Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90

Informace o důchodovém pojištění poskytne ČSSZ lidem osobně a na míru

Pro zájemce o informace ohledně důchodového pojištění a všeho, co s ním souvisí, zřídila Česká správa sociálního zabezpečení speciální telefonní linku, kde se mohou lidé objednávat na osobní konzultaci.

Potřebujete radu ohledně důchodového pojištění nebo se chcete informovat o výši svého důchodu? Potom není nic jednoduššího, než si sjednat termín návštěvy klientského centra při pražském ústředí České správy sociálního zabezpečení (ČSSZ). Pro tuto novou službu zřídila ČSSZ i speciální telefonní linku.
 
Zájemci se mohou objednat na tomto telefonním čísle: +420 257 062 869. Informace poskytnou pracovníci bezplatně a týkat se budou pouze zákonného důchodového pojištění, které zajišťuje ČSSZ.
 
Služba je určená především lidem, kteří potřebují poskytnout obsáhlejší konzultaci. „Vyškolení odborníci se budou moci předem seznámit s průběhem důchodového pojištění klienta a jednání bude konkrétnější a efektivnější. Jde tedy o exkluzivní službu nad běžný standard toho, co klientské centrum při ústředí ČSSZ v důchodové agendě poskytuje. Věřím, že novou službu klienti ocení, hlavně ti mimopražští,“ říká ústřední ředitel ČSSZ Vilém Kahoun.
 
Lidé se mohou na osobní konzultaci objednávat od 15. května 2012 každý pracovní den od 8 do 12 hodin. Sjednat termín si mohou až s měsíčním předstihem. Pro objednané si ČSSZ vyčlenila dva dny v závěru týdne – čtvrtek a pátek.

Informace o nároku na důchod

V klientském centru při ústředí ČSSZ získají lidé informace obecného charakteru o podmínkách nároku na dávky důchodového pojištění, postupu při vyřizování žádostí o dávky důchodového pojištění, podmínkách a způsobu výplaty dávek důchodového pojištění v České republice i do zahraničí či o způsobu realizace srážek z důchodů prováděných na základě výkonu rozhodnutí.
 
Pracovníci poskytnou zájemcům také konkrétní informace týkající se jejich důchodových nároků. Výjimkou je sepisování žádostí o důchod, které musí lidé řešit na okresní správě sociálního zabezpečení podle svého trvalého bydliště nebo na územním pracovišti Pražské správy sociálního zabezpečení.
 
Klientské centrum pro důchodové pojištění ČSSZ má úřední hodiny každý pracovní den. V pondělí a ve středu od 8 do 17 hodin, v úterý a ve čtvrtek od 8 do 14:30 hodin a v pátek od 8 do 14 hodin. Sídlí při ústředí ČSSZ v Křížové ulici v Praze 5.

Zanechte komentář

Diskuse neslouží jako právní, daňová či účetní poradna. Je vyhrazena pro vzájemnou komunikaci čtenářů.

Pro přidání komentáře se přihlaste.

Rychlé zprávy

  • Důležité termíny pro JMHZ

    |

    • Jediný dokument nahradí až 25 různých hlášení různým úřadům. Posílá se vždy do 20. dne následujícího měsíce. • V pilotním provozu je již od 1. 7. 2025, trvat bude do 31. 3. 2026. • Většina povinností pro zaměstnavatele (např. registrace zaměstnance a zasílání měsíčních hlášení) začne 1. 4. 2026. První hlášení tedy odešlete nejpozději 20. května 2026. • V měsících leden až březen 2026 neposíláte jako zaměstnavatel výkazy pojistného, pojistné však hradíte v zákonné lhůtě jako dosud. Za tyto měsíce budete měsíční hlášení posílat dodatečně, a to v období duben až červen 2026. • Od 1. 4. do 30. 6. 2026 bude stále platit 8denní lhůta pro přihlášení českého zaměstnance (lhůta běží ode dne nástupu do zaměstnání). • Od 1. 7. 2026 vznikne povinnost alespoň částečné evidence zaměstnance před okamžikem nástupu do zaměstnání. Zbylé údaje doplníte do 8 dnů od nástupu zaměstnance do zaměstnání.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty