

Řadě českých podnikatelů jsou tuzemské vody příliš těsné a své obchody uzavírají s větším či menším úspěchem také v zahraničí. To s sebou samozřejmě přináší to, že ceny jsou sjednávány a obvykle i placeny v cizí měně. Protože se ale účetnictví podle českých předpisů vede primárně v české měně, stojí podnikatelé před úkolem, jak správně přepočítat cizí měnu na českou.
Poslanecká sněmovna schválila novelu zákona o účetnictví, která přináší výrazné změny účinné od roku 2026. Hlavní novinkou je zvýšení limitů pro kategorizaci účetních jednotek přibližně o 25 %, což ovlivní povinnost vést účetnictví a podléhat auditu. Zásadní změnou je také zrušení povinnosti auditu pro malé účetní jednotky. Auditem nově projdou pouze střední a velké firmy, čímž se sníží administrativní zátěž menších podniků. Novela tak reaguje na evropské směrnice i požadavky OECD a jejím cílem je zjednodušení účetní legislativy. Návrh zákona již prošel Poslaneckou sněmovnou a nyní čeká na schválení Senátem.
Aby naše stránky fungovaly, jak mají, potřebujeme váš souhlas se zpracováním malých anonymizovaných souborů – tzv. cookies. Dbáme přitom na vaše soukromí, a tak je používáme pouze pro správné fungování webu, statistické účely a měření úspěšnosti reklamních obsahů, abychom mohli zachovat standard služeb, na který jste zvyklí. Projděte si Prohlášení o ochraně osobních údajů.
Ačkoli se cookies ukládají ve vašem internetovém prohlížeči a webová stránka tak má informace o předchozí aktivitě, jsou tyto informace anonymní, neobsahují citlivé údaje a není možné na jejím základě identifikovat konkrétní osobu. Výhodou, že o vás už webová stránka něco ví, je to, že může ušetřit čas a pomoci se zobrazováním pouze relevantního obsahu, zachováním vašeho nastavení, uložením souhlasů, a prozradí nám, jaké informace vám můžeme zobrazovat a jaké ne, a tak se může náš web neustále zlepšovat. Více informací
Tyto cookies nelze vypnout – potřebujeme je pro správné a bezpečné fungování webových stránek s řádným zobrazováním funkčních prvků, například včetně přihlašovacích formulářů.
Díky těmto cookies máme k dispozici anonymizovanou statistiku o tom, co se našim uživatelům na našich stránkách líbí, odkud přicházejí, na co klikají, jak dlouho u nás zůstávají. Tyto informace jsou pro nás skvělým ukazatelem, jak průběžně optimalizovat fungování našeho webu.
Díky těmto souborům můžeme měřit efektivitu reklamy, víme, zda na ni uživatelé klikají, jakou reklamu mohli vidět před návštěvou stránek, a tedy jak jsou naše kampaně úspěšné a užitečné.