Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90

Doručování písemností podnikatelům

I když vám byla zřízena datová schránka, neznamená to automaticky, že s vámi bude Finanční správa komunikovat výhradně elektronicky. Obecně platí, že se písemnosti doručují podle jejich povahy. Ve vztahu k datové schránce podnikající fyzické osoby tedy podle toho, zda se doručovaná písemnost vztahuje k podnikatelské činnosti či nikoliv. Pokud písemnost nesouvisí s podnikatelskou činností, tak i po zřízení datovky můžete čekat její doručení do poštovní schránky. V případě, že chcete dostávat všechny písemnosti do datové schránky, můžete o to požádat. A to jednotlivě u všech orgánů Finanční správy, které mají písemnosti do datovky doručovat. Více se dozvíte na webu Finanční správy.

Zanechte komentář

Diskuse neslouží jako právní, daňová či účetní poradna. Je vyhrazena pro vzájemnou komunikaci čtenářů.

Pro přidání komentáře se přihlaste.

Rychlé zprávy

  • Nová struktura jednotného měsíčního hlášení je zveřejněna

    |

    Nařízení vlády č. 417/2025 Sb., účinné od 1. ledna 2026, stanovuje detailní podobu jednotného měsíčního hlášení zaměstnavatelů (JMHZ). Jde o nový elektronický systém, který nahradí dosavadní množství měsíčních výkazů jedním souhrnným hlášením. JMHZ bude rozděleno do tří částí – souhrnné, pojistné a individualizované, přičemž zdravotní pojištění zatím zůstává mimo systém. Cílem je zásadně snížit administrativní zátěž a zefektivnit sdílení dat mezi zaměstnavateli a úřady. Namísto až 25 různých formulářů budou firmy odevzdávat jediný dokument, ve kterém uvedou celkové firemní údaje, informace pro sociální pojištění i data o jednotlivých zaměstnancích. Proces se tím výrazně zpřehlední a zjednoduší.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty