Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90

Počet lidí, kteří hledají práci na sociálních sítích, roste

Počet lidí, kteří hledají práci na sociálních sítích, roste

Práci hledají Češi nejčastěji na pracovních portálech, s pomocí personálních agentur anebo na sociálních sítích Facebook a LinkedIn. Inzerci v tisku anebo služby úřadu práce využívá pro přístup k nabídkám naopak čím dál méně lidí.

Práci hledají Češi nejčastěji na pracovních portálech, s pomocí personálních agentur anebo na sociálních sítích Facebook a LinkedIn. Inzerci v tisku anebo služby úřadu práce využívá pro přístup k nabídkám naopak čím dál méně lidí. Vyplynulo to z nedávného průzkumu kandidátských preferencí, který realizovala personální agentura Grafton Recruitment.

Inzerci na pracovních portálech využívá, stejně jako loni, téměř 95 % uchazečů o práci. O čtyři procentní body si letos polepšily personální agentury a naopak o deset procentních bodů si meziročně pohoršila inzerce v tisku či informace z úřadů práce.

„K největší změně za uplynulý rok došlo na sociálních sítích, které k hledání práce využívá o 20 % kandidátů více než v loňském roce,“ uvedla Jitka Součková, marketingová manažerka Grafton Recruitment.

Stejně tak se mezi uchazeči téměř o půlku snížil počet lidí, kteří nemají účet na žádné sociální síti. LinkedIn si meziročně polepšil o 15 procentních bodů a Facebook o osm. Snapchat měl každý třicátý uchazeč.

Sociální sítě nepoužívají jen kandidáti k hledání práce, ale i zaměstnavatelé k hledání pracovníků. „Přes Facebook se hledají kandidáti pro téměř všechny profese. Dominují však pracovníci do výroby a administrativy. LindkedIn je stálicí při hledání lidí do IT a dalších odvětví jako jsou finance, marketing a inženýring,“ přiblížila Jitka Součková.

Na Facebooku má profil 56 % všech českých uživatelů internetu

Aktuálně má na Facebooku svůj profil 56 % všech českých uživatelů internetu (4,5 milionu). Celých 51 % Čechů na Facebooku má vysokoškolské a 43 % středoškolské vzdělání. Z pohledu profese mají na Facebooku velké zastoupení IT profesionálové a technici (15 %), pracovníci z oblasti péče o zdraví a medicíny (14 %), obchodníci (12 %) a management (11 %). Především v případě IT a technických pracovních pozic, kterých na trhu práce chybí nejvíce, jde tedy o velkou skupinu lidí, mezi kterými mohou personalisté hledat.

Na LinkedIn má svůj profil zhruba 600 000 Čechů. Zatímco dříve na této síti byli nejčastěji registrováni IT profesionálové a marketéři, dnes síť využívá celá řada dalších oborů a profesí. Významnou roli zde mají technické a výrobní obory a obchod. Největší skupinu tvoří lidé ve věku od 25 do 33 let (88 000 uživatelů), druhou největší lidé ve věku 35 až 44 let (69 000). Nejslabší skupinou jsou lidé nad 55 let.

Graf: Jaké zdroje využívají Češi při hledání práce?

Zanechte komentář

Diskuse neslouží jako právní, daňová či účetní poradna. Je vyhrazena pro vzájemnou komunikaci čtenářů.

Pro přidání komentáře se přihlaste.

Rychlé zprávy

  • Úřad práce se připravuje na zavedení nové sociální dávky: Dotkne se až půl milionu lidí

    |

    Od října 2025 by měla začít platit nová dávka státní sociální pomoci, takzvaná „superdávka“. V současnosti se jedná o návrh, který je ve finální fázi legislativního procesu – platnost tedy zatím nenabyla. Úřad práce se však již nyní připravuje na změny, které budou se zavedením nové dávky spojeny. Superdávka by měla nahradit čtyři stávající podpory a týkat se více než 300 tisíc současných příjemců, s novými žadateli až 500 tisíc lidí. Náběh bude pozvolný, zejména pro stávající příjemce dávek. Plánuje se, že žádosti bude možné podávat i online a vyřízení by mělo probíhat postupně s lhůtou až 90 dní.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty

4 tisíce sledujících