Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90

S úřadem práce můžete komunikovat online

Pokud potřebujete zažádat o nepojistnou sociální dávku (např. příspěvek či doplatek na bydlení, rodičovský příspěvek, přídavek na dítě apod.), nemusíte osobně chodit na úřad práce. Žádost i všechny podklady k ní můžete poslat elektronicky. A to pomocí datové schránky či e-mailem. Zaručený elektronický podpis není po dobu nouzového stavu potřeba. Formuláře, včetně jejich vyplněných vzorů, najdete na webu Ministerstva práce a sociálních věcí. Žádost můžete poslat samozřejmě i poštou, odevzdat ji na podatelně nebo do schránky umístěné u vstupu na úřad práce.

Zanechte komentář

Diskuse neslouží jako právní, daňová či účetní poradna. Je vyhrazena pro vzájemnou komunikaci čtenářů.

Pro přidání komentáře se přihlaste.

Rychlé zprávy

  • Změna podmínek daňového odpočtu na výzkum a vývoj od roku 2026

    |

    Od 1. ledna 2026 začne platit nový doprovodný zákon k jednotnému měsíčnímu hlášení zaměstnavatele (JMHZ), který zásadně mění daňovou podporu výzkumu a vývoje. Nově bude možné uplatnit daňový odpočet ve výši 150 % výdajů, maximálně do 50 milionů Kč za celý tzv. odpočtový celek zahrnující ovládající a ovládané subjekty. V případě překročení limitu se odpočet snižuje na 100 %. Zároveň se prodlouží možnost uplatnění odpočtu z 3 na 5 let a ruší se omezení spojené s nízkým základem daně či ztrátou. Firmy tak získají větší flexibilitu při využití daňových úlev.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty