Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90

Lidé čekají dopravu zdarma při nákupu nad 1 000 Kč

Lidé čekají dopravu zdarma při nákupu nad 1 000 Kč

Téměř tři čtvrtiny zákazníků internetových obchodů využívají při většině svých nákupů služeb některého z dopravců. Ve velkých městech lidé častěji využívají prodejen či výdejen e-shopů. Zákazníci očekávají dopravu zdarma již od hranice 1 000 Kč.

Způsob a rychlost doručení zboží často rozhoduje o tom, zda je nebo není nakupující spokojen s vyřízením své objednávky v e-shopu. Dle výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) spotřebitelé vnímají v současné době dodání zboží z internetových obchodů jako velmi dobré.
 
Celých 69 % zákazníků internetových obchodů využívá při většině svých e-nákupů služeb některého z dopravců – volí obvykle variantu doručení objednávky domů (72 %) či například do zaměstnání (10 %). Ve velkých městech dopravců při většině svých nákupů využívá jen 47 % spotřebitelů, zatímco na vesnicích je to až 81 %.
 
„Výsledky našeho průzkumu potvrdily, že ve velkých městech lidé často využívají prodejen či výdejen internetových obchodů. E-shopy tedy na tento požadavek správně zareagovaly, když v uplynulých letech zásadně rozšířily nabídku odběrných míst pro účely osobního vyzvednutí objednaného zboží,“ hodnotí výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Podle čeho si spotřebitelé vybírají způsob doručení?

Jak si obvykle spotřebitelé vybírají konkrétní způsob doručení či dopravní společnost? U 35 % z nich vždy záleží na konkrétní objednávce bez výraznější preference. Naopak 30 % zákazníků volí podle nejnižší ceny dodání a 18 % podle předchozí zkušenosti.
 
„Největší roli samozřejmě hraje objednané zboží. Pro řadu zákazníků je ale nadále nejdůležitější cena. Na druhou stranu stále roste počet nakupujících, kteří využívají nejpohodlnějších či nejrychlejších způsobů doručení zboží z e-shopů,“ doplňuje Vetyška.
 
A jak jsou e-nakupující s nabídkou a kvalitou služeb spokojeni? „Celých 98 % zákazníků uvedlo, že je s dopravou zboží z internetových obchodů spokojeno. Takto pozitivní výsledek nás příjemně překvapil, avšak je třeba říct, že v oblasti logistiky e-shopy v uplynulých letech opravdu hodně zapracovaly,“ říká Jan Vetyška.
 
Stále je ale co zlepšovat. „Nakupující by například uvítali možnost vždy platit kartou při převzetí zboží či nabídku přesnějšího určení času dodání zboží. A také dodržení takto smluveného času,“ dodává.

Důležitá je také cena za dopravu

APEK se ve svém výzkumu věnoval také významu ceny dodání. Že je doručení zdarma velkým lákadlem, potvrdilo celkem 69 % respondentů. Ti uvedli, že spíše nebo zcela souhlasí s tvrzením, že vždy nejprve hledají takový internetový obchod, který nabízí dopravu vybraného zboží zdarma.
 
A od jaké celkové hodnoty nákupu již většina nakupujících očekává doručení bez poplatku? Jakousi psychologickou hranicí je 1 000 Kč. Tuto částku uvedly více než tři čtvrtiny respondentů.

Zanechte komentář

Diskuse neslouží jako právní, daňová či účetní poradna. Je vyhrazena pro vzájemnou komunikaci čtenářů.

Pro přidání komentáře se přihlaste.

Rychlé zprávy

  • Chystané změny v DPH u dovozu od roku 2028

    |

    Rada Evropské unie schválila změny v oblasti DPH, které začnou platit od 1. července 2028. Nově bude povinnost odvádět daň z přidané hodnoty ležet na dodavatelích a internetových platformách, nikoli na koncových zákaznících. Hlavním cílem je posílit využívání systému IOSS (Import One Stop Shop), který umožní centrální vyřízení DPH v rámci jednoho členského státu. Tento systém usnadní administrativu firmám a zároveň zjednoduší proces nákupu pro spotřebitele. Změna se nejvíce dotkne prodejců levnějšího zboží do 150 eur, kde dnes často DPH platí přímo zákazník.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty