Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90

DPH se bude od ledna přiznávat už jen elektronicky

Pouze elektronicky budou nově komunikovat plátci DPH se svým místně příslušným správcem daně. Od 1. 1. 2014 budou všichni plátci DPH povinně podávat daňová přiznání, dodatečná daňová přiznání a hlášení včetně příloh elektronicky.

Od 1. 1. 2014 budou všichni plátci DPH povinně podávat daňová přiznání, dodatečná daňová přiznání a hlášení včetně příloh elektronicky. Stejným způsobem budou podávat také Přihlášku k registraci za plátce DPH a Oznámení o změně registračních údajů u plátce DPH.
 
Výjimku budou tvořit pouze plátci DPH – fyzické osoby, jejichž obrat za nejvýše dvanáct bezprostředně předcházejících po sobě jdoucích kalendářních měsíců nepřesáhne šest milionů korun a nemají zákonem stanovenou povinnost činit podání elektronicky. Ti si budou moci vybrat, zda budou svá podání zasílat správci daně elektronicky, v papírové podobě poštou, či doručovat osobně.
 
K uvedeným změnám došlo v souvislosti se zákonem č. 502/2012 Sb., kterým se mění zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, kdy začal platit nový § 101a zákona o DPH.
 
Elektronická podání mohou plátci DPH zasílat prostřednictvím aplikace „Elektronická podání pro daňovou správu“ na Daňovém portálu. Bližší informace lze nalézt též na internetových stránkách Finanční správy ČR.

Další možnost elektronického podávání

Finanční správa připravuje i další možnost elektronického podávání, a sice s ověřenou identitou podatele způsobem, kterým se lze přihlásit do jeho datové schránky (viz § 71 odst. 1 písm. c) daňového řádu, ve znění zákonného opatření č. 344/2013 Sb.). Jakmile bude tento nový způsob elektronické komunikace technicky možný, finanční správa zveřejní způsobem umožňujícím dálkový přístup, jaká podání lze takto učinit.
 
Pro všechny plátce DPH bez rozdílu zůstává nadále zachována povinnost elektronického podání, pokud jde o podání Výpisu z evidence pro daňové účely v režimu přenesení daňové povinnosti (§ 92a odst. 5 zákona o DPH) a souhrnného hlášení (§ 102 odst. 3 zákona o DPH).
 
 
Související článek:
Změny v DPH od 1. 1. 2014
Povinné elektronické podávání DPH od roku 2014

Zanechte komentář

Diskuse neslouží jako právní, daňová či účetní poradna. Je vyhrazena pro vzájemnou komunikaci čtenářů.

Pro přidání komentáře se přihlaste.

Rychlé zprávy

  • Nová struktura jednotného měsíčního hlášení je zveřejněna

    |

    Nařízení vlády č. 417/2025 Sb., účinné od 1. ledna 2026, stanovuje detailní podobu jednotného měsíčního hlášení zaměstnavatelů (JMHZ). Jde o nový elektronický systém, který nahradí dosavadní množství měsíčních výkazů jedním souhrnným hlášením. JMHZ bude rozděleno do tří částí – souhrnné, pojistné a individualizované, přičemž zdravotní pojištění zatím zůstává mimo systém. Cílem je zásadně snížit administrativní zátěž a zefektivnit sdílení dat mezi zaměstnavateli a úřady. Namísto až 25 různých formulářů budou firmy odevzdávat jediný dokument, ve kterém uvedou celkové firemní údaje, informace pro sociální pojištění i data o jednotlivých zaměstnancích. Proces se tím výrazně zpřehlední a zjednoduší.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty