Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90

Minimální mzda se od roku 2020 zvýší na 14 600 Kč

Minimální mzda se od roku 2020 zvýší na 14 600 Kč

O rovných 1 250 Kč vzroste minimální mzda od 1. ledna 2020, pokud návrh schválí i vláda. Lidé od příštího roku tedy pravděpodobně na výplatní pásce neobjeví částku nižší než 14 600 Kč za měsíc. Minimální mzda se tak zvýší na více jak 40 % průměrné mzdy.

Od příštího roku se minimální mzda s největší pravděpodobností zvýší na 14 600 Kč za měsíc. Minimální mzda se tak zvýší na více jak 40 % průměrné mzdy.

Minimální mzda je České republice v současné době na úrovni 13 350 Kč. Odbory požadovaly růst o 1 650 Kč, zaměstnavatelé chtěli přidat nanejvýš 700 Kč. Ministerstvo práce a sociálních věcí předložilo celkem tři návrhy růstu, a to o 1 150 Kč, 1 350 Kč a 1 650 Kč. Nakonec se koalice dohodla na navýšení minimální mzdy o 1 250 Kč. Její růst musí posvětit ještě vláda.

Česká republika se v mezinárodním měřítku z hlediska minimální mzdy dlouhodobě drží na nejnižších příčkách. Minimální mzda se pravidelně zvyšuje i v okolních státech, se kterými má Česká republika mnoho společného.

Polská vláda například v září schválila nárůst minimální mzdy pro příští rok o 350 zlotých na 2 600 zlotých (15 500 Kč). Slovenská vláda nedávno stvrdila rekordní růst minimální mzdy pro příští rok na 580 eur (cca 15 000 Kč) z letošních 520 eur (13 390 Kč), což představuje nárůst o 11,5 procenta.

Zanechte komentář

Diskuse neslouží jako právní, daňová či účetní poradna. Je vyhrazena pro vzájemnou komunikaci čtenářů.

Pro přidání komentáře se přihlaste.

Rychlé zprávy

  • ČSSZ rozšíří službu Seznam zaměstnanců na ePortálu

    |

    Česká správa sociálního zabezpečení připravuje rozšíření služby 2.12 Seznam zaměstnanců na ePortálu ČSSZ. Nová verze má zaměstnavatelům nabídnout více údajů pro kontrolu evidovaných zaměstnanců. Nově bude možné zobrazit například rodné číslo, druh činnosti, bližší určení zaměstnání, identifikátor zaměstnání nebo OIČ. Zároveň se položka „Pojistný vztah od“ přejmenuje na „Datum nástupu do zaměstnání“ a „Pojistný vztah do“ na „Datum skončení zaměstnání“. Změny se promítnou také do XML a CSV výstupů, které využívají mzdové a personální systémy. Dodavatelé těchto řešení by proto měli včas ověřit jejich kompatibilitu s novými specifikacemi. Nasazení změn do produkčního prostředí je aktuálně plánováno na 15. října 2026. Nové technické specifikace XML a CSV rozhraní mají být zveřejněny 15. září.

Daňový kalendář

21. 9. 2026
Měsíční odvod úhrnu sražených záloh na daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti za srpen 2026
21. 9. 2026
Splatnost paušální zálohy
24. 9. 2026
Splatnost daně za červenec 2026 (pouze spotřební daň z lihu)
25. 9. 2026
Daňové přiznání a splatnost daně za srpen 2026
25. 9. 2026
Souhrnné hlášení za srpen 2026
Přehled všech termínů ►

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty