Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90

Zvýšení stravovacího paušálu

Nová výše stravného v roce 2023 ovlivnila i stravenkový paušál. Benefit ve formě peněžitého příspěvku je na straně zaměstnance osvobozen od daně z příjmů a od odvodů pojistného do výše 70 % horního limitu stravného při pracovní cestě trvající 5 až 12 hodin, který je stanovený pro zaměstnance odměňované platem. Od roku 2023 je to částka 107,10 Kč (70 % ze 153 Kč). U stravenek je daňovým nákladem 55 % ceny jídla, nejvýše však 107,10 Kč, což odpovídá „daňově optimální“ hodnotě stravenky 194,73 Kč.

Zanechte komentář

Diskuse neslouží jako právní, daňová či účetní poradna. Je vyhrazena pro vzájemnou komunikaci čtenářů.

Pro přidání komentáře se přihlaste.

Rychlé zprávy

  • Vláda zvýší podporu zaměstnavatelům osob se zdravotním postižením

    |

    Vláda schválila novelu zákona o zaměstnanosti, která přináší vyšší finanční podporu zaměstnavatelům osob se zdravotním postižením a zároveň zjednodušuje administrativu. Maximální roční příspěvek na provozní náklady se zvýší ze současných 48 000 Kč na 90 000 Kč na jednu osobu. Navýší se také měsíční mzdový příspěvek, a to z 18 600 Kč na 21 100 Kč. Změny zahrnují také zkrácení povinné doby obsazení pracovního místa ze tří let na 12 až 24 měsíců a jednodušší dokládání nákladů. Dosavadní chráněný trh práce ponese nově název podporovaný trh práce. Cílem opatření je usnadnit zaměstnavatelům vytváření a udržování pracovních míst pro osoby se zdravotním postižením a podpořit jejich pracovní uplatnění. Novela by měla nabýt účinnosti od 1. dubna 2027.

Daňový kalendář

20. 11. 2026
Měsíční odvod úhrnu sražených záloh na daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti za říjen 2026
20. 11. 2026
Splatnost paušální zálohy
24. 11. 2026
Splatnost daně za září 2026 (pouze spotřební daň z lihu)
25. 11. 2026
Daňové přiznání a splatnost daně za říjen 2026
25. 11. 2026
Souhrnné hlášení za říjen 2026
Přehled všech termínů ►

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty