Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90



  • Odpovědi na dotazy z online poradny – 12. díl

    Odpovědi na dotazy z online poradny – 12. díl

    • 24. 04. 2014

    Jak přesunout majetek fyzické osoby do majetku právnické osoby? Jak správně zaúčtovat webovou službu? Odkdy musí firma odvádět DPH na výstupu ze svých příjmů? Na tyto i další otázky vám odpovídají naši odborníci na účetnictví a daně.

  • Zákonné opravné položky k pohledávkám v roce 2014

    • 14. 03. 2014

    Od 1. 1. 2014 se zavedla pouze dvě časová pásma pro posuzování doby uplynulé od splatnosti nepromlčené pohledávky za účelem tvorby opravných položek k těmto pohledávkám. Co dalšího se změnilo v zákoně o rezervách od roku 2014?

  • Účtování mezd v praxi

    Účtování mezd v praxi

    • 12. 03. 2014

    V následujícím článku se zaměříme na účtování mezd, výpočet nemocenské a dotkneme se také nejčastějších chyb, ke kterým dochází při účtování či výpočtu mezd. A neopomeneme ani náležitosti evidence zaměstnanců.

  • Účetní a datová uzávěrka v programu POHODA

    Účetní a datová uzávěrka v programu POHODA

    • 18. 02. 2014

    Abyste při účetní uzávěrce na něco důležitého nezapomněli, připravili jsme pro vás několik tipů a doporučení. Jak na účetní a datovou uzávěrku v programu POHODA, vám poradíme v tomto článku.

  • Pokuty v zákoně o účetnictví

    Pokuty v zákoně o účetnictví

    • 05. 02. 2014

    Podnikatelé často zapomínají na skutečnost, že mohou být ze strany finančního úřadu postihováni nejen za porušení daňových předpisů, ale i za porušení zákona o účetnictví. Jaké jsou pokuty právě v tomto zákoně, vám napoví následující článek.

  • Odpovědi na dotazy z online poradny – 8. díl

    Odpovědi na dotazy z online poradny – 8. díl

    • 03. 02. 2014

    Jsou k vyřazení drobného majetku zapotřebí nějaké dokumenty? Můžete při mateřské dovolené pracovat u stejného zaměstnavatele na dohodu o provedení práce? Pro koho je povinné elektronické přiznání k DPH? Odpovídají naši odborníci na účetnictví a daně.

Rychlé zprávy

  • Důležité termíny pro JMHZ

    |

    • Jediný dokument nahradí až 25 různých hlášení různým úřadům. Posílá se vždy do 20. dne následujícího měsíce. • V pilotním provozu je již od 1. 7. 2025, trvat bude do 31. 3. 2026. • Většina povinností pro zaměstnavatele (např. registrace zaměstnance a zasílání měsíčních hlášení) začne 1. 4. 2026. První hlášení tedy odešlete nejpozději 20. května 2026. • V měsících leden až březen 2026 neposíláte jako zaměstnavatel výkazy pojistného, pojistné však hradíte v zákonné lhůtě jako dosud. Za tyto měsíce budete měsíční hlášení posílat dodatečně, a to v období duben až červen 2026. • Od 1. 4. do 30. 6. 2026 bude stále platit 8denní lhůta pro přihlášení českého zaměstnance (lhůta běží ode dne nástupu do zaměstnání). • Od 1. 7. 2026 vznikne povinnost alespoň částečné evidence zaměstnance před okamžikem nástupu do zaměstnání. Zbylé údaje doplníte do 8 dnů od nástupu zaměstnance do zaměstnání.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty