

Lhůta pro uchovávání daňových dokladů zůstává i po novele zákona o DPH, která začala platit 1. 1. 2013, zachována. Daňový doklad lze ale nově uchovávat elektronicky prostřednictvím všech elektronických prostředků pro zpracovávání a uchovávání dat.
Za nespolehlivého plátce může být označena osoba, která závažným způsobem neplní své povinnosti ve vztahu ke správci daně. Co toto označení pro daňový subjekt – dodavatele i jeho odběratele znamená? Jaké povinnosti z toho pro ně vyplývají?
Jaké jsou podmínky pro vracení daně z přidané hodnoty fyzickým osobám ze třetích zemí při vývozu zboží nakoupeného v tuzemsku? Co se v této oblasti změnilo od dubna letošního roku? Nejen na to se zaměříme v následujícím článku.
Jak správně stanovit, na koho se režim reverse charge vztahuje? Většinou jsou to situace, kdy plátce uskutečňuje stavební a montážní práce jinému plátci výhradně pro jeho ekonomickou činnost. Všechny případy ale nejsou tak jednoznačné…
Od okamžiku vystavení daňového dokladu, ať už v listinné či elektronické podobě, musí být až do konce lhůty pro jeho uchovávání zajištěna věrohodnost původu, neporušenost obsahu a čitelnost.
Jak zajistit věrohodnost původu, neporušenost obsahu a čitelnost daňových dokladů v listinné podobě? To se dozvíte v tomto článku.