Pokud chcete, aby ostatní věděli o vašem podnikání, jen stěží se obejdete bez webových stránek. Většina lidí totiž nejdříve vyhledává informace na internetu. Podpořte své podnikání a vytvořte si vlastní webovou prezentaci. Je to jednodušší, než si myslíte.
Představte si, že se vám rozbil počítač, porouchalo auto, nebo potřebujete novou postel. Co uděláte? Většina z vás si otevře internetový prohlížeč a začne za ně hledat náhradu. Studie České firmy na internetové vlně ukazuje, že tři čtvrtiny Čechů nejprve hledá na internetu, než vyrazí nakupovat. A třetina Čechů si produkt přes internet i koupí.
Je to tak, webové stránky jsou pro podniky nezbytností.
Dokonalým příkladem malého podnikatele, kterému webové stránky pomohly našlápnout podnikání, je kovář David Hájek. K internetu se zpočátku stavěl nedůvěřivě, ale přítel ho přemluvil, aby si založil vlastí stránky. Nárůst poptávky po jeho práci byl tak velký, že se dle vlastních slov od roku 2010 nezastavil.
V čem tkví potenciál internetu?
- Přenáší velké množství informací
Pokud zůstaneme u pana Hájka – jeho stránky najdou jenom lidé, kteří hledají kováře. Oproti tomu, kdyby si dal reklamu do novin, většina čtenářů by o ni neprojevila sebemenší zájem.
- Je levný
Navíc v okamžiku, kdy vám odpadá povinnost platit nájem za kamenný obchod a další související poplatky, můžete srazit i cenu svého zboží. Proto lidé tak rádi nakupují přes internet – většinou na tom ušetří.
- Je rychlý
Internet představuje největší a nejrychlejší zdroj informací současnosti. Proto rychle zvedne povědomí o vaší firmě.
- Dosáhne daleko
Kde si založit webové stránky
Na českém trhu jsou už několik let k dostání nástroje, které vám umožní vytvořit si webové stránky zdarma, a to bez cizí pomoci. Pro lidi, kteří si budují síť kontaktů, je vhodný portál About.me, bloggeři zase ocení nástroj Blogger.
Specificky na malé firmy se zaměřuje nástroj Webnode. Mezi jeho výhody patří, že je skutečně jednoduchý a intuitivní. Na stránce nebudete mít žádné reklamy, pokud si je tam sami nevložíte. A hlavně – je úplně zdarma.
Co by měly mít dobré webové stránky
Aby webové stránky měly úspěch, musíte splnit několik podmínek:
- Musíte vytvořit chytlavou a zajímavou úvodní stránku.
- Musíte vytvořit přehledné menu webu.
- Vytvořte si vlastní firemní logo, které na stránku umístíte.
- Musíte klást důraz na obrazový materiál stránky.
- Texty by měly být krátké, výstižné, k věci. Nebojte se využívat odrážky.
- Přečtěte si něco o SEO.
- Pořiďte si vlastní doménu (tzn. unikátní adresu stránek ve stylu www.pohoda.cz). Doména stojí jenom několik desítek korun ročně a posílí důvěryhodnost vaší stránky. Pořídit si ji můžete u již zmíněného Webnode i u jiných poskytovatelů.
Podnikatele na internetu nic neomezuje
Co můžou dělat obchodníci, kteří si založí kamenný obchod a zjistí, že i přes rozsáhlou reklamní kampaň do něj zákazníci nechodí? Mnoho ne. Přemístění obchodu by stálo jmění. Změna designu podniku zrovna tak.
Na internetu je to jiné. Když vaše stránky nefungují, můžete si vytvořit nové, podpořit je facebookovým profilem, nebo ke stránkám přidat e-shop. Nudný design jde rychle vyměnit za jiný. Na stránce jsou špatné texty? Pomůže vám copywriter. Na internetu můžete testovat do nekonečna, navíc zpětná vazba na sebe nenechá dlouho čekat.
Většina malých a středních podniků v Česku je už na internetu a prognostici se shodují v názoru, že význam internetu v budoucích letech poroste. Pokud ještě nemáte vlastní stránky, rychle s tím něco udělejte.
PR článek byl připravený ve spolupráci s Webnode.
Zanechte komentář
Diskuse neslouží jako právní, daňová či účetní poradna. Je vyhrazena pro vzájemnou komunikaci čtenářů.
Pro přidání komentáře se přihlaste.