Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90

Stavební povolení vyřídíte už i z domova

Komunikace se stavebním úřadem by měla být jednodušší. Ministerstvo pro místní rozvoj v současné době připravuje projekt digitalizace týkající se procesů, které souvisí se stavebním zákonem.

Chystáte se rekonstruovat a už předem se děsíte toho, kolik povolení budete muset na úřadě vyřídit? Brzy by měl být celý proces jednodušší. Zlepšení má přinést elektronizace veřejné správy, takzvaný eGovernment.
 
Díky datovým schránkám, přibývajícím kontaktním místům Czechpoint nebo základním registrům, by lidé neměli už trávit čas pobíháním po úřadech. Měli by vše vyřídit na jednom místě, případně z pohodlí domova. To je případ i projektu přípravy digitalizace procesů v oblastech územního plánování, územního rozhodování a stavebního řádu a stavebního řízení.
 
„Žijeme v digitálním věku a lidé si už zvykli, že vše potřebné se dá zařídit prostřednictvím internetu a moderní úřady by na to měly umět reagovat. Díky tomuto projektu budou lidé moci například získat stavební povolení přes internet,“ vysvětluje Miroslav Kalous, náměstek ministra pro místní rozvoj.
 
„Také se zjednoduší komunikace mezi jednotlivými stavebními úřady a lidé nebudou muset dlouho čekat na vydání různých dokumentů. Vše bude možné vyřídit elektronicky,“ doplňuje Kalous.

Ušetří čas i náklady

Tím se také značně omezí administrativa, která zatím územní plánování a rozhodování provázela. Projekt tak ušetří nejen čas, který lidé dříve trávili na úřadech, ale také náklady veřejné správy za vyřizování jednotlivých dokumentů a jejich uchovávání.
 
Zatím se však jedná pouze o přípravy samotné digitalizace. Projekt totiž zahrnuje především analytickou část, například analýzu výchozího stavu, ekonomickou analýzu a návrh celkové digitalizace jednotlivých agend stavebních úřadů.
 
Projekt byl zahájen v březnu 2011, ukončení se předpokládá v únoru 2012. Celkové náklady projektu se vyšplhají na téměř 44 milionů korun. Pětaosmdesát procent nákladů bude hrazeno ze strukturálních fondů Evropské unie v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost.

Zanechte komentář

Diskuse neslouží jako právní, daňová či účetní poradna. Je vyhrazena pro vzájemnou komunikaci čtenářů.

Pro přidání komentáře se přihlaste.

Rychlé zprávy

  • Chcete výrazně ušetřit na daních?

    |

    Podnikatelé i zaměstnanci mohou snížit svůj základ daně díky odpočtům – třeba z darů, hypoték, penzijního připojištění nebo dárcovství krve. Tyto odpočty mohou prakticky zredukovat daň až na nulu. Pro jejich využití je důležité jednat včas – do konce roku: dárky, krev či příspěvky poslané například v listopadu 2025 už se projeví v daňovém přiznání podaném na jaře nebo v létě 2026. Mezi odečitatelné položky podle § 15 zákona patří také úroky z hypoték (až do 150 000 Kč ročně), penzijní a životní pojištění (společně až do 48 000 Kč ročně), a dokonce i každé darování krve – jeden odběr je oceněn na 3 000 Kč, větší dobrovolné lékařské zákroky až do výše 20 000 Kč. Řádně doložené potvrzení je samozřejmostí a u zaměstnanců je třeba formulář Prohlášení k dani správně vyplnit ve spolupráci s účetní.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty

Užitečné informace