Změna v přiznání k dani z příjmů právnických osob


Redakce
30. 4. 2018
Vytisknout článek Odeslat článek mailem Diskuse k článku

Pro zdaňovací období započatá v roce 2017 dochází ke změnám při vyplňování Samostatné přílohy k položce 12 I. oddílu přiznání k dani z příjmů právnických osob.

Foto: 123RF

 

Od zdaňovacího období 2017 se rozšířil okruh subjektů, které povinně vyplňují Samostatnou přílohu přiznání k dani z příjmů právnických osob. Jaké jsou další změny? Více v dnešním článku.


 
Pro zdaňovací období započatá v roce 2017 dochází ke změnám při vyplňování Samostatné přílohy k položce 12 I. oddílu přiznání k dani z příjmů právnických osob (dále jen „Příloha k TP“).

První změnou je rozšíření okruhu subjektů, které povinně vyplňují Přílohy k TP při splnění relevantních podmínek, i na daňové subjekty vymezené v § 11 odst. 2 písm. b) až g) zákona o Finanční správě České republiky, tedy na banky, spořitelny, pojišťovny, investiční fondy, penzijní společnosti. Tyto subjekty však vzhledem k povaze svého podnikání nemusí vyplňovat některé z řádků Přílohy k TP.

Druhou změnou je doplnění řádku „Nájem“ do tabulky B a řádků „Finanční a bankovní záruky – přijaté“„Finanční a bankovní záruky – poskytnuté“ do tabulky C. U posledních dvou zmíněných řádků se vyplňuje pouze příznak, zda byla uvedená transakce uskutečněna, či nikoliv.

Současně je nutné připomenout, že údaje v Příloze k TP se uvádí v celých tisících Kč. V případě chybného vyplnění je nutná další komunikace mezi daňovým subjektem a příslušným správcem daně.

Pro zajištění lepšího uživatelského prostředí elektronických podání (dále jen  „EPO“) se při nejbližší aktualizaci v okamžiku, kdy daňový subjekt otevře poprvé list Přílohy k TP, objeví hlášení na obrazovce s upozorněním na řády celých tisíců Kč, ve kterých se Příloha k TP vyplňuje.


Zdroj: Finanční správa
Vytisknout článek Odeslat článek mailem

Diskuse k článku

Zatím žádný komentář.

Přidat nový příspěvek do diskuse

Přihlásit k odběru

img_cancelvykricnik



 
 
Security code 
 

Rychlé zprávy

Předávání účetní závěrky do sbírky listin přes správce daně

17. 8. 2022 | Nově je možné předávat účetní závěrku do sbírky listin prostřednictvím správce daně z příjmů. Žádost o předání účetní závěrky do sbírky listin veřejného rejstříku je koncipována jako příloha k daňovému přiznání k dani z příjmů právnických osob, konkrétně k položce 11 I. oddílu. Příloha se podává jako nedílná součást přiznání a má závaznou podobu tiskopisu 25 5404/I MFin 5404/I – vzor č. 1. Finanční správa upozornila v aktualizovaných dotazech a odpovědích na jednu častou chybu, a to na uvádění špatného e-mailu. Kolonka na žádosti o předání účetní závěrky do sbírky listin je určena pro uvedení e-mailu poplatníka, resp. osoby, které má být zaslána informace o tom, že došlo k předání účetní závěrky, nikoliv pro e-mail rejstříkového soudu.


Dřívější zprávy

Užitečné informace



Firmy v Pohodě
 
APPIA Consult s.r.o.
Daňově poradenská společnost.
www.appia.cz

CONSULT s. r. o.
vedení účetnictví a daňové evidence, ekonom. poradenství
www.consult-cr.z

Daňový kalendář

25. 8. 2022 Přiznání DPH (za červenec 2022)
25. 8. 2022 Souhrnné hlášení (za červenec 2022)
25. 8. 2022 Kontrolní hlášení (za červenec 2022)
31. 8. 2022 Daň z nemovitých věcí (1. splátka - popl. provozující zeměd. výrobu a chov ryb s daní vyšší než 5000 Kč)

Další termíny

Kurzovní lístek

24,63 Kč
0,015 Kč
24,50 Kč
0,315 Kč

Více
Zdroj: ČNB, 19.08.2022

Ze života daňového poradce


Přihlášení k odběru newsletteru

Doporučujeme