

Odměňování členů statutárních orgánů obchodních společností je klíčovým tématem, které má zásadní význam nejen pro samotné členy orgánů, ale i pro celkovou správu a řízení společnosti. V dnešním článku se právě této problematice budeme věnovat.
V dnešním, již čtvrtém, pokračování článku o výdajích souvisejících se zaměstnanci v DE se ponoříme do problematiky ostatních povinných výdajů spojených s plněním pracovněprávních nároků zaměstnanců a zaměstnaneckých benefitů.
V předchozích dílech tohoto článku jsme probrali úvod do problematiky zaměstnávání a podrobný postup zdanění mezd a odměn ze zaměstnání, na což dnes navážeme konkrétními situacemi zaměstnance a jejich správným daňovým řešením. Na závěr uvedeme zobrazení transakcí souvisejících s odměňováním zaměstnanců v daňové evidenci podnikatele (zaměstnavatele).
V prvním dílu Výdajů souvisejících se zaměstnanci jsme se věnovali úvodu do této problematiky, v návaznosti na něj vám přinášíme díl druhý, ve kterém se podrobně zaměříme na postup zdanění mezd a odměn ze zaměstnání, které se následně odrazí ve výdajích v daňové evidenci.
Dnes vám přinášíme první část článku o výdajích, které podnikatelům vznikají, když se rozhodnou přijmout zaměstnance. V úvodu k problematice zaměstnávání se podíváme na základní informace, podmínky a administrativu ohledně výdajů spojených s odměňováním.
Dne 19. 6. 2024 vyšel ve Sbírce zákonů zákon č. 163/2024 Sb., kterým se mění zákon č. 240/2013 Sb., o investičních společnostech a investičních fondech, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony. Součástí této novely je také úprava fungování dohod o provedení práce od 1. 7. 2024.