Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90

Stavební povolení vyřídíte už i z domova

Komunikace se stavebním úřadem by měla být jednodušší. Ministerstvo pro místní rozvoj v současné době připravuje projekt digitalizace týkající se procesů, které souvisí se stavebním zákonem.

Chystáte se rekonstruovat a už předem se děsíte toho, kolik povolení budete muset na úřadě vyřídit? Brzy by měl být celý proces jednodušší. Zlepšení má přinést elektronizace veřejné správy, takzvaný eGovernment.
 
Díky datovým schránkám, přibývajícím kontaktním místům Czechpoint nebo základním registrům, by lidé neměli už trávit čas pobíháním po úřadech. Měli by vše vyřídit na jednom místě, případně z pohodlí domova. To je případ i projektu přípravy digitalizace procesů v oblastech územního plánování, územního rozhodování a stavebního řádu a stavebního řízení.
 
„Žijeme v digitálním věku a lidé si už zvykli, že vše potřebné se dá zařídit prostřednictvím internetu a moderní úřady by na to měly umět reagovat. Díky tomuto projektu budou lidé moci například získat stavební povolení přes internet,“ vysvětluje Miroslav Kalous, náměstek ministra pro místní rozvoj.
 
„Také se zjednoduší komunikace mezi jednotlivými stavebními úřady a lidé nebudou muset dlouho čekat na vydání různých dokumentů. Vše bude možné vyřídit elektronicky,“ doplňuje Kalous.

Ušetří čas i náklady

Tím se také značně omezí administrativa, která zatím územní plánování a rozhodování provázela. Projekt tak ušetří nejen čas, který lidé dříve trávili na úřadech, ale také náklady veřejné správy za vyřizování jednotlivých dokumentů a jejich uchovávání.
 
Zatím se však jedná pouze o přípravy samotné digitalizace. Projekt totiž zahrnuje především analytickou část, například analýzu výchozího stavu, ekonomickou analýzu a návrh celkové digitalizace jednotlivých agend stavebních úřadů.
 
Projekt byl zahájen v březnu 2011, ukončení se předpokládá v únoru 2012. Celkové náklady projektu se vyšplhají na téměř 44 milionů korun. Pětaosmdesát procent nákladů bude hrazeno ze strukturálních fondů Evropské unie v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost.

Zanechte komentář

Diskuse neslouží jako právní, daňová či účetní poradna. Je vyhrazena pro vzájemnou komunikaci čtenářů.

Pro přidání komentáře se přihlaste.

Rychlé zprávy

  • Úřad práce se připravuje na zavedení nové sociální dávky: Dotkne se až půl milionu lidí

    |

    Od října 2025 by měla začít platit nová dávka státní sociální pomoci, takzvaná „superdávka“. V současnosti se jedná o návrh, který je ve finální fázi legislativního procesu – platnost tedy zatím nenabyla. Úřad práce se však již nyní připravuje na změny, které budou se zavedením nové dávky spojeny. Superdávka by měla nahradit čtyři stávající podpory a týkat se více než 300 tisíc současných příjemců, s novými žadateli až 500 tisíc lidí. Náběh bude pozvolný, zejména pro stávající příjemce dávek. Plánuje se, že žádosti bude možné podávat i online a vyřízení by mělo probíhat postupně s lhůtou až 90 dní.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty

Užitečné informace

4 tisíce sledujících