Informace pro účetní a podnikatele

728 x 90



  • Práva a povinnosti zaměstnance – 2. část

    Práva a povinnosti zaměstnance – 2. část

    • 13. 01. 2014

    Připravili jsme pro vás pokračování zaměřené na práva a povinnosti zaměstnanců. Tentokrát si „posvítíme“ na přesčasy v zaměstnání, možnost získání odstupného a na to, zda je dovolená jedinou možností, jak se účastnit mimořádných událostí v rodině.

  • Interní předpisy firmy ve vztahu k užívání IT

    Interní předpisy firmy ve vztahu k užívání IT

    • 28. 11. 2013

    Stává se, že zaměstnanci porušují pracovněprávní předpisy, obchodní zákoník či autorský zákon, což může představovat značné problémy pro každou firmu. Proto je vhodné dostatečně upravit práva a povinnosti vnitřními předpisy ve firmě.

  • Práva a povinnosti zaměstnance v rámci pracovní doby

    Práva a povinnosti zaměstnance v rámci pracovní doby

    • 13. 11. 2013

    Kdo určuje čerpání dovolené? Musí se povinně vybrat půlhodinová přestávka na jídlo, nebo můžou jít zaměstnanci dřív domů, když ji vynechají? Je návštěva lékaře vždy placená? Podívejte se, jaká má zaměstnanec práva, ale také povinnosti.

  • Práce z domu z pohledu pracovních úrazů

    Práce z domu z pohledu pracovních úrazů

    • 08. 11. 2013

    Home office je samotnými zaměstnanci velice žádaný. Na druhou stranu však na zaměstnavatele mohou v této souvislosti číhat určité problémy, na které zákoník práce ani jiné pracovněprávní předpisy nepomyslely.

  • Pracovní úraz

    Pracovní úraz

    • 29. 10. 2013

    Zaměstnavatel musí vést evidenci o úrazech v knize úrazů v elektronické nebo listinné podobě. Co musí tato evidence obsahovat? A co se rozumí pod pojmem pracovní úraz? Kam a dokdy musí úraz zaměstnavatel ohlásit? Dozvíte se v tomto článku.

  • Návrat do práce po mateřské či rodičovské dovolené

    Návrat do práce po mateřské či rodičovské dovolené

    • 23. 10. 2013

    Pro každou ženu, která uvažuje o mateřství, je důležité vědět, jaká má práva a povinnosti v zaměstnání v souvislosti s mateřskou a rodičovskou dovolenou. Jakých chyb se zaměstnavatelé nejčastěji dopouštějí? Kdy můžete dostat výpověď?

Rychlé zprávy

  • Zrušení pracovnělékařských prohlídek pro DPP/DPČ

    |

    Od 30. září 2025 se zrušila povinnost vstupních pracovnělékařských prohlídek pro zaměstnance pracující na dohodu o provedení práce (DPP) nebo dohodu o pracovní činnosti (DPČ), pokud jejich práce spadá do druhé nerizikové kategorie podle zákona o ochraně veřejného zdraví. Povinnost lékařských prohlídek zůstává pouze u prací ve druhé rizikové kategorii a vyšších. U pracovních poměrů se nic nemění – vstupní prohlídky jsou povinné od druhé rizikové kategorie výše. Zaměstnavatel nebo zaměstnanec však mohou prohlídku vyžádat kdykoli. Zvláštní režim nadále platí pro mladistvé zaměstnance, kteří musí absolvovat vstupní lékařskou prohlídku bez ohledu na typ smlouvy. U lehkých prací první kategorie ji může provést i pediatr.

Kurzovní lístek

vlajka EU
Načítám hodnoty
vlajka USA
Načítám hodnoty