Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90

Roční dálniční známka podraží na 1 500 korun

Zvýšení cen neunikne dálniční známka ani elektronické mýto, rozhodla vláda. Elektronické mýto se zvedne pro vybrané emisní třídy o 25 procent.

Celoroční dálniční známka se zdraží z 1 200 na 1 500 korun. Za jednoměsíční známku zaplatí motoristé místo 350 korun 440 a cena desetidenní se zvýší z 250 na 350 korun.
 
Sazba elektronického mýta pro emisní třídy 0 – IV bude od příštího roku vyšší o 25 procent. U třídy V a vyšší zůstávají současné sazby stejně jako u autobusů. Zachovává se také zvýšená sazba v pátek od 15 do 21 hodin.
 
Takové změny schválila vláda už na příští rok. „Hlavním důvodem zdražení je potřeba dodatečných příjmů Státního fondu dopravní infrastruktury. V případě elektronického mýta jde o zohlednění omlazování vozového parku. Auta se postupně přesouvají do vyšších emisních tříd, které mají nižší sazby, což vede ke snižování výnosů z mýta,“ říká premiér Petr Nečas.
 
Předpokládaný dodatečný fiskální výnos u dálničních známek je 750 milionů korun, u elektronického mýta 1,3 miliardy. Z toho však zhruba 300 milionů korun odčerpají dohodnuté kompenzace domácím dopravcům.
 
Odhad tržeb vychází z dostupných výsledků prodeje kupónů do července 2011 a odhadu vývoje prodeje. Největší podíl předpokládaných tržeb je u ročních poplatků. Další zvýšení hodnoty krátkodobých poplatků by pak mělo vést k většímu prodeji ročních kupónů. Snížilo by se tak i riziko zneužívání krátkodobých kupónů jejich používáním na delší období oproti jejich platnosti, napsalo ministerstvo dopravy v důvodové zprávě ke schválenému materiálu.

Zanechte komentář

Diskuse neslouží jako právní, daňová či účetní poradna. Je vyhrazena pro vzájemnou komunikaci čtenářů.

Pro přidání komentáře se přihlaste.

Rychlé zprávy

  • Vláda zvýší podporu zaměstnavatelům osob se zdravotním postižením

    |

    Vláda schválila novelu zákona o zaměstnanosti, která přináší vyšší finanční podporu zaměstnavatelům osob se zdravotním postižením a zároveň zjednodušuje administrativu. Maximální roční příspěvek na provozní náklady se zvýší ze současných 48 000 Kč na 90 000 Kč na jednu osobu. Navýší se také měsíční mzdový příspěvek, a to z 18 600 Kč na 21 100 Kč. Změny zahrnují také zkrácení povinné doby obsazení pracovního místa ze tří let na 12 až 24 měsíců a jednodušší dokládání nákladů. Dosavadní chráněný trh práce ponese nově název podporovaný trh práce. Cílem opatření je usnadnit zaměstnavatelům vytváření a udržování pracovních míst pro osoby se zdravotním postižením a podpořit jejich pracovní uplatnění. Novela by měla nabýt účinnosti od 1. dubna 2027.

Daňový kalendář

20. 11. 2026
Měsíční odvod úhrnu sražených záloh na daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti za říjen 2026
20. 11. 2026
Splatnost paušální zálohy
24. 11. 2026
Splatnost daně za září 2026 (pouze spotřební daň z lihu)
25. 11. 2026
Daňové přiznání a splatnost daně za říjen 2026
25. 11. 2026
Souhrnné hlášení za říjen 2026
Přehled všech termínů ►

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty