Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90

Změna v přiznání k dani z příjmů právnických osob

Změna v přiznání k dani z příjmů právnických osob

Od zdaňovacího období 2017 se rozšířil okruh subjektů, které povinně vyplňují Samostatnou přílohu přiznání k dani z příjmů právnických osob. Jaké jsou další změny? Více v dnešním článku.

Pro zdaňovací období započatá v roce 2017 dochází ke změnám při vyplňování Samostatné přílohy k položce 12 I. oddílu přiznání k dani z příjmů právnických osob (dále jen „Příloha k TP“).

První změnou je rozšíření okruhu subjektů, které povinně vyplňují Přílohy k TP při splnění relevantních podmínek, i na daňové subjekty vymezené v § 11 odst. 2 písm. b) až g) zákona o Finanční správě České republiky, tedy na banky, spořitelny, pojišťovny, investiční fondy, penzijní společnosti. Tyto subjekty však vzhledem k povaze svého podnikání nemusí vyplňovat některé z řádků Přílohy k TP.

Druhou změnou je doplnění řádku „Nájem“ do tabulky B a řádků „Finanční a bankovní záruky – přijaté“„Finanční a bankovní záruky – poskytnuté“ do tabulky C. U posledních dvou zmíněných řádků se vyplňuje pouze příznak, zda byla uvedená transakce uskutečněna, či nikoliv.

Současně je nutné připomenout, že údaje v Příloze k TP se uvádí v celých tisících Kč. V případě chybného vyplnění je nutná další komunikace mezi daňovým subjektem a příslušným správcem daně.

Pro zajištění lepšího uživatelského prostředí elektronických podání (dále jen  „EPO“) se při nejbližší aktualizaci v okamžiku, kdy daňový subjekt otevře poprvé list Přílohy k TP, objeví hlášení na obrazovce s upozorněním na řády celých tisíců Kč, ve kterých se Příloha k TP vyplňuje.

Zanechte komentář

Diskuse neslouží jako právní, daňová či účetní poradna. Je vyhrazena pro vzájemnou komunikaci čtenářů.

Pro přidání komentáře se přihlaste.

Rychlé zprávy

  • Důležité termíny pro JMHZ

    |

    • Jediný dokument nahradí až 25 různých hlášení různým úřadům. Posílá se vždy do 20. dne následujícího měsíce. • V pilotním provozu je již od 1. 7. 2025, trvat bude do 31. 3. 2026. • Většina povinností pro zaměstnavatele (např. registrace zaměstnance a zasílání měsíčních hlášení) začne 1. 4. 2026. První hlášení tedy odešlete nejpozději 20. května 2026. • V měsících leden až březen 2026 neposíláte jako zaměstnavatel výkazy pojistného, pojistné však hradíte v zákonné lhůtě jako dosud. Za tyto měsíce budete měsíční hlášení posílat dodatečně, a to v období duben až červen 2026. • Od 1. 4. do 30. 6. 2026 bude stále platit 8denní lhůta pro přihlášení českého zaměstnance (lhůta běží ode dne nástupu do zaměstnání). • Od 1. 7. 2026 vznikne povinnost alespoň částečné evidence zaměstnance před okamžikem nástupu do zaměstnání. Zbylé údaje doplníte do 8 dnů od nástupu zaměstnance do zaměstnání.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty