Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90

Pojistné osob bez zdanitelných příjmů a zaměstnanců

Se zvýšením minimální mzdy, která od roku 2023 činí 17 300 Kč, došlo současně ke zvýšení pojistného osob bez zdanitelných příjmů (OBZP) a minimálního pojistného zaměstnanců. Pro rok 2023 se jedná o částku 2 336 Kč. Pojistné je splatné od 1. dne kalendářního měsíce, za který se platí, do 8. dne měsíce následujícího. Platbu za leden musí tedy OBZP uhradit do 8. 2. 2023.

Zanechte komentář

Diskuse neslouží jako právní, daňová či účetní poradna. Je vyhrazena pro vzájemnou komunikaci čtenářů.

Pro přidání komentáře se přihlaste.

Rychlé zprávy

  • ČSSZ rozšíří službu Seznam zaměstnanců na ePortálu

    |

    Česká správa sociálního zabezpečení připravuje rozšíření služby 2.12 Seznam zaměstnanců na ePortálu ČSSZ. Nová verze má zaměstnavatelům nabídnout více údajů pro kontrolu evidovaných zaměstnanců. Nově bude možné zobrazit například rodné číslo, druh činnosti, bližší určení zaměstnání, identifikátor zaměstnání nebo OIČ. Zároveň se položka „Pojistný vztah od“ přejmenuje na „Datum nástupu do zaměstnání“ a „Pojistný vztah do“ na „Datum skončení zaměstnání“. Změny se promítnou také do XML a CSV výstupů, které využívají mzdové a personální systémy. Dodavatelé těchto řešení by proto měli včas ověřit jejich kompatibilitu s novými specifikacemi. Nasazení změn do produkčního prostředí je aktuálně plánováno na 15. října 2026. Nové technické specifikace XML a CSV rozhraní mají být zveřejněny 15. září.

Daňový kalendář

21. 9. 2026
Měsíční odvod úhrnu sražených záloh na daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti za srpen 2026
21. 9. 2026
Splatnost paušální zálohy
24. 9. 2026
Splatnost daně za červenec 2026 (pouze spotřební daň z lihu)
25. 9. 2026
Daňové přiznání a splatnost daně za srpen 2026
25. 9. 2026
Souhrnné hlášení za srpen 2026
Přehled všech termínů ►

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty