Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90

Platba přes daňovou složenku bude na poště zdarma

Platba přes daňovou složenku bude na poště zdarma

Nechcete platit daně přes účet nebo máte pokladnu finančního úřadu daleko? V tom případě vám placení daní od 1. března usnadní daňová složenka. Díky této složence budou moci ti, kteří preferují hotovostní placení, zaplatit některé daně na poště zdarma.

Bezplatná daňová složenka bude počínaje dnešním dnem, tedy 1. březnem 2016, standardně k dispozici na všech pobočkách České pošty. Jejím prostřednictvím budou moci fyzické osoby s rodným číslem nebo vlastním číslem plátce zaplatit zdarma:

  • daň z nemovitých věcí,
  • daň z nabytí nemovitých věcí (popřípadě daň z převodu nemovitostí) a
  • daň z příjmů fyzických osob podávajících přiznání.

Finanční správa tak přichází s usnadněním platby těchto daní pro ty, kteří chodí raději platit do pokladen finančních úřadů. Pokladen je ale v současné době jen 98. Oproti tomu síť poboček České pošty je mnohem širší, zahrnuje přes 3 200 míst i v těch nejzapadlejších koutech republiky. Navíc pokladny územních pracovišť finančních úřadů jsou obvykle otevřeny jenom dva dny v týdnu.

Každoročně uvedené druhy daní platí na pokladnách finančních úřadů zhruba jeden milion poplatníků. Finanční správu přijde příjem a převod jedné platby na příslušný účet státu na 42,50 Kč, kdežto České poště za tuto službu zaplatí jen necelou polovinu, a to 18,50 Kč.

„I když vezmeme v úvahu, že bezplatnou službu nyní samozřejmě využijí i lidé, kteří doposud platili daně obyčejnou složenkou i s poštovným, celkové náklady na zavedení daňové složenky se rozhodně nezvýší, ba právě naopak,“ uvedl generální ředitel Generálního finančního ředitelství Martin Janeček.

Daňová složenka vypadá na první pohled jako běžná poštovní poukázka typu „A“. Liší se však od ní tím, že je v záhlaví označená jako Poštovní poukázka A – doklad V/DS, přičemž DS znamená daňová složenka. Složenka má v horní části bílý pruh, předtištěný transakční kód (113) a konstantní symbol (0001).

Jak vypadá nová Poštovní poukázka A – doklad V/DS, se můžete podívat níže.

Tab.: Čísla bankovních účtů finančních úřadů pro placení vybraných daní
(tzn. daní, které lze platit daňovou složenkou)

Zanechte komentář

Diskuse neslouží jako právní, daňová či účetní poradna. Je vyhrazena pro vzájemnou komunikaci čtenářů.

Pro přidání komentáře se přihlaste.

Rychlé zprávy

  • Důležité termíny pro JMHZ

    |

    • Jediný dokument nahradí až 25 různých hlášení různým úřadům. Posílá se vždy do 20. dne následujícího měsíce. • V pilotním provozu je již od 1. 7. 2025, trvat bude do 31. 3. 2026. • Většina povinností pro zaměstnavatele (např. registrace zaměstnance a zasílání měsíčních hlášení) začne 1. 4. 2026. První hlášení tedy odešlete nejpozději 20. května 2026. • V měsících leden až březen 2026 neposíláte jako zaměstnavatel výkazy pojistného, pojistné však hradíte v zákonné lhůtě jako dosud. Za tyto měsíce budete měsíční hlášení posílat dodatečně, a to v období duben až červen 2026. • Od 1. 4. do 30. 6. 2026 bude stále platit 8denní lhůta pro přihlášení českého zaměstnance (lhůta běží ode dne nástupu do zaměstnání). • Od 1. 7. 2026 vznikne povinnost alespoň částečné evidence zaměstnance před okamžikem nástupu do zaměstnání. Zbylé údaje doplníte do 8 dnů od nástupu zaměstnance do zaměstnání.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty