Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90



  • Opravné položky k pohledávkám

    Opravné položky k pohledávkám

    • 23. 09. 2013

    Téměř každá účetní jednotka se dostane do situace, kdy eviduje nezaplacené pohledávky po splatnosti a musí se snažit je vymoci. Kromě toho se s těmito pohledávkami musí poprat i z hlediska účetního a daňového.

  • Závazky z pohledu účetnictví

    Závazky z pohledu účetnictví

    • 16. 09. 2013

    Závazky jsou významnou součástí pasiv podniku a je nutné je evidovat v účetnictví. Ve výkazech podniku se závazky zobrazují v rozvaze a členíme je na krátkodobé a dlouhodobé. Jak na jejich účtování, vám poradí tento článek.

  • Účtování zásob způsobem B

    Účtování zásob způsobem B

    • 06. 09. 2013

    U způsobu B se v průběhu roku účtují veškeré výdaje na pořízení zásob rovnou do spotřeby. Teprve na konci účetního období se provede inventura a aktuální stav se zaúčtuje. Jak na účtování zásob způsobem B nejen v programu POHODA?

  • Dopravní nehoda účetně a daňově

    Dopravní nehoda účetně a daňově

    • 27. 08. 2013

    Jak správně řešit z účetního a daňového hlediska dopravní nehodu, kterou jste nezavinili a byli jste označeni jako poškození? Odpovídáme na další z vašich dotazů, které vkládáte do naší online poradny.

  • Účetní a daňové odpisy majetku

    Účetní a daňové odpisy majetku

    • 07. 08. 2013

    Téměř každý, kdo podniká, potřebuje nějaký majetek. Odpisy tohoto majetku představují určitou část jeho pořizovací ceny, o které účtujeme v účetnictví (účetní odpisy), nebo je uplatňujeme v daňovém přiznání k dani z příjmů (daňové odpisy).

  • Odložená daň

    • 15. 07. 2013

    Kromě celé řady daní, které musíme správně vypočítat, a hlavně zaplatit, se setkáváme i s daní trochu odlišnou – s odloženou daní. Odloženou daň sice platit nemusíme, ale její výpočet, účtování a vykazování není vždy jednoduché a přináší řadu otazníků.

Rychlé zprávy

  • Důležité termíny pro JMHZ

    |

    • Jediný dokument nahradí až 25 různých hlášení různým úřadům. Posílá se vždy do 20. dne následujícího měsíce. • V pilotním provozu je již od 1. 7. 2025, trvat bude do 31. 3. 2026. • Většina povinností pro zaměstnavatele (např. registrace zaměstnance a zasílání měsíčních hlášení) začne 1. 4. 2026. První hlášení tedy odešlete nejpozději 20. května 2026. • V měsících leden až březen 2026 neposíláte jako zaměstnavatel výkazy pojistného, pojistné však hradíte v zákonné lhůtě jako dosud. Za tyto měsíce budete měsíční hlášení posílat dodatečně, a to v období duben až červen 2026. • Od 1. 4. do 30. 6. 2026 bude stále platit 8denní lhůta pro přihlášení českého zaměstnance (lhůta běží ode dne nástupu do zaměstnání). • Od 1. 7. 2026 vznikne povinnost alespoň částečné evidence zaměstnance před okamžikem nástupu do zaměstnání. Zbylé údaje doplníte do 8 dnů od nástupu zaměstnance do zaměstnání.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty