Využíváme cookies pro zajištění snadnějšího použití našich webových stránek. Pokračováním v prohlížení webu předpokládáme, že s tím souhlasíte. Rozumím Více informací

Za hory a za doly


Ing. Martina Truhlářová
27. 6. 2013
Vytisknout článek Odeslat článek mailem Diskuse k článku

I kvůli několika prázdným obálkám někdy musíme vážit dlouhou cestu. Jen aby byl klient spokojený.

Foto: Fotolia.eu

 

Náš zákazník, náš pán, zní všeobecně známý a okřídlený slogan, který razil už prvorepublikový podnikatel Tomáš Baťa. Občas je ale dost těžké všem požadavkům s úsměvem vyhovět.


 
Byla to dáma ve středních letech a dostala se do mé klientely poměrně bizarním způsobem. Doporučila mě její kamarádka a moje správkyně daně v jedné osobě.
 
Paušální odměna ale byla zajímavá a vypadalo to na příjemnou spolupráci. Zavázali jsme se tedy, mimo účetnictví, pro paní měsíčně vystavovat faktury a potřebné reporty pro státní instituce. V rámci Brna to byl z naší kanceláře pro nás asi nejvzdálenější klient. Ale náš zákazník, náš pán.
 
A tak se na začátku každého měsíce můj kolega vypravil pro její rukou psané poznámky, aby je dovezl k nám do kanceláře, kde prošly expresním zpracováním a druhý den putoval opět přes celé město s již finálními tištěnými dokumenty na podpis a odeslání.
 
Ze začátku mi její asistentka zavolala, že prosí opravit příslušnou drobnost a znovu doklad osobně doručit. Později začínala telefonáty již omluvou a slovy: „Však ji znáte...“

Zpřísnění kontrol

Zpřísnili jsme kontroly a každý vystavený doklad prošel rukama třem lidem, abychom se vyvarovali i sebemenší chybičky. Tohle přece nevzdáme. Odpovědí nám byly dopisy obsahující vždy část námi vystavených dokladů poškrtaných červenou propiskou a popsaných slovy, jako: „Co to je?“ „Chyba.“ „Opět špatně.“ Končící sadou zvětšujících se vykřičníků.
 
A tak jsme trpělivě opravovali a měnili. Mladý kolega pendloval se zaťatými zuby jako jojo z kanceláře na druhý okraj města a zpět.
 
Snažili jsme se intuitivně odtušit, co bylo jak myšleno a chtěno a naši snahu korunovaly první úspěchy. Pomalinku jsme začínali usínat na vavřínech a zapomínali na školsky ponižující červenou propisku.
 
Až jednoho dne můj mobil začal vyzvánět a na displeji se objevilo známé jméno. Co může být zase špatně? Otočila jsem se na kolegu „Vždyť jsi u ní dneska byl...“ Ukřivděným hlasem se z telefonu ozvalo: „Vy mi vždycky k fakturám přikládáte obálky a teď tam nebyly.“ A pak hlas autoritativně doplnil: „Můžete mi někoho okamžitě poslat, aby mi jich sem pět dovezl?!“
 
Moje první myšlenka byla, že toto přání je tak absurdní, že se musí jednat o vtip. Ale druhá se na tu první s úsměvem podívala a zašeptala mi v mozku: „Ne, ne, to je myšleno smrtelně vážně.“ Komentáře mého mladého spolupracovníka, který s pěti obálkami toho dne již podruhé putoval za hory a za doly, k duševnímu zdraví klientky, nelze zveřejnit.
Vytisknout článek Odeslat článek mailem

Diskuse k článku

Zatím žádný komentář.

Přidat nový příspěvek do diskuse

Přihlásit k odběru

img_cancelvykricnik



 
 
Security code 
 

Firmy v Pohodě
 
Inkoust-toner.cz
Inkousty, tonery, plnící sady, náplně do tiskáren...
www.inkoust-toner.cz

Tlakový vzduch .cz
Vše pro výrobu, úpravu, rozvod a použití tlakového vzduchu.
www.tlakovyvzduch.cz

Daňový kalendář

20. 10. 2019 Daňové přiznání MOSS (3. čtvrtletí 2019)
25. 10. 2019 Kontrolní hlášení (za září 2019 a 3. čtvrtletí 2019)
25. 10. 2019 Přiznání DPH (za září 2019)
25. 10. 2019 Přiznání DPH (za 3. čtvrtletí 2019)

Další termíny

Kurzovní lístek

25,67 Kč
-0,090 Kč
23,11 Kč
-0,258 Kč

Více
Zdroj: ČNB, 17.10.2019

Ze života daňového poradce


Přihlášení k odběru newsletteru