Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90

Pro začínající drobné podnikatele je tu program Záruka

Ministerstvo průmyslu a obchodu připravilo pro začínající podnikatele program Záruka. Má usnadnit vyjednávání s úvěrující bankou.

Začínající drobní podnikatelé mohou získat v rámci programu Záruka od června 2011 zvýhodněnou záruku za úvěr do tří milionů korun (včetně). Musí splnit jen několik podmínek. Nesmí mít více než deset zaměstnanců, musí realizovat projekty na území České republiky a musí být registrováni k dani z příjmu v roce podání žádosti o podporu, případně v některém ze dvou předchozích let.
 
Podle odhadů ministerstva by mohl program začínajícím podnikatelům pomoci dosáhnout na úvěry v celkové hodnotě až 150 milionů korun.
 
„Úvěr mohou podnikatelé použít na pořízení investic či zásob a záruka je poskytována až do výše 80 procent jistiny úvěru. Záruka zlepšuje možnosti vyjednávání s úvěrující bankou o dalších podmínkách poskytnutí zaručovaného úvěru, zejména o výši úrokové sazby,“ uvedl mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu Pavel Vlček.

Začít s podnikáním je nejtěžší v životě firmy

Ministr průmysl a obchodu Martin Kocourek se domnívá, že začít podnikat je v životě firmy to nejtěžší. „Proto je naším cílem tento krok lidem co nejvíce usnadnit. Jsem přesvědčený o tom, že se díky programu Záruka podaří do podnikání postrčit řadu lidí, kteří už o rozjetí vlastní firmy delší dobu uvažují,“ míní Kocourek.
 
Podnikatel musí pro získání zvýhodněné záruky vyplnit „žádost o M-záruku“, včetně příloh, a předložit ji buď osobně na zvolené pobočce Českomoravské záruční a rozvojové banky, nebo elektronickou poštou.
 
Adresy sídla poboček a jejich elektronickou adresu lze najít na www.cmzrb.cz/kontakty. Standardní doba vyřízení žádosti o M-záruku je obvykle pět pracovních dnů od úplného doložení žádosti.
 
Na webových stránkách Českomoravské záruční a rozvojové banky jsou k dispozici kompletní pokyny pro získání M-zárukyformulář žádosti včetně příloh a text programu.
 
Záruku je možné získat na úvěry od bank, které o tom mají uzavřenou smlouvu s Českomoravskou záruční a rozvojová bankou. To v praxi znamená od většiny bankovních domů v České republice.

Zanechte komentář

Diskuse neslouží jako právní, daňová či účetní poradna. Je vyhrazena pro vzájemnou komunikaci čtenářů.

Pro přidání komentáře se přihlaste.

Rychlé zprávy

  • Důležité termíny pro JMHZ

    |

    • Jediný dokument nahradí až 25 různých hlášení různým úřadům. Posílá se vždy do 20. dne následujícího měsíce. • V pilotním provozu je již od 1. 7. 2025, trvat bude do 31. 3. 2026. • Většina povinností pro zaměstnavatele (např. registrace zaměstnance a zasílání měsíčních hlášení) začne 1. 4. 2026. První hlášení tedy odešlete nejpozději 20. května 2026. • V měsících leden až březen 2026 neposíláte jako zaměstnavatel výkazy pojistného, pojistné však hradíte v zákonné lhůtě jako dosud. Za tyto měsíce budete měsíční hlášení posílat dodatečně, a to v období duben až červen 2026. • Od 1. 4. do 30. 6. 2026 bude stále platit 8denní lhůta pro přihlášení českého zaměstnance (lhůta běží ode dne nástupu do zaměstnání). • Od 1. 7. 2026 vznikne povinnost alespoň částečné evidence zaměstnance před okamžikem nástupu do zaměstnání. Zbylé údaje doplníte do 8 dnů od nástupu zaměstnance do zaměstnání.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty