1500 kč/měsíčně). Mohu jít v létě na letní brigádu? Nejsem závislá na tu 1. DPP? A je lepší, abych šla pracovat na letní brigádu na DPP nebo DPČ?
Děkuji M.
Hlášení závadného obsahu

Lucie Novotná
30. 4. 2015 21:34:00
Dobrý den,
chtěla bych se vás zeptat, zda je možné odvádět sociální a zdravotní pojištění u dvou zaměstnavatelů zároveň ve stejném měsíci. U jednoho zaměstnavatele mám DPP a příjem budu mít nad 10 000 z čehož by mi měli platit SP a ZP, u druhého zaměstnavatele mám DPČ a částka by mi přesahovala 2500 takže by taky odvedl SP a ZP. Je to možné takto udělat nebo si mám pohlídat abych třeba u toho DPČ měla méně než 2500. Ptám se jen abych s tím neměla problémy, kdyby se mi odvádělo SP a ZP u obou prací. Nevadí mi kdybych je měla platit.
Děkuji mnohokrát za vaši radu.
Hlášení závadného obsahu

Olina
23. 3. 2015 15:33:53
Chci se zeptat, pokud bych měla souběh více zaměstnání a ani v jednom jsem nepodepsala "růžové prohlášení" o slevy na dani tj. ve všech zaměstnáních by mi tyto zálohy strhávali, chápu dobře, že by mi při podaném daňovém přiznání vrátili pouze těch 24800 Kč (sleva u jednoho zaměstnavatele)? Předem děkuji za odpověď.
Hlášení závadného obsahu

Milka
26. 2. 2015 13:17:54
Dobrý den.Jsem zaměstnána. Nyní mám v plánu si někde přivydělat u jiné firmy formou DPP o víkendech. Ráda bych dosáhla přivýdělku aspoň 5000 Kč za měsíc. Na tuto částku bych ale musela pracovat aspoň 100 hodin. Což bych měla roční limit docílen již za 3 měsíce! Z jakého důvodu či jakým právem jsme tímto limitem 300 hodin za rok omezováni? Je to mé dobrovolné rozhodnutí. Jak si tedy můžeme vydělat slušný peníz když nemůžeme pracovat? Přitom stát nás stále "dojí" na obvodech daní a pojištění? ? Poraďte. Děkuji. S pozdravem M.
Hlášení závadného obsahu

romana
22. 2. 2015 19:01:59
dobrý den,jsem na RD do března,mám nabídku nastoupit do jiné práce,musím nejdříve skončit u prvního zaměstnavatele a potom mohu mít smlouvu u nového?děkuju
Hlášení závadného obsahu

patrik
4. 2. 2015 18:34:59
Zdravím,pracují v jedné práci na dpc kde si vydělám 7500-9500 a druhou také na dpc ve které mám 3500-4500 v té jedné práci platím sociální a zdravotní a daň žádná,v té které mám míň platím zdravotni i sociální a navíc daň a pak ještě srazkovou Dan. ...je to spravne?proč mi strhávají Srazkovou daň?
Hlášení závadného obsahu

Jiří
30. 1. 2015 4:32:13
Dobrý den, pracuji jako osvč, kde si platím zálohy na soc.a zdrav . pojištění. Od 1.2 budu ještě pracovat na dpč. s příjmem nad 10000,-Kč. Chci i nadále uplatňovat slevu na dani z odpočtu úroků hypotéky a využívat soukromý vůz k cestování spojené s prací( u dpč musím vůz využívat, ale náklady jdou na můj vrub). Výdělek u osvč bude od 0 až po výrazně vyšší než u dpč v různých měsících. Stává se pro mě příjem z podnikání vedlejším příjmem ? Musím platit zálohy z příjmu osvč, když se budou strhávat i z dpč? Co a kde musím nahlásit (FÚ, OSSZ, zda. poj.)? Děkuji za odpověď.
Hlášení závadného obsahu

Edita
4. 12. 2014 16:06:36
AlenaV: Může mít podepsány dvě DPP (více o DPP v §75, zákoník práce). Slevu si může uplatnit pouze jednou.
Hlášení závadného obsahu

AlenaV
4. 12. 2014 12:23:58
Dobrý den,
může mít student u jedné firmy uzavřené dvě DPP (každá na jinou činnost)?
A pokud ano, jak je to s uplatněním slevy na studenta? Lze ji v rámci jednoho měsíce uplatnit na obě smlouvy nebo jen na jednu? "Růžový papír" má podepsaný.
Mockrát děkuji za Vaši odpověď
Alena V.
Hlášení závadného obsahu

Edita
3. 12. 2014 8:34:06
lesu: Myslím, že by to nemělo ničemu vadit.
Hlášení závadného obsahu

lesu
2. 12. 2014 17:49:43
Dobrý den, může zaměstnanec pracovat na DPP souběžně v době kdy je dle HPP na dovolené? (DPP i HPP jsou u stejného zaměstnavatele ale na každý na jinou činnost)? Děkuji předem za odpověď.
Hlášení závadného obsahu

Denísek
30. 10. 2014 9:55:46
Dobrý den, potřebovala bych prosím nutně poradit. Pracuji v jedné firmě, ve které mi za 3 měsíce končí smlouva na dobu určitou, a dále mi ji neprodlouží. Myslela jsem, že bych prozatím dělala u obou na HPP, ale obě dvě firmy pracují v odvětví automobilového průmyslu, což jak jsem se dočetla níže, bych tím porušila nějaký zákon, který to zakazuje. Ale raději bych skončila hned. U té první firmy jsem momentálně na ošetřovačce a nevím, kdybych chtěla podat výpověď, jestli ošetřovačku musím nejprve ukončit, nebo můžu hned. Nejsem si jistá jestli by mě pustili, tak mě napadlo podat výpověď a dál do práce nechodit, tím mi sice naskákají neomluvené hodiny a pak by mě vyhodili nejspíš sami. Ale nevím jestli se o tom mám zmiňovat v té nové práci, a i přesto, že poruším zákon, tak jestli tam můžu nastoupit? Nevím, jestli mě přijmou, nebo kdy budou chtít, abych nastoupila, ale potřebuju např.zápočťák atd....,tam by se to asi dozvěděli, že ještě někde pracuji ne? děkuji moc za odpověď
Hlášení závadného obsahu

Petra
24. 10. 2014 10:36:35
Dobrý den, zajímalo by mě, jak danit a zároveň poté platit zdravotní a sociální poj. za zaměstnance, který má u jedné firmy HPP a DPP( každý PP má smlouvu) Děkuji za radu. Pěkný den P.
Hlášení závadného obsahu

Edita
16. 10. 2014 13:37:53
šárka: Pokud nemáte jiné příjmy než příjmy ze zaměstnání, daňové přiznání podávat nemusíte.
Hlášení závadného obsahu

šárka
13. 10. 2014 16:27:32
Dobrý den, chtěla bych se zeptat když pracuji na plný úvazek a mám cca 9tis a pak mám ještě dpč kde si vydělám cca 4tis. Musím dělat daňové přiznání nebo něco podobného?
Děkuji za odpověď.
Hlášení závadného obsahu

Kateřina
12. 10. 2014 0:10:02
Dobrý den, pracuji na zkrácený úvazek v Turistickém informačním centru. Je možné k tomu pracovat na DPP? Děkuji.
Hlášení závadného obsahu

Petules001
24. 9. 2014 14:48:07
Sasa : Moc děkuji
Hlášení závadného obsahu

Saša
24. 9. 2014 12:10:36
Petules001: Dve prace na HPP mit manzel muze, jak to bude s pojistenim bych se zeptala primo u jeho zdravotni pojistovny a na okresni sprave soc. zabezpeceni, kde vam to reknou presne, jak to udelat.
Hlášení závadného obsahu

Petules001
23. 9. 2014 10:41:22
Dobrý den. Mám otázku : Manžel dostal dvouměsíční výpověď od zaměstnavatele, s tím, že je doma kvůli nedostatku práce,ale stále je zaměstnancem do konce října. Má možnost 1. října nastoupit do zaměstnání v Německu.Je možné aby měl tento měsíc dva HPP ? A jak je to pak se soc. a zdr. pojišťěním? Předem děkuji :-)
Hlášení závadného obsahu

Saša
11. 9. 2014 16:07:25
Zbynek: Pokud to nebude "konkurencni" prace a budete to stihat, tak muzete. Pokud bude predmet cinnosti druheho zamestanvatele stejny jako u prvniho, mel byste mit pisemny souhlas prvniho zamestnavatele.
Hlášení závadného obsahu

Zbynek
6. 9. 2014 8:07:29
Dobry den,
Je mozne mit zaroven dva plne uvazky u dvou ruznych zamestnavatelu?
Dekuji
Hlášení závadného obsahu

dáša
18. 8. 2014 14:54:05
Monika: DPP a DPČ může být uzavřena souběžně u jednoho zaměstnavatele, ale musí se jednat o jiný druh práce.
Hlášení závadného obsahu

Monika
13. 8. 2014 18:21:00
Dobrý den, chtěla by jsem se zeptat zda lze u jednoho zaměstnavatele podepsat zároveň dvě smluvy a to DPP a DPČ na jednu vykonávanou činnost? Děkuji Chádková
Hlášení závadného obsahu

Dáda
13. 8. 2014 16:19:32
Jsem výhr.pojišt.zprosttedkovatel jako OSVČ platím minimum soc. I zdrav. A chci jít na HPP do práce.Chci se zeptat zda mámpodepsat růžové prohlášení v nové práci a nahlásit na OSSP živnodt jako vedlejší činnost protože z ní mám ted méně peněz a přestat platit toto min. Zdravotní a sociální a pak si udělat jen danové přiznání...děkuji
Hlášení závadného obsahu

dáša
11. 8. 2014 9:17:15
Tonda: Z 13.000 hrubého by Vám vyplatili 8.945 čistého. Je to tak málo proto, že Vám ve druhém zaměstnání nemohou uplatnit slevu na poplatníka ani daňové zvýhodnění na děti, protože to si uplatňujete už u prvního zaměstnavatele.
Hlášení závadného obsahu

Tonda
10. 8. 2014 22:19:35
Dobrý den,
mám práci na HPP 18000 hrubého. Mám ve své péči 2 děti na které uplatňuji slevy. Mám možnost si přivydělat na smlouvu v jiné práci na 2 smlouvu 13000 hrubého. kolik bych si vydělal čistého? sečtou se mi hrubé mzdy, nebo jak by se počítala druhá smlouva ?
Děkuji za radu.
Tonda
Hlášení závadného obsahu

karaokemixture
5. 8. 2014 17:56:36
Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda je možné mít podepsané dvě DPČ u různých zaměstnavatelů současně? A pokud ano jak je to s podepsáním prohlášení o dani (růžový papír) a co by bylo v tomto případě pro mne výhodné - DPČ nebo DPP a jak postupovat. Mám podepsaný růžový papír u prvního zaměstnavatele. Děkuji.
Hlášení závadného obsahu

veraotradovska
16. 7. 2014 7:57:10
Dobrý den,pracuji v chráněné dílně mohu mít i jiné zaměstnání.Děkuji
Hlášení závadného obsahu

dáša
2. 7. 2014 8:32:08
janys: Těžko říct, co by pro Vás bylo výhodnější, záleží na spoustě faktorů. Pokud budete mít výdělek do 10.000 Kč, je lepší DPP, ale zase nesmí překročit 300 hodin v kalendářním roce.

Hlásit zaměstnavateli to musíte pouze v případě že činnost je obdobná ("konkurenční").
Hlášení závadného obsahu

janys
25. 6. 2014 11:34:15
Dobrý den, mám HPP na zkrácený úvazek a chtěla bych si sehnat ještě jednu práci, též na zkrácený úvazek.Jen nevím, jestli by lo lepší mít dohodu nebo HPP.
A musí se to hlásit zaměstnavateli?
Díky
Hlášení závadného obsahu

dáša
23. 6. 2014 8:39:09
KVer: Pokud budete zaměstnaný bude Vaše podnikání považováno za vedlejší samostatně výdělečnou činnost.

Mrkněte na tento článek: http://portal.pohoda.cz/pro-podnikatele/chci-zacit-podnikat/rozdil-mezi-hlavni-a-vedlejsi-samostatnou-vydelecn/
Hlášení závadného obsahu

KVer
22. 6. 2014 15:38:40
Dobrý den, prosím o radu. Jsem OSVČ, předmět podnikání mimo vystudovaný obor (výdělek cca 23tis/měsíc), nyní začnu k tomu pracovat ještě na smlouvu ve vystudovaném oboru (0,6 úvazku, cca 10tis/měsíc). Který příjem/činnost se mi bude počítat jako hlavní? Vyplatí se mi podepsat u zaměstnavatele růžové prohlášení? děkuji za odpověď.
Hlášení závadného obsahu

dáša
13. 6. 2014 15:35:54
Soňa: Ano
Hlášení závadného obsahu

Soňa
13. 6. 2014 14:47:11
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jestli je možné mít dvě zaměstnání na HPP?
Hlášení závadného obsahu

dáša
13. 6. 2014 11:51:51
Mísa: Ano lze.
Hlášení závadného obsahu

Mísa
13. 6. 2014 11:15:13
Dobry den, chci zeptat jestli mužu pracovat na poloviční úvazek a zároveň mit jeste brigádu na dohodu o provedeni prace.
Hlášení závadného obsahu

dáša
27. 5. 2014 9:26:47
alfa: Určitě to lze.
Hlášení závadného obsahu

alfa
26. 5. 2014 20:25:09
Dobrý den, je možné pracovat v rámci jedné firmy na hpp v jedné pobočce a brigádně na jiné? Děkuji za odpověď. A
Hlášení závadného obsahu

dáša
23. 5. 2014 12:40:03
Dobrý den, dvě dohody o provedení práce a každou u jiného zaměstnavatele mít můžete. Pokud si na každou dohodu za měsíc vyděláte do 10 tisíc korun, nebudete platit zdravotní ani sociální pojištění a bude Vám stržena srážková daň (15%) a máte dvě možnosti - buď daň bude konečná a Vy se nemusíte už o nic starat - nebo si do konce března příštího roku podáte daňové přiznání, ve kterém uplatníte slevy na dani. Ale vzhledem k tomu, že jste starobní důchodce, nemůžete si uplatnit základní slevu na poplatníka. Ostatní slevy ano.
Hlášení závadného obsahu

Miluška
13. 5. 2014 17:02:53
Dobrý den,
jsem vdova,starobní důchodce a můj dotaz zní,zda mohu mít dvě smlouvy (každou u jiné firmy)na dohodu o provedení práce a jak to bude s daněmi když jejich součet přesáhne 10 000 kč.
Ráda bych měla vše v pořádku.
Moc vám děkuji za odpověď a přeji hezký den.
Miluše.
Hlášení závadného obsahu

dáša
11. 4. 2014 13:13:50
Dobrý den, mezi pracovní smlouvou a DPP je trochu rozdíl. Pokud máte pracovní smlouvu (HPP) a pokud za Vás nehradí zdravotní pojištění stát (student, rodič na mateřské či rodičovské dovolené, invalidní důchodce), musí Vám zaměstnavatel zdravotní vypočítat z částky 8500 Kč, i když jste si vydělal pouze 2475 Kč hrubého. Tím pádem vychází čistá mzda na 1931 Kč.

Základ pro výpočet sociálního pojištění: 2475 Kč
Sociální pojištění: 161 Kč
Základ pro výpočet zdravotního pojištění: 8500 Kč
Zdravotní pojištění: 383 Kč
Základ pro výpočet daně: 3900 Kč
Záloha na daň: 585 Kč
Sleva na poplatníka: 2070 Kč

Čistá mzda: 1931 Kč
Hlášení závadného obsahu

Patrik Š.
11. 4. 2014 12:37:02
Dobrý den. Chtěl bych vás požádat o pomoc. Již několik let pracuji na DPP (roznos letáků), měsíčně mám 1 000 Kč. U DPP jsem měl podepsaný růžový papír. 24.3 jsem nastoupil na HPP do jiné firmy, kde jsem podepsal také růžový papír a ve firmě, kde jsem pracoval na DPP jsem růžový papír zrušil. Za březen jsem u firmy na HPP odpracoval 6 dnů ( 7.5 hod denne * 55 Kč za hodinu . Pocital jsem to a firma kde jsem na HPP me mela zaslat necelych 2500 Kč a misto toho jsem dostal necelych 1900 Kč. Tak se chci zeptat co je spatne, spolecnost kde jsem na DPP mi ty dane za brezen odecetla a misto 1000 kc mi zaslali okolo 850 Kc. Děkuji za odpověď.
Hlášení závadného obsahu

dáša
10. 4. 2014 8:09:22
Dobrý den, přivydělat na dohodu si samozřejmě můžete, v tom Vám nic nebrání. Jen si nebudete moci uplatnit slevu na dani na poplatníka, kterou Vám uplatňuje již Váš zaměstnavatel. Více podrobností naleznete v článku.
Hlášení závadného obsahu

eneferie
9. 4. 2014 17:43:39
Dobrý den,
chtěla jsem se zeptat, pracuji na HPP kde si vydělám cca 12000čistého a chtěla bych si přivvydělat, můžu mít zároveň druhé zaměstnání, bud na dohodu o provedení práce nebo dohodu o pracovní činnosti a co to obnáší.děkuji
Hlášení závadného obsahu

dáša
21. 3. 2014 9:18:35
Dobrý den, pokud jsou tyto výdělky souběžné, musíte si udělat daňové přiznání sám. Je nutné si vyžádat potvrzení o výdělku z obou zaměstnání.
Hlášení závadného obsahu

kocoto
20. 3. 2014 12:24:09
Dobrý den rád bych se zeptal pokud jsem zaměstnám u jedné firmy na HPP a u druhé bych na poloviční uvázek.První práce výdělek 17000 a druhá práce poloviční uvázek 6000 za měsíc jak je to prosím z odvodem daní díky za info.
Hlášení závadného obsahu

dáša
17. 3. 2014 10:29:46
Záleží na tom, jestli za Vás z tohoto zaměstnání/brigády bude zdravotní pojištění odváděno nebo ne.
Hlášení závadného obsahu

Karin
17. 3. 2014 9:13:05
Dobrý den,mám dotaz,pečuji již 2 roky o osobu blízkou v II.stupni závislosti ,jsem přihlášena na zdravotní pojišťovně po dobu nezbytně nutnou z důvodu ,že mi stát platí zdravotní pojištění.Nyní mám možnost na jeden měsíc jít na brigádu,kde budu mít výdělek 9500 Kč.Musím se odhlásit z pojišťovny na ten měsíc,proto že pracuji nebo to není nutné.Děkuji za informaci .
Hlášení závadného obsahu

dáša
11. 3. 2014 13:59:33
Dobrý den, pokud Vám příjem z DPP zdanili srážkovou daní (15%), do daňového přiznání se tento příjem neuvádí.
Hlášení závadného obsahu

ddd
8. 3. 2014 7:05:10
Dobrý den, chtěla bych se zeptat jak je to s daněmi, když u jednoho zaměstnavatele jsem na HPP a k tomu si přivýdělek na DPP. Musí se odvádět daně i z DPP?? Děkuji
Hlášení závadného obsahu

dáša
3. 3. 2014 11:28:47
Dobrý den,
pokud máte dvě zaměstnání současně a v tom, ve kterém jste nepodepsal "růžový papír", jste měl nějaký měsíc více než 5.000 Kč hrubého, měl byste podat daňové přiznání (příjmy do 5.000 Kč za měsíc jsou sráženy srážkovou daní). Pokud si nejste jistý, jestli Vám byly příjmy zdaněny srážkovou daní, zeptejte se mzdové účetní.

V daňovém přiznání uvedete příjmy z obou zaměstnání na základě potvrzení o příjmech od zaměstnavatelů (vyžádejte si je od mzdové účetní). V přiznání si uplatníte slevu na poplatníka (24.840 Kč) a na studenta (4.020 Kč).
Hlášení závadného obsahu

zelman
2. 3. 2014 0:40:05
Dobrý den, mám dotaz ohledně slevy daně na poplatníka... jsem student a mám dvě brigády... v jedné si vydělám zhruba kolem 5-6 tisíc za měsíc a mám tam podepsaný růžák, takže 15% daň mi celou pokryje sleva na poplatníka... ve druhé brigádě mám za minulý rok částku cca 25 tisíc a zaplatil jsem necelý 4 tisíce na dani... dostal jsem tam potvrzení o zaplacení daně... pokud bych to potvrzení přiložil k daňovýmu přiznání z první brigády, bude mi to k něčemu? vrátí mi nějakou částku z té daně, kterou jsem zaplatil ve druhé brigádě?

představuju si to tak, že mám slevu na poplatníka těch cca 24 tisíc ročně a z první brigády mi ta sleva pokryla daně ve výši asi 10 tisíc, takže jsem jí celou nevyčerpal... ale asi to nefunguje tak, že v daňovym přiznání mi tu slevu aplikujou i na tu druhou brigádu a celou tu částku, co jsem na daních odvedl mi vrátí, nebo ano?

díky za odpověď
Hlášení závadného obsahu

dáša
3. 2. 2014 8:47:47
Ano, je to v pořádku. Dvě DPP (každou u jiného zaměstnavatele) klidně můžete mít.
Hlášení závadného obsahu

Balto
2. 2. 2014 14:25:14
Dobrý den,
z toho tedy vyplývá, že pokud budu mít současně dvě dohody o provedení práce, každou u jiného zaměstnavatele, je to v pořádku?
Děkuji,
s pozdravem L.
Hlášení závadného obsahu

Iveta
10. 1. 2014 0:22:12
Dobrý den,
chtěla bych Vás požádat o odpověď. Jsem na RD, mám smlouvu u svého původního ZL, kde mám podepsané prohlášení.Nyní bych chtěla začít pracovat na DPP, když budu mít měs. výdělek nižší než 10000Kč, bude se mi zisk za rok 2014 danit 15%? Pro zaměstnavatele je má mzda pouze výdaj, ze kterého nemusí odvádět ani soc.ani zdrav.? Za rok 2014 budu muset provést z DPP prohlášení o dani z příjmu FO?
V příp. DPČ, když by byl příjem nižší než 2500 Kč, tak je to stejné s odvody jako u DPP?
Předem děkuji.
Hlášení závadného obsahu

dasa
7. 1. 2014 20:48:09
Dobrý den.Chci se zeptat,dělám na dvě pracovní smlouvy.V práci mám 12hod.směny a v měsíci okolo 240hodin.Na hlavní smlouvu mi platí 150 hodin a zbytek na smlouvu druhou,tím přicházím o přesčasy,jsou snížené peníze na nemocenskou a pruměr na dovolenou.je to tato smlouva legální.Děkuji Dáša
Hlášení závadného obsahu

dáša
11. 12. 2013 13:15:53
Dobrý den, pokud Vám tento příjem daní srážkovou daní (15 %), tak nikoliv. Do daňového přiznání se tento příjem neuvádí, ani nelze provést roční zúčtování.
Hlášení závadného obsahu

Filip
1. 12. 2013 18:18:14
dobrý den, již 10 měsíců mám při své stálé praci (kde jsem podepsal růžový papír) brigádu, jde o dohodu o dohodu o pracovní činosti, měsíčne je to částka kolem 4000 kč. Mám nějaký nárok na vrácení daní?předem Vám děkuji za odpověď
Hlášení závadného obsahu

lily
25. 11. 2013 15:57:06
Prohlášení poplatníka na stejné období lze podepsat pouze u jednoho zaměstnavatele. Pokud tedy nebudete mít výdělek u zaměstnavatele A, můžete ho podepsat u zaměstnavatele B. Možná po Vás ale bude zaměstnavatel B chtít potvrzení, že neuplatňujete za prosinec slevu u zaměstnavatele A.

Jestliže zaměstnanec podepsal prohlášení k dani (růžový papír), platí se zálohy na daň, zaměstnanec může uplatnit slevy na dani (sleva na poplatníka) a musí podat daňové přiznání. Pokud si na DPP vyděláte do 10 000 Kč, nemusíte z výdělku platit zdravotní ani sociální pojištění.
Hlášení závadného obsahu

majda
25. 11. 2013 11:19:50
Dobry den, chtela bych moc poprosit o radu - na mesice 11,12/13 mam sjednanu Dohodu o provedeni prace u zamestnavatele A + tam jsem podepsala Prohlaseni poplatnika (ruzovy papir)- v mesici listopadu jsem neco malo odpracovala - takze mi bude i uplatnena sleva na poplatnika. Na mesic prosinec budu mit sjednanu druhou dohodu o provedeni prace u zamestnavatele B. Jsem si jista, ze u zamestnavatele A jiz zadny vydelek mit nebudu - mohu tedy u zamestnavatele B znovu podepsat Prohlaseni poplatnika k dani (ruzovy papir)? Vydelek u zamestnavatele B bude do 10 tisic Kc - bude treba udelat nejake danove priznani? Dekuji moc za pomoc a radu. Zdravim, M.
Hlášení závadného obsahu

Paja.S.
24. 11. 2013 22:52:25
Dobrý den, měla bych dotaz, dala jsem výpověd dohodou k 1.11. 2013 u zaměstnavatele A (podepisovala jsem růžový papír na začátku roku 2013) a nastoupila jsem do nové práce 5.11. 2013 (mám i smlouvu od 5.11. 2013 a podepisovala jsem i růžový papír u nového zaměstnavatele) a bylo mi řečeno, že mám účetní donést potvrzení od předchozího zaměstnavatele A potvrzení, že neuplatňuju za listopad 2013 slevu na poplatníka. Ale zaměstnavatel A mi tvrdí, že za mě ještě v listopadu uplatňuje slevu ale budu uplatňovat slevu za listopad i u nového zaměstnavatele, teď mi jde o to, že daň uplatnim dvakrát a jestli mi pak tyto peníze vrátí ve vyúčtování daní. S pozdravem P.
Hlášení závadného obsahu

sissinka
18. 11. 2013 10:14:31
pro simona: Nemocenskou můžete mít jen na jedno zaměstnání. A je jedno, jak dlouho jste zaměstnána (klidně jen 1,5 měsíce).
Hlášení závadného obsahu

simona
16. 11. 2013 11:05:01
dobry den, chtěla bych se zeptat na nemocenskou při dvou zamestnanich. první bych mohla vykonávat v době tehotenstvi,ale druhé ne. mohu mit nemocenskou jen na druhé zamestnani?a budu mit nárok na nemocenskou, pokud jsem byla na pracovnim uradu a teprve 1,5 mesice pracuji?dekuji za radu
Hlášení závadného obsahu

martina šebestová
13. 11. 2013 8:03:40
U firmy mám uzavřenou Dohodu o pracovní činnosti v rozsahu 970 h na dobu od 25.2.2013-24.2.2014. Bohužel jeden kolega onemocněl a já jsem tyto hodiny už skoro vyčerpala.Respektive mi na listopad ještě zbývá asi 100 hodin. Přesto už se mnou byla uzavřena Dohoda o provedení práce na 300 h na dobu od 1.11.2013-24.2.2013.
Lze tyto dohody mít souběžně? A jak je to pak s placením odvodů/soc. a zdrav./? Vyúčtování daní? Nechci sama vyřizovat nic, chci, aby všechno co se týče odvodů udělal zaměstnavatel.
Co když oněch 100 hodin překročím? Dostanu dvě výplatní pásky ze dvou dohod? Moc tomu nerozumím.Děkuji
Hlášení závadného obsahu

Bc. Kateřina Kandlerová
6. 11. 2013 9:46:09
Dobrý den, rozhodnou skutečností pro uplatnění slev na dani (např. na studenta či na poplatníka) je to, zda jste u daného zaměstnavatele podepsal Prohlášení k dani z příjmů. Toto prohlášení lze podepsat vždy na jeden konkrétní měsíc u jednoho zaměstnavatele a v dalším měsíci u jiného zaměstnavatele. Vždy však platí, že uvedené slevy lze v jednom měsíci uplatnit pouze u jednoho zaměstnavatele.

Pokud jste tedy nevykonával v některém z měsíců činnost u zaměstnavatele A, u kterého jste měl podepsané prohlášení, nic nebrání tomu, abyste u zaměstnavatele podepsal prohlášení právě na tyto měsíce. Je samozřejmě důležité, abyste i u firmy B prokázal rozhodné skutečnosti, které zakládají nárok na uplatnění slevy (např. potvrzení o studiu). Pokud by se stalo, že byste v jednom měsíci uplatnil slevy u obou zaměstnavatelů, bylo by potřeba příjem u jednoho ze zaměstnavatelů dodatečně dodanit.
Hlášení závadného obsahu

Marek
12. 10. 2013 11:40:38
Dobrý den,
mohl bych vás požádat o radu, jak postupovat pro zpětné vrácení pěněžních prostředků z podepsání růžového prohlášení k dani z příjmu? U firmy A jsem zaměstnán na DPP a mám u ní podepsáno prohlášení k dani z příjmu (také u ní uplatňuji studentskou slevu), ale posledních pár měsíců, kdy jsem pracoval pro firmu B (také na DPP), jsem pro firmu A VŮBEC nepracoval. Má otázka tedy je, jestli budu moci zpětně při daňovém přiznání uplatnit nárok na slevu na dani + studentskou slevu z příjmů od firmy B? Tím že jsem pro firmu A v daném období nepracoval, tak jsem u ní slevy neuplatňoval a tudíž, jestli tomu dobře rozumím, by se v mém případě nejednalo o krácení daně. Mohl by mi prosím někdo poradit, co a jak mohu v mé situaci udělat? Předem moc děkuji za pomoc. M
Hlášení závadného obsahu

Dagmar Tylčerová
1. 10. 2013 14:19:32
pro Janicka:

Dobrý den, pokud je sjednána pouze „Dohoda o provedení práce“ a odměna je max. 10.000,- Kč za měsíc, nejste pojištěna a měla byste si pojištění (hlavně zdravotní) platit sama, pokud nejste jinak pojištěná (např. na mateřském příspěvku či poživatelkou nějakého důchodu).

Můžete být také registrována na Úřadu práce, ale zde nesmí být výdělek vyšší než 4.000,- Kč za měsíc. Jednotlivé výdělky se sčítají. Během této doby za Vás zdravotní pojištění hradí stát, ale nemáte nárok na podporu v nezaměstnanosti.

Vyplňovat prohlášení (růžový formulář) není podmínkou, ale pokud ho u zaměstnavatele nevyplníte a nepodepíšete, bude výdělek do 5.000,- Kč zdaněn srážkovou daní ve výši 15 % v roce 2013 a tuto daň si nemůžete nárokovat v rámci ročního zúčtování daní. Také tento formulář, pokud máte víc pracovních poměrů souběžně, můžete vyplnit pouze u jednoho zaměstnavatele.
Hlášení závadného obsahu

Michaela Sobotková
STORMWAREAutor článků
30. 9. 2013 8:09:26
Dobrý den, ano je to tak, při rodičovské dovolené můžete pracovat i pro jiného zaměstnavatele, aniž byste musela ukončit pracovní smlouvu u toho zaměstnavatele, u kterého jste pracovala před nástupem na MD.
Hlášení závadného obsahu

VěrkaP
27. 9. 2013 17:53:28
Dobrý den,
jsem na RD, která mi končí koncem února 2014. U mého zaměstnavatele mám smlouvu na neurčito. Jelikož je syn od září ve školce, mám možnost nastoupit do práce dříve. Můj zaměstnavatel pro mne však zatím nemá místo a neví, zda ho v únoru bude mít.
Mám teď možnost nastoupit k jinému zaměstnavateli (první firma stroj.automobilka, druhá výroba spalov.kotlů). Pracovní pozice rozdílné. Zde jsem se dočetla novinku a to, že nemusím končit prac.smlouvu u prvního zaměstnavatele a přesto mohu nastoupit u druhého zaměstnavatele, který mi nabízí smlouvu na neurčito s tříměsíční zk.dobou. Je to tak?
Pro mě by to znamenalo, že kdyby se mi v nové práci nelíbilo, nebo mě ve zkuš.době vyhodili, bud mít stále platnou tu první smlouvu, je to tak?
Prosím o radu, př.týden to musím dořešit ...... Tj. podepsat druhou smlouvu a rušit či nerušit tu první???
DĚKUJI MOC !
Hlášení závadného obsahu

Janicka
16. 9. 2013 23:53:41
Dobrý den,chtěla jsem se zeptat.V současné době jsem zaměstnána na dohodu o pracovní činnosti,tedy platí za mě zaměstnavatel zdravotní a sociální pojištění. Od října budu pracovat pouze na dohodu o provedení práce, resp. budu mít podepsané 2 nebo 3 dohody o provedení práce, mám povinnost si buďto platit zdravotní a sociální sama, popřípadě být registrovaná na ÚP a nemít výdělky vyšší jak 4000,-, aby za mne ÚP zaplatil pojištění. Mám povinnost vyplňovat vždy do takového toho růžového formuláře ostatní zaměstnavatele? Resp. je pro mě výhodnější, pokud je zapíšu nebo ne? Ať už kvůi daním nebo nějakým jiným srážkám? Děkuji za odpověď
Děkuji za odpověď, JK
Hlášení závadného obsahu

lily
13. 9. 2013 8:07:08
Určitě ano, pokud je to stejná práce, tak i když je to na vedlejší pracovní poměr, musíte mít souhlas zaměstnavatele.
Hlášení závadného obsahu

mtof
12. 9. 2013 19:04:17
Dobrý den chtěl bych se zeptat je třeba souhlas zaměstnavatele pokud budu vykonávat tu samou práci na vedlejší pracovní poměr?
Hlášení závadného obsahu

Michaela Sobotková
STORMWAREAutor článků
10. 9. 2013 8:10:33
Dobrý den, při souběhu nároků na nemocenské z více zaměstnání (zakládajících účast na nemocenském pojištění) se poskytne ze všech zaměstnání pouze jedna dávka, která se vypočte z příjmů dosažených ve všech těchto zaměstnáních.

Pokud to povaha nemoci umožňuje, je možné, abyste z jednoho zaměstnání pobírala nemocenské a druhé dále vykonávala. Např. budete pracovat jako kosmetička a jako druhou práci budete mít psaní článků z oblasti kosmetiky pro web. Zlomíte si nohu a dostanete nechodící sádru. Do kosmetického salonu chodit ošetřovat klientky nebudete moct (budete mít tedy nemocenskou), ale psát články zvládnete i z postele a můžete si takto vydělávat i nadále (nemocenská tedy není třeba).
Hlášení závadného obsahu

Blanka
9. 9. 2013 15:32:51
Dobry den, chtěla bych se zeptat jak je to když jsem zaměstnána o dvou různých zaměstnavatelů s nemocenskou? je možné mít nemocenskou na jedno zaměstnání a druhé navštěvovat? Teda pokud to daná nemoc umožňuje? a náké bližší informace k tomuto tématu? děkuji
Hlášení závadného obsahu

Michaela Sobotková
STORMWAREAutor článků
30. 8. 2013 8:10:07
to Enlightener:

Dobrý den,
že za vás zaměstnavatel platí zdravotní a sociální pojištění (a plní tak své povinnosti) nejlépe zjistíte, když se osobně budete u těchto insitucí informovat.
Hlášení závadného obsahu

Michaela Sobotková
STORMWAREAutor článků
29. 8. 2013 15:23:54
to Monča:

Dobrý den,
počet dohod o provedení práce (DPP) omezený není. Musíte si ale u každé DPP hlídat počet hodin (max. 300 hodin v kalendářním roce). Do rozsahu práce se započítává také doba práce konaná zaměstnancem pro zaměstnavatele v témže kalendářním roce na základě jiné dohody o provedení práce (viz § 75 zákoníku práce).

V DPP by měla být uvedena doba, na kterou se tato dohoda uzavírá. Pokud tam není, mohla by se taková DPP možná považovat, že je uzavřena na dobu neurčitou. Proto by bylo asi lepší pro jistotu ji ukončit.
Hlášení závadného obsahu

Enlightener
29. 8. 2013 10:15:07
Dobrý den,
před dvěma měsíci jsem dokončila vysokou školu. Nyní jsem dostala nabídku na HPP. Můj zaměstnavatel je cizinec zaslal mi pracovní smlouvu, běžnou dle vzoru. Chci se ale zeptat, jak poznám, že mi platí sociální a zdravotní pojištění? Mám strach, že když je to cizinec, který nebydlí v ČR, nebude ani vědět, že mi něco takového má platit. Komunikujeme spolu pouze přes síť a žádný růžový formulář mi nedal k podpisu. Děkuji předem za odpověď
Hlášení závadného obsahu

Monča
28. 8. 2013 19:40:37
Dobrý den,
chtěla jsem se zeptat, jestli je nějak omezený počet dohod o provedení práce, který můžu jako student uzavřít. Taky bych se chtěla zeptat, zda, když mám uzavřenou dohodu o provedení práce z roku 2011 a nemám tam uvedeno zda je to na dobu určitou nebo neurčitou, ale jenom den uzavření smlouvy a rozsah 150h/rok, tak zda mi smlouva ještě stále platí nebo zda její platnost již vypršela. Jde mi o to, jestli se mám zajímat o ukončení této dohody. Předem děkuji za odpověď.
Hlášení závadného obsahu

Michaela Sobotková
STORMWAREAutor článků
27. 8. 2013 12:34:38
Dobrý den, můžete pracovat na plný úvazek a přitom pobírat rodičovský příspěvek (při rodičovské dovolené můžete klidně pracovat pro jiného zaměstnavatele, ale pokud by byla výdělečná činost shodná s předmětem činnosti stávajícího zaměstnavatele, tak pouze s jeho předchozím písemným souhlasem). V roce 2013 nejsou v tomto ohledu žádná omezení, pokud je dítě starší dvou let. Lze tedy pobírat rodičovský příspěvek a pracovat bez omezení (viz článek na Portálu POHODA: http://portal.pohoda.cz/dane-ucetnictvi-mzdy/mzdy-a-prace/prace-na-materske-ci-rodicovske-dovolene/).

Pracovní poměr u "prvního zaměstnavatele" můžete ukončit klasicky výpovědí s dvouměsíční výpovědní lhůtou, nebo dohodou, pokud by s tím zaměstnavatel souhlasil.
Hlášení závadného obsahu

Dáša
27. 8. 2013 9:51:56
Dobrý den,
v současnosti jsem na rodičovské dovolené, která končí 28.10.2013. Jsem stále zaměstanncem ve firmě, kde jsem pracovala před nástupem na mateřskou, zároveň jsem si ale teď našla práci, kde natupuji 2.9.2013. Jelikož to bude na HPP a malý půjde do školky, rodičovskou dovolenou asi budu muset ukončit, že? A jak je to s tou první prací? Musím už podat výpoveď, nebo mohu počkat, jak se mi vyvine ta nová páce (budu ve zkušební době) a výpoveď podat až pak, přímo k 28.10.2013?
Moc děkuji, D.
Hlášení závadného obsahu

Mirka Č.
3. 7. 2013 8:50:03
Dobrý den, zákoník práce zakazuje zaměstnancům vykonávat jinou výdělečnou činnost, která je shodná s předmětem činnosti stávajícího zaměstnavatele (např. pokud je předmětem činnosti Vašeho zaměstnavatele poskytování poradenství v oblasti IT, nemůžete pracovat pro jinou společnost, která tyto služby poskytuje, ale můžete být zaměstnaný jako IT specialista ve společnosti, která provozuje stavební činnost). Takovou výdělečnou činnost můžete vykonávat pouze v případě, že Vám zaměstnavatel dá písemný souhlas. Ostatní výdělečné činnosti můžete vykonávat bez souhlasu svého zaměstnavatele a ani ho nemusíte o nich informovat.
Hlášení závadného obsahu

Rado
1. 7. 2013 13:05:38
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat kdybych dělal dvě stejné práce na HPP ale v jiných městem tak za 1.mám to hlásit zaměstnavateli?, za 2.Budu platit silniční daň?, díky moc za odpověd a rady
Hlášení závadného obsahu

Mirka Č.
18. 6. 2013 10:01:54
Dobrý den, problémy se zákonem jistojistě mít nebudete, ale budete muset možná čelit naštvanému zaměstnavateli. :-) Pokud uzavřete pracovní smlouvu a bude v ní sjednána tříměsíční zkušební doba, nikdo Vám nemůže zakázat kdykoliv během této doby svobodně z práce odejít. A nemusíte ani udávat důvod odchodu. Stejně tak se s Vámi během této doby může rozloučit i zaměstnavatel.
Hlášení závadného obsahu

petr
18. 6. 2013 1:30:57
Dobrý den, chtěl bych se zeptat jestli můžu mít nějaké problémy se zákonem když zaměstnavateli zapřu, že jsem student VŠ a najdu si na prázdniny práci na HPP a do tří měsíců skončím.
Hlášení závadného obsahu

Mirka Č.
14. 6. 2013 9:29:47
Kde "růžový papír" podepíšete, je celkem jedno. Zpravidla je to ale výhodnější u toho zaměstnavatele, kde máte vyšší příjem.
Hlášení závadného obsahu

Hana
13. 6. 2013 15:54:34
Ještě se chci zeptat k předchodí odpovědi je jedno u kterého zaměstnavatele podepíšu "růžový papír" nebo to musí být pouze ten u kterého mám vyšší příjem? Já jsem prohlášení k dani podepsala u zaměstnavatele u kterého mám dohodu, můžu to tedy takto ponechat? Děkuji moc za odpověď
Hlášení závadného obsahu

Mirka Č.
13. 6. 2013 12:39:09
Dobrý den, mít dvě práce určitě lze, ale podle mého názoru byste měla na DPČ odpracovat maximálně 20 hodin týdně, ne 80 hodin, jak píšete (viz zákoník práce - § 76 odst. 2). Daň z příjmu je v obou případech 15% a v obou případech se vám z peněz odvádí zdravotní i sociální pojištění. Ale slevu na poplatníka (ve výši 2 070 Kč) si můžete uplatnit pouze u jednoho zaměstnavatele, u kterého máte podepsaný tzv. "růžový papír".
Hlášení závadného obsahu

Hana
13. 6. 2013 11:49:51
Dobrý den, chtěla bych se zeptat co musím v první řadě udělat pokud jsem zaměstnaná na hlavní pracovní poměr a u jiného zaměstnavatele na Dohodu o pracovní činnosti, kde pracuji 80 hodin týdně. Jak je to v tomto případě s daněmi.
Hlášení závadného obsahu

Dagmar Tylčerová
Autor článků
3. 4. 2013 9:04:19
Dobrý den, podle mého názoru můžete být zaměstnána v jedné firmě a v jiné být jednataelem.
Hlášení závadného obsahu

Michaela Sobotková
STORMWAREAutor článků
3. 4. 2013 8:42:41
Dobrý den,

OSVČ se můžete stát i jako zaměstnanec, takže Vám nic nebrání v tom chodit nadále do současné práce a zároveň podnikat. V takovém případě by Vaše podnikání bylo považováno za vedlejší samostatně výdělečnou činnost, což skýtá spoustu výhod.

Na toto téma právě připravujeme zajímavý článek. Sledujte tedy Portál POHODA, třeba Vám naše informace pomohou s rozhodováním, zda s podnikáním začít.
Hlášení závadného obsahu

Martina
30. 3. 2013 16:52:01
Dobry den, zajimalo by me jestli kdyz jsem nyni jako zamestnanec a mam jeste ted nabidku delat jednatele v jine firme, tak jestli to muzu vzit? A jestli treba muzu byt i tady kde jsem zamestnana a jeste s k tomu udelat OSVČ...dekuji za odpoved
Hlášení závadného obsahu

Magda
21. 3. 2013 15:06:36
Dobrý den,

pracovních smluv můžete mít kolik chcete, když budete všechna zaměstnání zvládat. :-) Sociální i zdravotní se Vám bude strhávat z obou platů. Ale pozor - slevu na poplatníka (v roce 2013 je to 2 070 Kč) si budete moci uplatnit pouze u jednoho ze zaměstnavatelů.
Hlášení závadného obsahu

Viki
20. 3. 2013 7:46:40
Dobrý den, chci se poradit, když mám možnost mít 2 zaměstnání současně, je možné mít 2 "základní" pracovní smlouvy, nebo v tomto případě musí být pracovní smlouva nějak pozměněná???Jedna práce je z domova, druhá každý den dojíždění. A chápu správně, že sociální a zdravotní se mi bude strhávat z obou platů, že?
Moc děkuji.
Hlášení závadného obsahu

Dagmar Tylčerová
Autor článků
11. 3. 2013 14:52:46
Důležité je, zda odměna bude vyplcena najednou tzn. 12.000- Kč nebo na několik částí. Pokud bue vyplacena najednou musí se celých 12.000,- zdanit a odvést sociální a zdravotní poj., stejně tak zaměstnavatel musí odvést pojištění, pokud bude např. každý měsíc 1.000,- Kč platí se jen daň 15 % a tu odvádí zaměstnavatel, nikoli vy sama někdy na konci roku. Pokud např. bude odměna 3x po 4.000,- Kč v různých měsících roku bude u zaměstnavatele sražena srážková daň ve výši 15 %. Takže záleží hodně na tom, v jaké výši bude odměna vyplacena!!
Hlášení závadného obsahu

zuzana
9. 3. 2013 22:39:42
Dobrý den, děkuji za článek. V tuto chvíli řeším situaci, ve které si úplně nejsem jistá a rada bych poprosila o radu. Jsem v zaměstnaneckém poměru a mám možnost si na dohodu o provedení práce přivydělat zhruba 12.000Kc rocne. Tedy pouhých 1000 Kc mesicne. Chtela bych si byt ale jista, ze z techto "bokem" vydelanych penez nebudu muset nic navic odvadet na konci roku ve chvili, kdyz u sveho zamestnavatele podepisuju ruzove prohlaseni? Vztahuje se na techto 12.000 15% dan? Musela bych z techto penez tedy dan nakonec odvest? Dekuji moc za radu. S pozdravem, Z.
Hlášení závadného obsahu

Přidat nový příspěvek do diskuse

Přihlásit k odběru

img_cancelvykricnik



 
 
Security code 
 

Užitečné informace




Firmy v Pohodě
 
VaseIdentita.cz
Agentura pomáhající růst malým subjektům, politickým stranám a hnutím.
www.vaseidentitacz

Ing. Karel Šrubař
Vedení účetnictví, daňové evidence a poradenství k daním.
www.uctokontakt.cz

Daňový kalendář

27. 5. 2019 Souhrnné hlášení (za duben 2019)
27. 5. 2019 Kontrolní hlášení (za duben 2019)
27. 5. 2019 Přiznání DPH (za duben 2019)
31. 5. 2019 Daň z nemovitých věcí (1.splátka)

Další termíny

Kurzovní lístek

25,83 Kč
0,010 Kč
23,09 Kč
-0,090 Kč

Více
Zdroj: ČNB, 24.05.2019

Ze života daňového poradce


Přihlášení k odběru newsletteru