Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90



  • Elektronická fakturace bude snadnější

    Elektronická fakturace bude snadnější

    • 23. 01. 2014

    Elektronická fakturace se v dohledné době zjednoduší. Česká bankovní asociace připravuje ve spolupráci s ICT Unií nový standard, který pomůže eliminovat chyby při zadávání plateb.

  • Účtování o spotřebě energií

    Účtování o spotřebě energií

    • 06. 01. 2014

    Většina podnikatelů potřebuje ke své činnosti nějakou nemovitost. A s provozem nemovitosti souvisí také nutnost platit za spotřebované energie. V článku si ukážeme, jak účtovat o spotřebě energií z pohledu nájemce i pronajímatele.

  • Kritéria pro povinný audit účetní závěrky

    Kritéria pro povinný audit účetní závěrky

    • 22. 11. 2013

    V jakých případech čeká na účetní jednotku povinnost mít účetní závěrku ověřenou auditorem? Kritéria, která se posuzují, jsou hodnota aktiv, výše obratu a počet zaměstnanců.

  • Účtování zálohových plateb

    Účtování zálohových plateb

    • 07. 11. 2013

    O přijetí zálohové faktury neúčtujeme, pouze si ji zaevidujeme. Na příslušné účty zálohu zaúčtujeme až po jejím přijetí nebo poskytnutí, tedy při pohybu peněz. Jak na správné účtování zálohových plateb, vám poradíme v tomto článku.

  • Jak zaúčtovat materiál, výrobky a zboží?

    Jak zaúčtovat materiál, výrobky a zboží?

    • 17. 10. 2013

    Jak správně zaúčtovat materiál, výrobky, zboží a jejich následný prodej? A jak na daň z přidané hodnoty? Odpovídáme na další z vašich dotazů, které vkládáte do naší online poradny.

  • Odpovědi na dotazy z online poradny – 3. díl

    Odpovědi na dotazy z online poradny – 3. díl

    • 10. 10. 2013

    Máme pro vás další odpovědi našich odborníků na dotazy, které jste zanechali v online poradně. Tentokrát se vaše otázky týkaly zejména DPH, účetnictví a pracovněprávní oblasti.

Rychlé zprávy

  • Nová struktura jednotného měsíčního hlášení je zveřejněna

    |

    Nařízení vlády č. 417/2025 Sb., účinné od 1. ledna 2026, stanovuje detailní podobu jednotného měsíčního hlášení zaměstnavatelů (JMHZ). Jde o nový elektronický systém, který nahradí dosavadní množství měsíčních výkazů jedním souhrnným hlášením. JMHZ bude rozděleno do tří částí – souhrnné, pojistné a individualizované, přičemž zdravotní pojištění zatím zůstává mimo systém. Cílem je zásadně snížit administrativní zátěž a zefektivnit sdílení dat mezi zaměstnavateli a úřady. Namísto až 25 různých formulářů budou firmy odevzdávat jediný dokument, ve kterém uvedou celkové firemní údaje, informace pro sociální pojištění i data o jednotlivých zaměstnancích. Proces se tím výrazně zpřehlední a zjednoduší.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty