Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90

Rodičovský příspěvek pro nově narozené děti

Zvýšení rodičovského příspěvku o 50 000 Kč schválila koncem června vláda. Z aktuálních 300 000 Kč by mělo být nově 350 000 Kč. U dvojčat by potom mělo dojít ke zvýšení ze současných 450 000 Kč na 525 000 Kč. Zároveň by mělo být zkráceno čerpání rodičovského příspěvku ze čtyř let pouze na tři roky. Rodiče by ale dál mohli s dítětem zůstat doma až čtyři roky. Uvedené změny by se měly dotknout až dětí narozených od 1. 1. 2024. Více se dozvíte na webu Ministerstva práce a sociálních věcí.

Zanechte komentář

Diskuse neslouží jako právní, daňová či účetní poradna. Je vyhrazena pro vzájemnou komunikaci čtenářů.

Pro přidání komentáře se přihlaste.

Rychlé zprávy

  • Vláda zvýší podporu zaměstnavatelům osob se zdravotním postižením

    |

    Vláda schválila novelu zákona o zaměstnanosti, která přináší vyšší finanční podporu zaměstnavatelům osob se zdravotním postižením a zároveň zjednodušuje administrativu. Maximální roční příspěvek na provozní náklady se zvýší ze současných 48 000 Kč na 90 000 Kč na jednu osobu. Navýší se také měsíční mzdový příspěvek, a to z 18 600 Kč na 21 100 Kč. Změny zahrnují také zkrácení povinné doby obsazení pracovního místa ze tří let na 12 až 24 měsíců a jednodušší dokládání nákladů. Dosavadní chráněný trh práce ponese nově název podporovaný trh práce. Cílem opatření je usnadnit zaměstnavatelům vytváření a udržování pracovních míst pro osoby se zdravotním postižením a podpořit jejich pracovní uplatnění. Novela by měla nabýt účinnosti od 1. dubna 2027.

Daňový kalendář

20. 11. 2026
Měsíční odvod úhrnu sražených záloh na daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti za říjen 2026
20. 11. 2026
Splatnost paušální zálohy
24. 11. 2026
Splatnost daně za září 2026 (pouze spotřební daň z lihu)
25. 11. 2026
Daňové přiznání a splatnost daně za říjen 2026
25. 11. 2026
Souhrnné hlášení za říjen 2026
Přehled všech termínů ►

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty