Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90

Domény .cz jsou stále populárnější

Zatímco v letech 2010 a 2011 se podíl .cz domén držel stabilně na 60 procentech ze všech registrovaných koncovek, letos tyto domény posílily. Zájmu neunikly ani exotické koncovky jako .as, .tv nebo .co.

I když by se mohlo zdát, že vzhledem k nedostatku volných .cz domén budou lidé více registrovat koncovky .eu nebo .com, opak je pravdou. Podíl .cz domén vzrostl v letošním roce na bezmála 65 procent všech domén, které si zákazníci koupili nebo prodloužili u Active 24, což je jeden z největších českých doménových registrátorů.
 
Obecně je adresa na .cz doméně pro zákazníky nejvíce atraktivní a snaží se ji zaregistrovat jako první variantu. Příčin trendu rostoucího zájmu o .cz adresy může být hned několik. „Je možné, že atraktivní názvy na generických doménách jako .com jsou již vyčerpány ve větší míře než u .cz koncovek, přeci jen si je registruje celý svět. Zákazníci mají také často registrován stejný název na několika doménách a po čase se rozhodnou si nechat pouze .cz variantu,” vysvětluje František Grunt, marketingový ředitel Active 24.
 
Ani na .cz koncovce však často nebývá snadné nalézt atraktivní adresu, která by již nebyla obsazená. Celkový počet .cz domén by měl totiž na konci října dosáhnout jednoho milionu. Pak přicházejí na řadu další koncovky. Nejvíce oblíbené po .cz jsou koncovky .eu, .sk a .com.
 

Zajímavou variantou mohou být „exotické“ koncovky

 
Když ani na těchto doménách lidé neuspějí, mohou být pro ně zajímavé i „exotické“ konocovky. Akciové společnosti často kupují adresy na doméně státu Americká Samoa (.as), televize zase využívá doménu Tuwalu (.tv).
 
Pro české zákazníky jsou zajímavé i doménové koncovky .to, .se a .me, pro které nabízí čeština zajímavé využití, například uhlidame.to, objev.me, sbal.se. Největším skokanem je ovšem kolumbijská doména .co, jejíž prodeje u Active 24 vzrostly za poslední rok o 320 procent. „Koncovka .co je vhodnou alternativou, pokud je žádaná adresa na .com doméně obsazena,“ říká k tomu František Grunt.

Zanechte komentář

Diskuse neslouží jako právní, daňová či účetní poradna. Je vyhrazena pro vzájemnou komunikaci čtenářů.

Pro přidání komentáře se přihlaste.

Rychlé zprávy

  • ViDA – DPH v digitální éře

    |

    Evropský parlament schválil balíček ViDA, který od 14. dubna 2025 přináší modernizaci DPH v digitální éře. Klíčové změny se týkají elektronické fakturace, platforem a přeshraničních transakcí. Od července 2030 bude u přeshraničních B2B plnění povinná elektronická faktura do 10 dnů, zruší se souhrnné hlášení. Od roku 2028 ponesou platformy odpovědnost za DPH u služeb jako ubytování a přeprava, pokud poskytovatel neprokáže své DIČ a že sám DPH odvádí.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty

4 tisíce sledujících