Využíváme cookies pro zajištění snadnějšího použití našich webových stránek. Pokračováním v prohlížení webu předpokládáme, že s tím souhlasíte. Rozumím Více informací

Jak na objednávky v aplikaci mPOHODA


STORMWARE s.r.o.
23. 10. 2018
Vytisknout článek Odeslat článek mailem Diskuse k článku

S aplikací mPOHODA vyřídíte své objednávky i z pohodlí domova.

Foto: 123RF

 

V dnešním článku se podíváme na to, jak vystavit objednávku v aplikaci mPOHODA. Dozvíte se, jak objednávky synchronizovat s programem POHODA, a poté si také ukážeme, jak vystavit fakturu v aplikaci mPOHODA.


 
Pokud sestavujete se zákazníkem objednávku, určitě vás potěšíme, že ji nyní vystavíte i přímo v aplikaci mPOHODA. Rovněž lze do této aplikace přenášet objednávky z programu POHODA, stažené z e-shopu či ručně vystavené. Z objednávky pak můžete přímo v aplikaci vystavit fakturu.

Snadné zadání nové objednávky přímo v aplikaci mPOHODA

Představte si, že jste zákazníkovi právě dodali objednané zboží nebo služby a zákazník požaduje objednávku rozšířit. Pak není nic jednoduššího, než zadat novou objednávku přímo u zákazníka pomocí aplikace mPOHODA.

V nové agendě Objednávky klikněte na FAB ikonu, čímž založíte nový záznam, do kterého vložíte položky z ceníku a doplníte odběratele, pro kterého objednávku vystavujete.

Po uložení se záznam zobrazí v hlavním seznamu objednávek. Objednávky jsou barevně rozlišeny dle stavu vyřízení na nevyřízenou, částečně vyřízenou a vyřízenou objednávku. Také vás upozorníme na nevyřízenou objednávku, u které již uplynul termín jejího dokončení.

Obr.: Barevné rozlišení stavu objednávek v aplikaci mPOHODA



Synchronizace s programem POHODA

Spuštěním synchronizace dat v programu POHODA se objednávka přenese z aplikace mPOHODA. Chcete-li zajistit, aby objednané zboží bylo připraveno pro vašeho zákazníka, označte v programu POHODA objednávku příznakem Rezervováno.

Obr.: Rezervovaná objednávka



Za pomoci automatických objednávek chybějící zboží objednáte u svého dodavatele, a jakmile máte objednané zboží skladem, stačí synchronizovat data. Nový stav zásob, včetně rezervací, se promítne i v mobilní aplikací mPOHODA, a vy tak můžete přijatou objednávku dokončit.

Díky pravidelným synchronizacím budete mít vždy přehled nejen o aktuálním stavu objednávky, ale i o potřebných zásobách.

Vyřízení objednávky

Poté, co objednané zboží dovezete zákazníkovi, resp. u něj vykonáte objednané služby, jednoduše přenesete položky z objednávky do vydané faktury. Na objednávce stačí kliknout na povel Přenést do faktury a daňový doklad je vytvořen. Stejného docílíte povelem Přidat z objednávky přímo na vydané faktuře.

Obr.: Přenesení objednávky do faktury



Obr.: Položky do vydané faktury přenesete i povelem Přidat z objednávky



Vydanou fakturu stačí zkontrolovat a po uložení ji odeslat zákazníkovi na e-mail. Pokud rovnou za dodané zboží a vykonané práce dostáváte zaplaceno, fakturu můžete uhradit pokladním dokladem, tržbu zaevidujete v EET a potvrzení o zaplacení jednoduše vytisknete a předáte svému zákazníkovi.

Přenesením objednávky do faktury dojde k ponížení dostupného množství zásob na skladě a ke zrušení rezervace zásob, v případě vyřízení rezervované objednávky.

Synchronizací dat s programem POHODA se celý obchodní případ zaznamená i v programu POHODA – od vyřízení objednávky, přes fakturu, provedení skladových pohybů až k úhradě faktury. Vaše účetní jen doklady zkontroluje a provede jejich zaúčtování.

Rychlé vyřízení objednávek vystavených v programu POHODA

Jestliže máte program POHODA propojen se svým e-shopem, pak vás jistě potěší, že během několika minut můžete novou objednávku poslat do mobilní aplikace mPOHODA svému kolegovi, který je v terénu a je schopen objednané zboží rychle doručit či u objednatele vykonat požadované služby. Zkrátíte tím proces vyřízení objednávky a zefektivníte tak své služby, což ocení zejména vaši zákazníci.

Objednávku v programu POHODA označte přes menu Záznam příznakem Synchronizace s mPOHODA a provedením synchronizace dat ji odešlete do aplikace mPOHODA. V aplikaci pak váš kolega na jedno kliknutí z objednávky vytvoří fakturu stejně jako u objednávky vytvořené v aplikaci mPOHODA.

Obr.: Přenesení objednávek z programu POHODA do aplikace mPOHODA



Doporučujeme dodržovat jednotný postup, kdy objednávky synchronizované do aplikace mPOHODA jsou vyřizovány pouze v aplikaci mPOHODA – v programu POHODA jejich přenos do vydané faktury či jiného dokladu neprovádějte. Předejdete tak konfliktu při synchronizaci dat v případě, kdy dojde k vyřízení objednávky v obou systémech zároveň.

Nová agenda Objednávky rozšiřuje vaše možnosti, jak obsloužit zákazníka přímo v terénu bez potřeby počítače s nainstalovaným programem POHODA, což se hodí zejména obchodním zástupcům.
Vytisknout článek Odeslat článek mailem

Diskuse k článku

Zatím žádný komentář.

Přidat nový příspěvek do diskuse

Přihlásit k odběru

img_cancelvykricnik



 
 
Security code 
 

Rychlé zprávy

Penále za neuhrazené pojistné na zdravotní pojištění

18. 9. 2020 | Od 22. 9. 2020 vzniká plátcům opět povinnost platit penále za neuhrazené pojistné na zdravotní pojištění ve výši 0,05 % dlužné částky za každý kalendářní den. Týká se to zejména zaměstnavatelů a osob bez zdanitelných příjmů. OSVČ totiž nebyly prakticky povinny za březen až srpen 2020 pojistné odvádět. Pro všechny skupiny plátců pojistného platí, že prominutí penále za případné dlužné částky pojistného se týká jen plateb za měsíce březen až srpen 2020, a to pouze do 21. 9. 2020.
 
Dřívější zprávy

Užitečné informace




Firmy v Pohodě
 
AITOM
Fullservisová agentura pro vaši online prezentaci.
www.aitom.cz

JCR Děčín
IT a systémový servis, provádějící instalace a správu programů.
www.ucetni-systemy.cz

Daňový kalendář

21. 9. 2020 Měsíční odvod úhrnu sražených záloh na daň z příjmů FO ze závislé činnosti
25. 9. 2020 Přiznání DPH (za srpen 2020)
25. 9. 2020 Souhrnné hlášení (za srpen 2020)
25. 9. 2020 Kontrolní hlášení (za srpen 2020)

Další termíny

Kurzovní lístek

26,73 Kč
-0,015 Kč
22,59 Kč
-0,084 Kč

Více
Zdroj: ČNB, 18.09.2020

Ze života daňového poradce


Přihlášení k odběru newsletteru