V dnešním článku se podíváme na to, jak vystavit objednávku v aplikaci mPOHODA. Dozvíte se, jak objednávky synchronizovat s programem POHODA, a poté si také ukážeme, jak vystavit fakturu v aplikaci mPOHODA.
Pokud sestavujete se zákazníkem objednávku, určitě vás potěšíme, že ji nyní vystavíte i přímo v aplikaci mPOHODA. Rovněž lze do této aplikace přenášet objednávky z programu POHODA, stažené z e-shopu či ručně vystavené. Z objednávky pak můžete přímo v aplikaci vystavit fakturu.
Snadné zadání nové objednávky přímo v aplikaci mPOHODA
Představte si, že jste zákazníkovi právě dodali objednané zboží nebo služby a zákazník požaduje objednávku rozšířit. Pak není nic jednoduššího, než zadat novou objednávku přímo u zákazníka pomocí aplikace mPOHODA.
V nové agendě Objednávky klikněte na FAB ikonu, čímž založíte nový záznam, do kterého vložíte položky z ceníku a doplníte odběratele, pro kterého objednávku vystavujete.
Po uložení se záznam zobrazí v hlavním seznamu objednávek. Objednávky jsou barevně rozlišeny dle stavu vyřízení na nevyřízenou, částečně vyřízenou a vyřízenou objednávku. Také vás upozorníme na nevyřízenou objednávku, u které již uplynul termín jejího dokončení.
Obr.: Barevné rozlišení stavu objednávek v aplikaci mPOHODA
Synchronizace s programem POHODA
Spuštěním synchronizace dat v programu POHODA se objednávka přenese z aplikace mPOHODA. Chcete-li zajistit, aby objednané zboží bylo připraveno pro vašeho zákazníka, označte v programu POHODA objednávku příznakem Rezervováno.
Obr.: Rezervovaná objednávka
Za pomoci automatických objednávek chybějící zboží objednáte u svého dodavatele, a jakmile máte objednané zboží skladem, stačí synchronizovat data. Nový stav zásob, včetně rezervací, se promítne i v mobilní aplikací mPOHODA, a vy tak můžete přijatou objednávku dokončit.
Díky pravidelným synchronizacím budete mít vždy přehled nejen o aktuálním stavu objednávky, ale i o potřebných zásobách.
Vyřízení objednávky
Poté, co objednané zboží dovezete zákazníkovi, resp. u něj vykonáte objednané služby, jednoduše přenesete položky z objednávky do vydané faktury. Na objednávce stačí kliknout na povel Přenést do faktury a daňový doklad je vytvořen. Stejného docílíte povelem Přidat z objednávky přímo na vydané faktuře.
Obr.: Přenesení objednávky do faktury
Obr.: Položky do vydané faktury přenesete i povelem Přidat z objednávky
Vydanou fakturu stačí zkontrolovat a po uložení ji odeslat zákazníkovi na e-mail. Pokud rovnou za dodané zboží a vykonané práce dostáváte zaplaceno, fakturu můžete uhradit pokladním dokladem, tržbu zaevidujete v EET a potvrzení o zaplacení jednoduše vytisknete a předáte svému zákazníkovi.
Přenesením objednávky do faktury dojde k ponížení dostupného množství zásob na skladě a ke zrušení rezervace zásob, v případě vyřízení rezervované objednávky.
Synchronizací dat s programem POHODA se celý obchodní případ zaznamená i v programu POHODA – od vyřízení objednávky, přes fakturu, provedení skladových pohybů až k úhradě faktury. Vaše účetní jen doklady zkontroluje a provede jejich zaúčtování.
Rychlé vyřízení objednávek vystavených v programu POHODA
Jestliže máte program POHODA propojen se svým e-shopem, pak vás jistě potěší, že během několika minut můžete novou objednávku poslat do mobilní aplikace mPOHODA svému kolegovi, který je v terénu a je schopen objednané zboží rychle doručit či u objednatele vykonat požadované služby. Zkrátíte tím proces vyřízení objednávky a zefektivníte tak své služby, což ocení zejména vaši zákazníci.
Objednávku v programu POHODA označte přes menu Záznam příznakem Synchronizace s mPOHODA a provedením synchronizace dat ji odešlete do aplikace mPOHODA. V aplikaci pak váš kolega na jedno kliknutí z objednávky vytvoří fakturu stejně jako u objednávky vytvořené v aplikaci mPOHODA.
Obr.: Přenesení objednávek z programu POHODA do aplikace mPOHODA
Doporučujeme dodržovat jednotný postup, kdy objednávky synchronizované do aplikace mPOHODA jsou vyřizovány pouze v aplikaci mPOHODA – v programu POHODA jejich přenos do vydané faktury či jiného dokladu neprovádějte. Předejdete tak konfliktu při synchronizaci dat v případě, kdy dojde k vyřízení objednávky v obou systémech zároveň.
Nová agenda Objednávky rozšiřuje vaše možnosti, jak obsloužit zákazníka přímo v terénu bez potřeby počítače s nainstalovaným programem POHODA, což se hodí zejména obchodním zástupcům.
Zanechte komentář
Diskuse neslouží jako právní, daňová či účetní poradna. Je vyhrazena pro vzájemnou komunikaci čtenářů.
Pro přidání komentáře se přihlaste.