Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90

Nový vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy

Novou podobu má vzorový formulář pro odstoupení od smluv uzavřených na dálku a mimo obchodní prostory podnikatele, a to od 18. 2. 2023. Nově ho upravuje nařízení vlády č. 29/2023 Sb. Poskytnutí vzorového formuláře je pro podnikatele povinné. Spotřebitelé tento vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy využít nemusí, odstoupit od smlouvy mohou i nadále jakýmkoli jiným jednoznačným způsobem (např. vlastními slovy v e-mailu odeslaném podnikateli). Nařízení vlády stanovuje dále také základní informace o právu na odstoupení od smlouvy obsažené ve vzorovém poučení o právu na odstoupení od smlouvy, včetně pokynů pro jeho vyplnění.

Zanechte komentář

Diskuse neslouží jako právní, daňová či účetní poradna. Je vyhrazena pro vzájemnou komunikaci čtenářů.

Pro přidání komentáře se přihlaste.

Rychlé zprávy

  • Důležité termíny pro JMHZ

    |

    • Jediný dokument nahradí až 25 různých hlášení různým úřadům. Posílá se vždy do 20. dne následujícího měsíce. • V pilotním provozu je již od 1. 7. 2025, trvat bude do 31. 3. 2026. • Většina povinností pro zaměstnavatele (např. registrace zaměstnance a zasílání měsíčních hlášení) začne 1. 4. 2026. První hlášení tedy odešlete nejpozději 20. května 2026. • V měsících leden až březen 2026 neposíláte jako zaměstnavatel výkazy pojistného, pojistné však hradíte v zákonné lhůtě jako dosud. Za tyto měsíce budete měsíční hlášení posílat dodatečně, a to v období duben až červen 2026. • Od 1. 4. do 30. 6. 2026 bude stále platit 8denní lhůta pro přihlášení českého zaměstnance (lhůta běží ode dne nástupu do zaměstnání). • Od 1. 7. 2026 vznikne povinnost alespoň částečné evidence zaměstnance před okamžikem nástupu do zaměstnání. Zbylé údaje doplníte do 8 dnů od nástupu zaměstnance do zaměstnání.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty