Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90

Finanční správa upozorňuje na nové vzory tiskopisů

Finanční správa upozorňuje na nové vzory tiskopisů

Finanční správa připravila nové vzory tiskopisů pro poplatníky a plátce daně ze závislé činnosti. Mění se také forma podání, lidé budou moci prohlášení podepsat buď v listinné podobě, nebo elektronicky. Více informací najdete v dnešním článku.

Finanční správa upozorňuje daňovou veřejnost na zveřejnění nových vzorů tiskopisů pro poplatníky s příjmy ze závislé činnosti (zaměstnance) a pro plátce daně ze závislé činnosti (zaměstnavatele). Jedná se o nový vzor tiskopisu Prohlášení poplatníka daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti (25 5457 MFin 5457 – vzor č. 26) a nový tiskopis Žádost o roční zúčtování záloh a daňového zvýhodnění (25 5457/B MFin 5457/B – vzor č. 1).

Prohlášení poplatníka daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti:

  • tiskopis je určen pro účely výpočtu záloh na daň,
  • platí od zdaňovacího období 2018,
  • v listinné podobě bude dostupný na finančních úřadech v prosinci 2017.

Žádost o roční zúčtování záloh a daňového zvýhodnění:

  • tiskopis je určen pro účely ročního zúčtování záloh a daňového zvýhodnění,
  • použije se poprvé až pro roční zúčtování za zdaňovací období 2018,
  • tiskopis je nyní zveřejněn pouze informativně (opatřen zeleným textem). Finálně bude zveřejněn ve druhé polovině roku 2018, a to z důvodu možnosti jeho použití až za zdaňovací období 2018, tedy v roce 2019.

Od zdaňovacího období 2018 budou mít možnost zaměstnanci vyplňovat a podepisovat Prohlášení poplatníka daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti buď dosavadním způsobem, tj. v listinné podobě, nebo v elektronické formě. Vždy bude záležet na rozhodnutí zaměstnavatele, jakou formu prohlášení k dani u svých zaměstnanců zvolí.

Dosud používaný vzor č. 25 Prohlášení poplatníka daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti a vzory předchozí (na tři zdaňovací období) bude možné i nadále využívat u zaměstnanců, kteří budou podávat Prohlášení k dani pouze listinnou formou.

U zaměstnanců, kteří uplatňují daňové zvýhodnění, je využitelný vzor č. 24 a vzor č. 25.

U daňových nerezidentů ČR se doporučuje nepoužívat vzory nižší, než je vzor č. 25.

Většinu aktuálních úředních tiskopisů najdete také v účetním programu POHODA.

Zanechte komentář

Diskuse neslouží jako právní, daňová či účetní poradna. Je vyhrazena pro vzájemnou komunikaci čtenářů.

Pro přidání komentáře se přihlaste.

Rychlé zprávy

  • Pojišťovny musí hradit i nepřímé škody po nehodách

    |

    Pojišťovny musí nově z povinného ručení uhradit i nepřímé škody – například ušlý výdělek, pronájem náhradního vozu, dopravu do práce nebo pomoc v domácnosti. Poškozený ale musí doložit, že náklady vznikly kvůli nehodě a jinak by nenastaly. Zároveň je nutné po nehodě postupovat správně – především vyhodnotit škodu a přivolat policii, pokud přesáhne 100 tisíc korun, dojde ke zranění nebo ke škodě na cizím majetku. Od července se limit pro povinné přivolání policie zvyšuje na 200 tisíc. Bez splnění těchto kroků může být nárok na náhradu komplikovaný.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty

4 tisíce sledujících