

Společnost s ručením omezeným zakládají její společníci většinou s jediným cílem – a tím je dosažení zisku. Když se daří a zisku je skutečně dosaženo, je třeba tento zisk rozdělit (a pokud to jde, vyplatit) a související transakce správně zaúčtovat a zdanit.
V jakých případech nesmí dát zaměstnavatel zaměstnanci výpověď z pracovního poměru? Zákoník práce vymezuje situace, za kterých by bylo podání výpovědi vůči zaměstnanci nepřiměřeně tvrdé. Více se dozvíte v následujícím článku.
V praxi je poměrně časté vytváření koncernů. Koncern charakterizuje to, že jedna obchodní společnost ovládá a usměrňuje jinou společnost nebo více společností. Všechny obchodní společnosti, které tvoří koncern, jsou právně samostatnými subjekty.
Již dříve jsme se věnovali rozpuštění rezervního fondu s. r. o. a jeho vyplacení a ukázali jsme si, jak odčerpat z s. r. o. prostředky ze základního kapitálu. Nyní tuto minisérii završíme rozdělením případných dalších vlastních zdrojů s. r. o. mezi společníky.
Vláda vydala začátkem roku nařízení, které snad jednou pro vždy ukončilo dohady o tom, zda má platit opravy v bytě nájemník, nebo pronajímatel. Nařízení totiž přesně vymezuje pojmy běžná údržba bytu a drobné opravy související s užíváním bytu.
Pracovní úraz je vždy nepříjemný, a to jak pro zaměstnance, tak pro zaměstnavatele. Jak je to ale s pracovním úrazem, k němuž dojde na služební cestě? Za jakých podmínek odpovídá zaměstnavatel za škodu? Kdy se může zprostit odpovědnosti?