
Téměř každá účetní jednotka se dostane do situace, kdy eviduje nezaplacené pohledávky po splatnosti a musí se snažit je vymoci. Kromě toho se s těmito pohledávkami musí poprat i z hlediska účetního a daňového.

Závazky jsou významnou součástí pasiv podniku a je nutné je evidovat v účetnictví. Ve výkazech podniku se závazky zobrazují v rozvaze a členíme je na krátkodobé a dlouhodobé. Jak na jejich účtování, vám poradí tento článek.

U způsobu B se v průběhu roku účtují veškeré výdaje na pořízení zásob rovnou do spotřeby. Teprve na konci účetního období se provede inventura a aktuální stav se zaúčtuje. Jak na účtování zásob způsobem B nejen v programu POHODA?

Jak správně řešit z účetního a daňového hlediska dopravní nehodu, kterou jste nezavinili a byli jste označeni jako poškození? Odpovídáme na další z vašich dotazů, které vkládáte do naší online poradny.

Téměř každý, kdo podniká, potřebuje nějaký majetek. Odpisy tohoto majetku představují určitou část jeho pořizovací ceny, o které účtujeme v účetnictví (účetní odpisy), nebo je uplatňujeme v daňovém přiznání k dani z příjmů (daňové odpisy).
Kromě celé řady daní, které musíme správně vypočítat, a hlavně zaplatit, se setkáváme i s daní trochu odlišnou – s odloženou daní. Odloženou daň sice platit nemusíme, ale její výpočet, účtování a vykazování není vždy jednoduché a přináší řadu otazníků.