Jak zviditelnit značku na sociálních sítích?


Mgr. Zuzana Dubová
1. 12. 2023
Vytisknout článek Odeslat článek mailem Diskuse k článku

Vždy záleží, v jakém odvětví se firma pohybuje. Na tomto základě můžete vybrat sítě, které jsou pro vaši prezentaci nejvhodnější.

Foto: Depositphotos

 

Naučit se využívat sociální média pro podnikání pomůže zvýšit prodej a zároveň propagaci vaší značky. Marketing pomocí sociálních sítí je levný, avšak účinný. Oslovíte jím spoustu lidí na různých platformách, a přilákáte tak široké publikum.


 
Díky působení na sociálních sítích zjistíte více o své cílové skupině a můžete s lidmi správně komunikovat. Na tomto základě pak zlepšujete své produkty a zefektivní se propagace. Nehledě na to, zda jste velká společnost nebo živnostník. Pokud chcete oslovit zákazníky a zvýšit povědomí o své značce, je jen na vás, jakou cestu zvolíte.

Pojďme se v tomto článku podívat na způsoby, které můžete využít při prezentování svého businessu na sociálních sítích, a také na co při tom myslet.

Jak využít sociální media pro zviditelnění své značky

Každá marketingová strategie zahrnuje i využití sociálních médií. Vždy také záleží, v jakém odvětví se vaše firma pohybuje. Na tomto základě můžete vybrat sítě, které jsou pro vaši prezentaci nejvhodnější. Pokud znáte své zákazníky a pravidelně zveřejňujete relevantní obsah, můžete dosáhnout skvělých výsledků. Jak tedy propagovat firmu na sociálních sítích?

Určete si cílovou skupinu

Nesnažte se oslovit každého, ale snažte se pochopit, jaká je vaše audience. Pro koho příspěvky a celkově vaše produkty tvoříte? Kdo je koncový uživatel?

Zjišťujte, jací jsou lidé, kteří využívají vaše produkty, jak jsou staří a jakou od nich máte zpětnou vazbu. Využijte také různé nástroje analýzy, které jednotlivé sociální sítě nabízejí. Tyto nástroje vám pomohou zjistit o vašem publiku skoro vše.

Svou cílovku můžete zjistit i tak, že porozumíte konkurenci. Zjišťujte, co konkurenti ve vašem oboru dělají dobře a co špatně. Vyvarujte se tak podobných chyb a inspirujte se u toho, co funguje.

Zvyšte povědomí o značce

Připravte se, že zvyšovat povědomí o své značce může být časově opravdu náročné. Proto buďte důslední a konzistentní a zveřejňujte relevantní příspěvky a poutavý obsah, který se vašich produktů týká. A nejen produktů, nebojte se zveřejnit i obsah ze soukromí, buďte lidští a transparentní. Lidé tak skutečně uvěří nejen vašemu produktu, ale i vám samotným.

Závazek k sociálním sítím

Je důležité dát si se sociálními sítěmi závazek. Jak je psáno výše, pokud nebudete mít na sociální sítě čas, nikdy nedosáhnete tak vysokého povědomí o své značce jako ta firma nebo živnostník, kteří čas sociálním sítím věnují.

Všechno začíná plánováním a vytvořením strategie pro sociální sítě. Sepište si vše potřebné, naplánujte jednotlivé příspěvky tak, aby dávaly smysl a obsahovaly firemní poslání. Mějte svoje PROČ. Proč vás mají lidé sledovat a proč využívat právě vaše služby nebo výrobky?

Definujte své cíle

Nejen vaše proč, ale také kam, jak a kdy je důležité. Definujte si tedy cíle, čeho chcete dosáhnout, kam chcete dojít. Využít můžete například strategii SMART, která vám s určením vašich cílů nebo cíle pomůže.

SMART cíle jsou:
  • konkrétní (Specific),
  • měřitelné (Measurable),
  • dosažitelné (Attainable),
  • smysluplné (Relevant) a
  • časově vymezené (Timely).

Komunikujte se svým publikem

Buďte tady pro lidi. Na sociálních sítích sledující rádi komunikují se svou oblíbenou značkou, firmou, s lidmi, kteří za ní stojí. Udělejte si čas i na to, abyste odpovídali na komentáře, reagovali na zprávy a zodpověděli vše podstatné.

Kvalitní prozákaznický servis můžete promovat právě i tímto způsobem. Nenechte své sociální sítě v tomto ohledu mrtvé. Využívejte sociální sítě k interaktivní komunikaci. Pokládejte sledujícím otázky, vytvořte skupiny (například na Facebooku), využívejte GIFy, emotikony a vše, co sociální sítě pro komunikaci s lidmi nabízejí.

Jaké sociální platformy využít?

Facebook

Relevantní pro vytváření obsahu a zvyšování povědomí o vaší značce. Na Facebooku najdete stále široké publikum různých lidí, u nichž můžete právě se svým produktem a značkou trefit do černého.

Facebook disponuje širokou uživatelskou základnou a najdete zde skutečně lidi z různých koutů světa, oborů i s rozličnými zájmy. Je to pro vaši značku příležitost, jak můžete oslovit široké spektrum nových lidí a potenciálních zákazníků.

Na Facebooku můžete se svými sledujícími komunikovat na základě Messengeru nebo i v komentářích. Navíc můžete využít vytváření různých FB skupin, které mohou být exkluzivní, ale také přístupné všem, které vaše značka zaujala.

Instagram

Instagram je vizuálně orientovaná platforma. Při využití tohoto média můžete vyprávět své příběhy pomocí reels, vyvolávat ty správně emoce a díky různým nástrojům budovat svou značku. Různé formáty, které Instagram nabízí, vám dovolují zaujmout publikum několika způsoby, a vybudovat si tak své portfolio sledujících a potenciálních zákazníků.

Přes Instagram můžete také oslovit některé ze známých influencerů, nabídnout jim své produkty a na základě spolupráce získáte další způsoby, jak promovat své zboží a získat i kvalitní reference.

LinkedIn

Profesní síť, která umožňuje kvalitní networking. Spojují se zde profesionálové z různých koutů světa, navzájem se inspirují a učí.

Pokud chcete navázat profesionální spojení, je pro vás LinkedIn tím pravým místem. Můžete zde prokázat svou odbornost a sdílet obsah. Díky takovému sdílení prosazujete své znalosti v daném oboru, budujete si základnu nových zákazníků a především důvěru. Využít zde můžete i reklamu LinkedIn, která vám umožní oslovit přímo osoby s rozhodovací pravomocí.

TikTok

Rychle rostoucí sociální síť. Pomocí TikToku oslovíte hodně mladé publikum. Je to velmi dynamická sociální síť, proto zde volte obsah obezřetně. Nesetkáte se zde s pochopením, pokud budete sáhodlouze vysvětlovat svůj příběh. Chce to úderné a krátké, všeříkající příspěvky. TikTok podporuje kreativitu, pokud tedy máte dobrý nápad, může vám tato síť velmi dobře posloužit k prezentaci vašich produktů.

YouTube

Nesmíme zapomenout ani na síť věnovanou video obsahu. Výhodou využívání YouTube je vysoké zapojení a dosah. Díky videím se stanete známější a pokud je váš obsah ve videu poutavý, máte nekonečné možnosti dosáhnout na velkou spoustu uživatelů. Díky partnerskému programu můžete také zpeněžit svůj obsah, a získávat tak příjmy přímo z YouTube.

YouTube můžete využít pro svá videa, jako jsou vlogy ze všedních dnů vás jako podnikatele nebo firmy, ukázek výrobků, služeb apod.

Závěrem

Při prezentaci své firmy na sociálních sítích je potřeba být konzistentní, mít plán, jasně stanovené cíle a publikum. Nebojte se ukázat, kým skutečně jste a promujte ve svých příspěvcích hodnoty, které jako firma nebo podnikatel zastáváte. Ukažte lidem, v čem jste exkluzivní a proč by měli zvolit právě vás.

Sociální média jsou nepostradatelným pomocníkem pro podniky všech kategorií. Pomáhají zvyšovat povědomí o značce, zvýšit návštěvnost vašich webových stránek a také generují nové zákazníky.


Článek byl připravený ve spolupráci se společností Orange Academy s.r.o.
Vytisknout článek Odeslat článek mailem

Diskuse k článku

Zatím žádný komentář.

Přidat nový příspěvek do diskuse

Přihlásit k odběru

img_cancelvykricnik



 
 
Security code 
 

Rychlé zprávy

Flexibilní novela zákoníku práce

16. 4. 2024 | Ministerstvo práce a sociálních věcí představilo novelu zákoníku práce s cílem zvýšit flexibilitu pracovních vztahů a posílit konkurenceschopnost zaměstnavatelů. Změny zahrnují podporu rodičů malých dětí, nová pravidla pro výpovědi a možnosti organizace pracovní doby. Další inovace zahrnují zkrácení výpovědní doby a možnost zaměstnancům vykonávat práci v jiné měně. Novela reaguje na potřeby trhu práce a podněty z jednání s odborníky a zástupci zaměstnavatelů a zaměstnanců.


Dřívější zprávy

Užitečné informace



Firmy v Pohodě
 
AKVA-TERA.CZ (SK)
e-shop akvaristika a teraristika od A-Z
www.akva-tera.cz

Vedení účetnictví
Kompletní služby pro firmu
www.winners.cz

Kurzovní lístek

25,27 Kč
0,000 Kč
23,71 Kč
0,044 Kč

Více
Zdroj: ČNB, 19.04.2024

Ze života daňového poradce


Přihlášení k odběru newsletteru

Doporučujeme