Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90

Za hory a za doly

Za hory a za doly

Náš zákazník, náš pán, zní všeobecně známý a okřídlený slogan, který razil už prvorepublikový podnikatel Tomáš Baťa. Občas je ale dost těžké všem požadavkům s úsměvem vyhovět.

Byla to dáma ve středních letech a dostala se do mé klientely poměrně bizarním způsobem. Doporučila mě její kamarádka a moje správkyně daně v jedné osobě.
 
Paušální odměna ale byla zajímavá a vypadalo to na příjemnou spolupráci. Zavázali jsme se tedy, mimo účetnictví, pro paní měsíčně vystavovat faktury a potřebné reporty pro státní instituce. V rámci Brna to byl z naší kanceláře pro nás asi nejvzdálenější klient. Ale náš zákazník, náš pán.
 
A tak se na začátku každého měsíce můj kolega vypravil pro její rukou psané poznámky, aby je dovezl k nám do kanceláře, kde prošly expresním zpracováním a druhý den putoval opět přes celé město s již finálními tištěnými dokumenty na podpis a odeslání.
 
Ze začátku mi její asistentka zavolala, že prosí opravit příslušnou drobnost a znovu doklad osobně doručit. Později začínala telefonáty již omluvou a slovy: „Však ji znáte…“

Zpřísnění kontrol

Zpřísnili jsme kontroly a každý vystavený doklad prošel rukama třem lidem, abychom se vyvarovali i sebemenší chybičky. Tohle přece nevzdáme. Odpovědí nám byly dopisy obsahující vždy část námi vystavených dokladů poškrtaných červenou propiskou a popsaných slovy, jako: „Co to je?“ „Chyba.“ „Opět špatně.“ Končící sadou zvětšujících se vykřičníků.
 
A tak jsme trpělivě opravovali a měnili. Mladý kolega pendloval se zaťatými zuby jako jojo z kanceláře na druhý okraj města a zpět.
 
Snažili jsme se intuitivně odtušit, co bylo jak myšleno a chtěno a naši snahu korunovaly první úspěchy. Pomalinku jsme začínali usínat na vavřínech a zapomínali na školsky ponižující červenou propisku.
 
Až jednoho dne můj mobil začal vyzvánět a na displeji se objevilo známé jméno. Co může být zase špatně? Otočila jsem se na kolegu „Vždyť jsi u ní dneska byl…“ Ukřivděným hlasem se z telefonu ozvalo: „Vy mi vždycky k fakturám přikládáte obálky a teď tam nebyly.“ A pak hlas autoritativně doplnil: „Můžete mi někoho okamžitě poslat, aby mi jich sem pět dovezl?!“
 
Moje první myšlenka byla, že toto přání je tak absurdní, že se musí jednat o vtip. Ale druhá se na tu první s úsměvem podívala a zašeptala mi v mozku: „Ne, ne, to je myšleno smrtelně vážně.“ Komentáře mého mladého spolupracovníka, který s pěti obálkami toho dne již podruhé putoval za hory a za doly, k duševnímu zdraví klientky, nelze zveřejnit.

Zanechte komentář

Diskuse neslouží jako právní, daňová či účetní poradna. Je vyhrazena pro vzájemnou komunikaci čtenářů.

Pro přidání komentáře se přihlaste.

Rychlé zprávy

  • Pojišťovny musí hradit i nepřímé škody po nehodách

    |

    Pojišťovny musí nově z povinného ručení uhradit i nepřímé škody – například ušlý výdělek, pronájem náhradního vozu, dopravu do práce nebo pomoc v domácnosti. Poškozený ale musí doložit, že náklady vznikly kvůli nehodě a jinak by nenastaly. Zároveň je nutné po nehodě postupovat správně – především vyhodnotit škodu a přivolat policii, pokud přesáhne 100 tisíc korun, dojde ke zranění nebo ke škodě na cizím majetku. Od července se limit pro povinné přivolání policie zvyšuje na 200 tisíc. Bez splnění těchto kroků může být nárok na náhradu komplikovaný.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty

4 tisíce sledujících