Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90

Elektronická fakturace bude snadnější

Elektronická fakturace bude snadnější

Elektronická fakturace se v dohledné době zjednoduší. Česká bankovní asociace připravuje ve spolupráci s ICT Unií nový standard, který pomůže eliminovat chyby při zadávání plateb.

Standard B2C-ISDOC na vylepšení a zjednodušení tuzemského elektronického fakturačního procesu připravuje v současné době Česká bankovní asociace (ČBA) spolu s ICT Unií. Standard usnadňuje a sjednocuje postupy při zasílání elektronických faktur klientům přímo do elektronického bankovnictví. Ti údaje na faktuře zkontrolují a mohou ihned odeslat online platební příkaz k jejímu proplacení.
 
ČBA tímto krokem zjednoduší fakturaci a pomůže klientům – spotřebitelům eliminovat chyby při zadávání plateb.

Rozšíření elektronické fakturace

Jedním z cílů České bankovní asociace ve vztahu k podnikatelskému sektoru je usnadnění a rozšíření elektronické fakturace mezi výstavci dokumentů a jejich zákazníky, klienty elektronického bankovnictví. Standard pro elektronickou fakturaci ČBA také zajistí jednotný otevřený přístup všem účastníkům trhu v oblasti elektronické fakturace.
 
„Praktické využití standardu spočívá především v přenosu platebních údajů bez zásahu lidského faktoru a jejich doručení do elektronického bankovnictví prostřednictvím elektronických faktur. Klient po přihlášení do elektronického bankovnictví pouze zkontroluje předvyplněné údaje a automaticky vygenerovaný platební příkaz odešle ke zpracování standardním procesem autorizace platby. Tím se zvýší komfort pro klienty při zadávání údajů a zároveň se sníží počet chybně zadaných plateb,“ přiblížil výhody standardu Jan Matoušek, náměstek výkonného ředitele ČBA.
 
Standard podporuje rovněž přijímání neplatebních dokumentů, čímž výstavcům i příjemcům umožní a především usnadní elektronickou komunikaci v rámci bezpečného a důvěryhodného prostředí včetně možnosti archivace příchozích dokumentů.
 
Klienti využívající elektronické bankovnictví tak budou mít všechny dokumenty získané prostřednictvím elektronického bankovnictví kdykoliv k dispozici na jednom zabezpečeném místě.

Doplnění standardu ISDOC

Česká bankovní asociace chce tímto krokem podpořit rozšíření a akceptaci elektronických faktur v České republice. Vlastní standard vznikl ve spolupráci s ICT Unií doplněním existujícího národního standardu ISDOC o položky vhodné pro identifikaci klienta – spotřebitele, dále o tzv. neplatební dokumenty a také o procesy zřízení či ukončení fakturační komunikace mezi výstavcem faktury a bankou.
 
Podporu standardu a projektu jeho implementace vyjádřilo i Národní mnohostranné fórum ČR pro elektronickou fakturaci, zřízené Hospodářskou komorou ČR, které vzniklo jako reakce na snahy Evropské unie podpořit a urychlit využívání elektronické fakturace v praxi a potřebnou harmonizaci v této oblasti.

Zanechte komentář

Diskuse neslouží jako právní, daňová či účetní poradna. Je vyhrazena pro vzájemnou komunikaci čtenářů.

Pro přidání komentáře se přihlaste.

Rychlé zprávy

  • Pro nové plátce DPH: nové povinnosti u nároku na odpočet při registraci

    |

    Od 1. ledna 2025 musí noví plátci DPH uvádět v přiznání i některá plnění uskutečněná před registrací, a to od začátku roku do dne předcházejícího vzniku plátcovství. Tato změna pomůže přesněji vypočítat nárok na odpočet. Finanční správa bude pravidla vykládat příznivě pro plátce a upravila i způsob vykazování těchto plnění v přiznání.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty

4 tisíce sledujících