Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90

Internetová doména „.eu“ pomáhá zviditelnění malých a středních podniků

Obliba domény „.eu“ neustále stoupá. Podniky jejím zvolením získají evropskou identitu, kterou potenciální zákazníci na celém světě ihned rozeznají.

Mít doménu „.eu“ znamená velkou výhodu pro malé a střední podniky, protože jim na internetu poskytuje celoevropskou identitu a zviditelňuje je na evropských trzích. Její obliba během pětileté existence neustále stoupá. Počet registrací se vyšplhal už na 3,5 milionu. V České republice přesáhl hranici 125 tisíc.
 
„Tím, že si jednotlivci a podniky pro své webové stránky zvolí doménu „.eu“, získají evropskou identitu, což potenciální zákazníci, kteří by jinak mohli být podezíraví vůči podniku s doménou země, kterou neznají, na celém světě okamžitě rozeznají,“ říká místopředsedkyně Komise odpovědná za digitální agendu Neelie Kroesová.
 
Doména „.eu“ je provozovaná ve všech třiadvaceti úředních jazycích Evropské unie, takže její uživatelé nemají problém se správou. Umožňuje také, aby webová adresa používala například speciální písmena.
 
Nejoblíbenější je v Německu (31 % všech domén), dále v Nizozemsku (13 %), ve Spojeném království (10 %) a ve Francii (9 %). Nedávno se začalo používání rychleji šířit v České republice, Estonsku, Litvě, Polsku a také na Slovensku.

Deset největších domén nejvyšší úrovně (TLD) na světě k 31. prosinci 2010:
TLD Počet registrací Dostupné od roku
.com 91 705 085 1985
.de 14 060 153 1989
.net 13 615 928 1985
.org 9 091 204 1985
.uk 9 005 676 1985
.info 7 549 220 1985
.cn 4 349 524 1990
.nl 4 204 088 1986
.eu 3 332 253 2006
.ru 3 129 638 1994

Zdroj statistiky registrací: čtvrtletní zpráva o činnosti organizace EURid, 4. čtvrtletí 2010

Zanechte komentář

Diskuse neslouží jako právní, daňová či účetní poradna. Je vyhrazena pro vzájemnou komunikaci čtenářů.

Pro přidání komentáře se přihlaste.

Rychlé zprávy

  • Většina firem bude letos zvyšovat mzdy

    |

    Více než tři čtvrtiny českých firem plánují v roce 2025 zvýšit mzdy svým zaměstnancům. Tento trend je nejvýraznější v Královéhradeckém a Jihomoravském kraji, kde plánuje přidávat přibližně devět z deseti zaměstnavatelů. Hlavními důvody pro navyšování mezd jsou firemní politika, inflace a snaha o udržení zaměstnanců. Zaměstnanci sami také aktivně usilují o vyšší mzdy; třetina z nich plánuje požádat o zvýšení platu. V loňském roce průměrná mzda v Česku vzrostla o 7,1 % na 46 165 Kč, přičemž ve stavebnictví byl nárůst 8,6 %.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty

4 tisíce sledujících