Způsob výběru zaměstnanců je čistě interní věcí zaměstnavatele. Zaměstnavatel musí ale respektovat při výběrovém řízení některé základní zásady, a to například i v oblasti požadování a zpracování osobních údajů. Jaké to jsou?
Pravidla pro zasílání newsletterů v souladu s platnou legislativou? Není to jen o GDPR. Asociace pro elektronickou komerci připravila pro e-shopy přehlednou tabulku, díky které se jejich provozovatelé mohou v této oblasti lépe zorientovat.
V rámci podnikání nastřádáte velké množství dokumentů, které obsahují osobní údaje. Některé z nich musíte uchovávat dlouhý čas. V dnešním článku mimo jiné najdete přehlednou tabulku s povinnou archivační dobou u jednotlivých typů dokumentů.
Také vaši zaměstnanci by měli vědět, jak pracovat s osobními údaji v souladu s evropským nařízením o ochraně osobních údajů – GDPR. Představujeme desatero zásad, kterým je dobré se řídit, aby údaje kolegů a zákazníků zůstaly v bezpečí.
Právě dnes, 25. května, vstupuje v platnost Obecné nařízení o ochraně osobních údajů, tzv. GDPR. V dnešním článku se proto podíváme na to, jak spravovat osobní údaje v programu POHODA, konkrétně na jejich vyhledání, úpravu a vymazání.
Dnes se opět podíváme na časté dotazy, které padají v souvislosti s nařízením GDPR a programem POHODA. Je třeba mít souhlas se zpracováním osobních údajů písemně, nebo stačí ústně? Co pro firmu znamená právo na výmaz osobních údajů?
Zasíláte svým zákazníkům e-mailem informace o nových produktech? Máte souhlas s tímto zasíláním zahrnutý v obchodních či všeobecných podmínkách a odsouhlasením těchto podmínek podmiňujete nákup? To už nebude od května možné.
Jak řešit marketingové e-maily z hlediska GDPR? Jak zpracovávat osobní údaje při evidenci docházky zaměstnance? Přinášíme odpovědi na nejčastěji kladené dotazy v souvislosti s GDPR. Ať už obecné, nebo týkající se programů POHODA či PAMICA.
V květnu vstoupí v platnost nové evropské nařízení o ochraně osobních údajů – GDPR. Jakým způsobem se na něj připravuje ekonomický systém POHODA? Jaké funkce vám usnadní práci s osobními údaji v souladu s nařízením GDPR?
Snad každý podnikatel nakládá s osobními údaji svých zákazníků, obchodních partnerů nebo třeba zaměstnanců. Pojďme si přiblížit, co je potřeba udělat, abyste od května 2018 zpracovávali tyto údaje v souladu s novým evropským nařízením GDPR.
V lednu roku 2012 Evropská komise zveřejnila návrh obecného nařízení o ochraně údajů, čímž v Evropské unii započalo čtyřleté období debat, vyjednávání a lobbování. V dnešním článku shrnujeme výslednou úpravu nařízení GDPR.
Platba daně z nemovitých věcí
25. 5. 2023 | Dnešek je posledním dnem, kdy měly poplatníkům dorazit složenky s informacemi k platbě daně z nemovitých věcí na rok 2023. Ať už do poštovní schránky, do e-mailu, nebo datové schránky. Pokud výše daně nepřesáhne 5 000 Kč, je celá částka daně splatná do středy 31. 5. 2023. V případě, že je daň vyšší než 5 000 Kč, je splatná ve dvou splátkách (do 31. 5. a do 30. 11. 2023). Je však možné uhradit celou částku daně naráz do konce května. Daň lze zaplatit bezhotovostním převodem na účet příslušného finančního úřadu, prostřednictvím SIPO, nebo složenkou na poště (pozor, od letošního roku je zrušena bezplatná daňová složenka).
Aby naše stránky fungovaly, jak mají, potřebujeme váš souhlas se zpracováním malých anonymizovaných souborů – tzv. cookies. Dbáme přitom na vaše soukromí, a tak je používáme pouze pro správné fungování webu, statistické účely a měření úspěšnosti reklamních obsahů, abychom mohli zachovat standard služeb, na který jste zvyklí. Projděte si Prohlášení o ochraně osobních údajů.
Ačkoli se cookies ukládají ve vašem internetovém prohlížeči a webová stránka tak má informace o předchozí aktivitě, jsou tyto informace anonymní, neobsahují citlivé údaje a není možné na jejím základě identifikovat konkrétní osobu. Výhodou, že o vás už webová stránka něco ví, je to, že může ušetřit čas a pomoci se zobrazováním pouze relevantního obsahu, zachováním vašeho nastavení, uložením souhlasů, a prozradí nám, jaké informace vám můžeme zobrazovat a jaké ne, a tak se může náš web neustále zlepšovat. Více informací
Tyto cookies nelze vypnout – potřebujeme je pro správné a bezpečné fungování webových stránek s řádným zobrazováním funkčních prvků, například včetně přihlašovacích formulářů.
Díky těmto cookies máme k dispozici anonymizovanou statistiku o tom, co se našim uživatelům na našich stránkách líbí, odkud přicházejí, na co klikají, jak dlouho u nás zůstávají. Tyto informace jsou pro nás skvělým ukazatelem, jak průběžně optimalizovat fungování našeho webu.
Díky těmto souborům můžeme měřit efektivitu reklamy, víme, zda na ni uživatelé klikají, jakou reklamu mohli vidět před návštěvou stránek, a tedy jak jsou naše kampaně úspěšné a užitečné.