Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90

Domény .cz jsou stále populárnější

Zatímco v letech 2010 a 2011 se podíl .cz domén držel stabilně na 60 procentech ze všech registrovaných koncovek, letos tyto domény posílily. Zájmu neunikly ani exotické koncovky jako .as, .tv nebo .co.

I když by se mohlo zdát, že vzhledem k nedostatku volných .cz domén budou lidé více registrovat koncovky .eu nebo .com, opak je pravdou. Podíl .cz domén vzrostl v letošním roce na bezmála 65 procent všech domén, které si zákazníci koupili nebo prodloužili u Active 24, což je jeden z největších českých doménových registrátorů.
 
Obecně je adresa na .cz doméně pro zákazníky nejvíce atraktivní a snaží se ji zaregistrovat jako první variantu. Příčin trendu rostoucího zájmu o .cz adresy může být hned několik. „Je možné, že atraktivní názvy na generických doménách jako .com jsou již vyčerpány ve větší míře než u .cz koncovek, přeci jen si je registruje celý svět. Zákazníci mají také často registrován stejný název na několika doménách a po čase se rozhodnou si nechat pouze .cz variantu,” vysvětluje František Grunt, marketingový ředitel Active 24.
 
Ani na .cz koncovce však často nebývá snadné nalézt atraktivní adresu, která by již nebyla obsazená. Celkový počet .cz domén by měl totiž na konci října dosáhnout jednoho milionu. Pak přicházejí na řadu další koncovky. Nejvíce oblíbené po .cz jsou koncovky .eu, .sk a .com.
 

Zajímavou variantou mohou být „exotické“ koncovky

 
Když ani na těchto doménách lidé neuspějí, mohou být pro ně zajímavé i „exotické“ konocovky. Akciové společnosti často kupují adresy na doméně státu Americká Samoa (.as), televize zase využívá doménu Tuwalu (.tv).
 
Pro české zákazníky jsou zajímavé i doménové koncovky .to, .se a .me, pro které nabízí čeština zajímavé využití, například uhlidame.to, objev.me, sbal.se. Největším skokanem je ovšem kolumbijská doména .co, jejíž prodeje u Active 24 vzrostly za poslední rok o 320 procent. „Koncovka .co je vhodnou alternativou, pokud je žádaná adresa na .com doméně obsazena,“ říká k tomu František Grunt.

Zanechte komentář

Diskuse neslouží jako právní, daňová či účetní poradna. Je vyhrazena pro vzájemnou komunikaci čtenářů.

Pro přidání komentáře se přihlaste.

Rychlé zprávy

  • Nová struktura jednotného měsíčního hlášení je zveřejněna

    |

    Nařízení vlády č. 417/2025 Sb., účinné od 1. ledna 2026, stanovuje detailní podobu jednotného měsíčního hlášení zaměstnavatelů (JMHZ). Jde o nový elektronický systém, který nahradí dosavadní množství měsíčních výkazů jedním souhrnným hlášením. JMHZ bude rozděleno do tří částí – souhrnné, pojistné a individualizované, přičemž zdravotní pojištění zatím zůstává mimo systém. Cílem je zásadně snížit administrativní zátěž a zefektivnit sdílení dat mezi zaměstnavateli a úřady. Namísto až 25 různých formulářů budou firmy odevzdávat jediný dokument, ve kterém uvedou celkové firemní údaje, informace pro sociální pojištění i data o jednotlivých zaměstnancích. Proces se tím výrazně zpřehlední a zjednoduší.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty