Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90

Projekt ministerstva pomáhá podnikatelům prezentovat se na zahraničních veletrzích

Dát o sobě vědět na zahraničních veletrzích umožňuje podnikatelům projekt „Společná účast na specializovaných výstavách a veletrzích v zahraničí“. Za necelé dva roky trvání projektu se přihlášené firmy zúčastnily celkem 114 veletrhů ve 33 zemích po celém světě.

Ideální možnost, jak se prezentovat potenciálním zahraničním partnerům a uzavírat s nimi obchodní kontakty, představuje pro malé a střední podnikatele projekt „Společná účast na specializovaných výstavách a veletrzích v zahraničí“. Za téměř dvouleté existence pomohl projekt Ministerstva průmyslu a obchodu už víc než 1 600 českým firmám a profesním organizacím.
 
„Podporu exportu českých firem považuji za jeden z nejdůležitějších úkolů Ministerstva průmyslu a obchodu. Naše ekonomika na schopnosti českých firem prosadit se na zahraničních trzích naplno závisí. Měli bychom udělat vše pro to, aby stát byl českým exportérům spolehlivým a přínosným partnerem. Je to o to důležitější v současné nelehké ekonomické situaci,“ říká ministr průmyslu a obchodu Martin Kuba.
 
Léty prověřená podpora prezentace českých exportérů na zahraničních veletrzích je podle ministra Kuby jedním z nejúčinnějších přímých opatření, jak českým firmám prospět. „Statistiky z let minulých ukazují, že každá koruna vložená do účasti na veletrhu se podnikatelům stonásobně vrátí v podobě nových zakázek. Podpora vystavujících firem je tak jednou z těch nejúčinnějších, které můžeme podnikatelům nabídnout. Chceme v ní pokračovat i v dalších letech,“ zdůrazňuje Martin Kuba.

Nové zahraniční trhy

V letošním roce plánuje ministerstvo v rámci projektu podpořit společnou účast více než 800 českých firem a asociací na 57 akcích ve 23 zemích světa. A to včetně nových, intenzivně se rozvíjejících trhů jako jsou Brazílie, Čína, Indie či Vietnam. České firmy tak budou moci své výrobky a služby prezentovat například v Dubaji, Pekingu, Bombaji či Buenos Aires.
 
Díky projektu mohou české podniky získat podporu až do výše 120 tisíc korun na přímé náklady spojené s účastí na veletrhu, pomoc při přípravě a realizaci expozice a zejména mohou představit svoji nabídku přímo v zahraničním teritoriu. „Firmy se zahraničních veletrhů účastní nejčastěji kvůli navázání nových obchodních kontaktů, chtějí také předvést novinky své firmy, setkat se se stávající klientelou a posunout rozjednané kontrakty, popřípadě expandovat na nové trhy,“ podotýká Ivan Jukl, generální ředitel agentury CzechTrade.
 
Za relativně krátkou dobu své existence se projekt setkal s velmi pozitivním ohlasem českých firem. Z dotazníků, které vyplňují všichni účastníci, vyplynulo, že plným 64 procentům zúčastněných firem a asociací se na zahraničí výstavě či veletrhu podařilo získat minimálně čtyři nové partnery, téměř čtvrtina účastníků se může pochlubit více než deseti novými partnery. Celkem 65 procent zúčastněných firem a asociací pak na zahraniční akci realizovalo minimálně jedenáct setkání s partnery na veletrhu, u téměř čtvrtiny to bylo dokonce více než 30 kontaktů. Celkem 95 procent účastníků plánuje žádat o podporu i pro následující ročník veletrhu, pokud bude podporován.
 
Od února 2010 do konce roku 2011 se díky tomuto projektu představilo celkem 1 615 firem a profesních organizací ze všech regionů České republiky, a to na 114 veletrzích ve 33 zemích na čtyřech kontinentech.

Zkušenosti firem

Ing. Petr Zemánek, ředitel a první viceprezident představenstva Svazu strojírenské technologie Praha

„Čerpání prostředků z projektu Společná účast na výstavách a veletrzích umožnilo většině členských firem Svazu strojírenské technologie, které se zúčastnily veletrhu EMO Hannover, získat rozhodující finanční příspěvek na realizaci této akce. Pokud jde o samotnou účast na veletrhu, je nutné ocenit doprovodné komunikační aktivity, především inzerci ve veletržních novinách EMO Daily s pozvánkou k návštěvě expozic českých vystavovatelů a přípravu Průvodce českou účastí. Velmi zajímavou formou komunikační podpory českých vystavovatelů byla také příprava a organizační zajištění tiskové konference. Po celou dobu veletrhu bezproblémově fungoval samotný stánek CzechTrade a celé společné české expozice. Kladně je nutné ocenit i koordinační úlohu Hospodářské komory České republiky při realizaci samotné expozice. Pro budoucí období jednoznačně doporučujeme využití této formy podpory pro účast českých firem na veletrzích v zahraničí.“

 
Ing. Josef Dragoun, jednatel společnosti O.K. TEXTIL, s.r.o.

„Účast na veletrhu byla velkým přínosem — do povědomí zákazníků se dostaly produkty, jména společností, měli jsme možnost navázat osobní kontakty přímo se zákazníky a odběrateli. Dánský trh a jeho spotřebitelé jsou známí svou konzervativností, k sjednání obchodu přistupují opatrně a preferují prvotní osobní kontakt. Veletrh SPORTEX se pro nás stal vstupní bránou pro jednání s partnery ze skandinávských zemí. Společnost O.K. TEXTIL vedla obchodní rozhovory s 19 zájemci o fan šály a další sortiment z nabídky firmy. Již dva týdny po veletrhu byly vystaveny objednávky dánských obchodníků na 500 fan šál a pletených čepic. S dalšími 23 obchodníky jsme si vyměnili kontakty pro případnou další spolupráci. Na veletrhu jsme také jednali s obchodními partnery z Grónska, Islandu a Faerských ostrovů, od nichž jsme pro naši firmu také získali objednávku.“

Zanechte komentář

Diskuse neslouží jako právní, daňová či účetní poradna. Je vyhrazena pro vzájemnou komunikaci čtenářů.

Pro přidání komentáře se přihlaste.

Rychlé zprávy

  • Jednotné hlášení zaměstnavatelů schváleno

    |

    Vláda schválila návrh zákona o Jednotném měsíčním hlášení zaměstnavatele (JMHZ), který od ledna 2026 výrazně sníží administrativní zátěž firem. Zaměstnavatelé budou místo až 25 různých formulářů podávat jediné elektronické hlášení měsíčně, které ministerstvo práce následně sdílí s dalšími institucemi. Nový systém zefektivní digitalizaci státní správy, odstraní duplicitní vykazování a přinese výhody i zaměstnancům, například v podobě předvyplněného daňového přiznání. Projekt je prvním krokem k vytvoření Jednotného inkasního místa.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty

4 tisíce sledujících