Podle průzkumu se Češi přestávají bát o práci a jejich chuť měnit zaměstnání je nejvyšší za uplynulých pět let. Až 23 % respondentů by chtělo změnit zaměstnání do jednoho měsíce, 45 % pak do půl roku.
Finanční ohodnocení je nejen nejdůležitějším argumentem pro případný odchod ze stávajícího zaměstnání, ale i pro přijetí nové pracovní nabídky. Respondenti průzkumu však často uváděli i další důvody, pro které by zvažovali změnu zaměstnání. Nejčastěji zmiňovali touhu po kariérním posunu či potřebu změny. Důležitým a často zmiňovaným důvodem byla i skutečnost, že je současná práce nenaplňuje.
Podle marketingové manažerky Grafton Recruitment, Jitky Součkové, se i přes velkou snahu zaměstnavatelů udržet si své lidi a jejich loajalitu prostřednictvím nárůstu mezd nebo nefinančních benefitů, řada zaměstnanců poohlíží po novém místě. Na vině je především velká konkurence firem.
Benefity standardem?
Podle průzkumu se v uplynulém roce zvýšila mzda 53 % respondentů, větší polovině také rostla hodnota benefitů. Jejich cenu však uchazeči vnímají níž, než ve skutečnosti je, protože celou řadu poskytovaných výhod již považují za standard, nikoliv benefit. Typickým příkladem jsou stravenky.
Z průzkumu také vyplynulo, že benefity nemají příliš velkou váhu při zvažování akceptace pracovní nabídky. Daleko důležitější je mzda, vzdálenost bydliště od místa výkonu práce a na třetím místě pak typ smlouvy.
Průzkum se zaměřil i na ochotu Čechů přijímat zaměstnání na dobu určitou či přes agenturu. I tato oblast je ovlivněna boomem pracovního trhu a vyšším sebevědomím zaměstnanců, kteří ztratili obavy ze ztráty či nemožnosti nalézt práci.
Smlouvu na dobu neurčitou považuje za důležitou zhruba polovina respondentů. Necelá třetina respondentů měla zkušenost s prací přes pracovní agenturu a 69 % z nich bylo s touto formou pracovní smlouvy spokojena.
Co české zaměstnance motivuje v práci?
Z průzkumu rovněž vyplynulo, co české zaměstnance v práci nejvíce motivuje a demotivuje. Do trojice nejčastěji zmiňovaných motivátorů patří výše mzdy, kolegové a smysluplná náplň práce. Za nejvíce demotivující faktor v zaměstnání pak respondenti označili kolegy, vedení společnosti a až na třetím místě nízkou mzdu.
Jitka Součková dále uvádí, že mezilidské vztahy na pracovišti včetně vedení, které je otevřené dialogu, se stávají velmi důležitým faktorem spokojenosti zaměstnanců. Lidé již nechtějí chodit do práce jen za výdělkem, chtějí se tam cítit komfortně i po lidské stránce.
Tento trend je silně cítit především u generace Y, tedy u lidí narozených po roce 1980. V případě současných absolventů škol pak tato tendence ještě sílí. Průzkum realizovala společnost Behaviolabs.com na vzorku 1 695 respondentů, kteří poskytli data v průběhu srpna 2017.
Zanechte komentář
Diskuse neslouží jako právní, daňová či účetní poradna. Je vyhrazena pro vzájemnou komunikaci čtenářů.
Pro přidání komentáře se přihlaste.